kolst007 Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Mijn Passat TDI 81kw met kilometerstand 248.000 verbruikt olie zo'n 1 liter op 5000 km. Tevens verliest deze vermogen en komt er bij vlot optrekken zwarte rook uit de uitlaat. Hier kunnen verschillende oorzaken zijn. -kapotte turbo -defecte lmm of andere defecten. Ik ben hier toch niet gerust over. Hebben jullie enige tips of adviezen? Voordat ik naar de dealer ga vind ik het toch interessant om te weten wat mij eventueel te wachten staat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Je zou em is kunnen laten uitlezen door een member.... Tis zo moeilijk te zeggen, de eventule oorzaken heb je zelf al gemeld.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eagle57 Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Olieverbruik is niet veel aan te doen, denk ik, maar nog wel mee te leven... Zelf zou je naar de EGR klep kunnen kijken, of deze niet vast zit in open stand. Defecte LMM geeft volgens mij alleen vermogensverlies, geen roet.... Maar idd, meten is weten, dus aan de laptop met dat ding.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Ik zou o.a. de auto uitlezen op: Pomptiming en pompspanning. Haal eens de slang van de turbo af en kijk eens hoeveel olie daar in zit.. Welke olie gebruik je? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Dergelijk olieverbruik icm zwarte rook kan duiden op een defecte turbo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kolst007 Geplaatst 22 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Ik zou o.a. de auto uitlezen op: Pomptiming en pompspanning. Haal eens de slang van de turbo af en kijk eens hoeveel olie daar in zit.. Welke olie gebruik je? Kan ik deze slang zo los koppelen? Ik gebruik de voorgeschreven olie volgens VW. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kolst007 Geplaatst 22 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Dergelijk olieverbruik icm zwarte rook kan duiden op een defecte turbo. Oke, ik zal eens goed luisteren of de turbo nog zijn werk doet. Ik houd jullie op de hoogte. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Is er toevallig kort geleden een distributieriem vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 www123 Geplaatst 1 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2007 Slechte verstuiver kan ook flink roken als gevolg hebben. Olie verbruik valt nog wel mee, kan erger. Groet WS. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gurby Geplaatst 12 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 Hoi kolst007, Is het al verholpen en wat was de oorzaak? Ben benieuwd! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kolst007 Geplaatst 12 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 Er is nog niet veel veranderd. Ik kan de auto geen dag missen dus derhalve nog niet naar de dealer geweest. Hij moet over een kleine 1400 km een 250.000 beurt hebben. Dan moet de dealer maar even kijken wat het zou kunnen zijn. Ik laat dit uiteraard weten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 Je zou ook contact op kunnen nemen met Jos_br (JB Autoservice) dan zal het kostenplaatje lager zijn en daar is enorm veel tdi-kennis aanwezig, veel meer dan de gewone garage/dealer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 12 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 Ik weet dat sommige autofabrikanten 1 liter olie op 1000 km nog acceptabel vinden. Bij Opel staat dit zelfs in de instructiehandleiding. Zelfs wanneer de auto nieuw is kan het daar voorkomen....... Niet mijn ding, maar dus inderdaad acceptabel. Zeker bij deze km stand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 Bij vw ook hoor 1L op 1000km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 12 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 Is dan alleen een dure aangelegenheid. Als je longlife olie erin hebt en je mag iedere 1000 km een liter navullen. Zo wil het wel. Een voordeel: De olie vervuilt iets minder snel.... Waar blijf je dan met je roetfilter als je op 1000 km 1 liter olie verstookt? Lang leve het milieu, je katalysator en je mooie roetfilter..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 tis natuurlijk wel de vraag waar dat hoge verbruik vandaan komt, of beter gezegd naar toe gaat.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 12 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2007 goeie vraag....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 13 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2007 is soms moeilijk te zeggen he als ze met zo een vraag komen aanlopen . 9 kansen op 10 is bij 250000km de tubo de boosdoener . speling op de as kontroleren . mijn passat heeft ondertussen ook 250000km. verbruikt halve liter op 10000km gedeeltelijk door turbo. van de 85kw blokken kan ik geen slecht woord zeggen zijn in mijn ogen de betere motoren van vw . de meeste zijn bij 250000km pas uit rodage (ingelopen)ze gaan wel 600000km mee ,zie taxis die te koop staan op mobile.de . soms helpt het ook om eens een extra smeermiddel toe te voegen aan de olie dit verlengt de levensduur van motor en turbo. ik gebruik bij iedere grote beurt het additief zenox (van marly). na 5000km merkt men reeds dat dat de motor vlotter draait . zelf smeer ik met een mengeling van 5w40en 0w40 (duckhams) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2007 ik gebruik bij mijn 110pk VP ook Duckhams, alleen dan de 10W40, bevalt goed, elke 60dkm doe ik een tube van Xado Revitalisant erin.. Ik ben benieuwd of mijn verbruik van ca 1L op 7,5dkm er met de nieuwe AVF turbo verdwijnt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 14 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2007 als men met additieven werkt kan men zo ver gaan dat de motor zelfs niks meer verbruikt ik denk als ge een nieuwe turbo plaatst dat uw verbruik naar een minimum herleid wordt . naarmaal met uw motor kunt ge overschakelen naar 5w40. zeker met uw pk.s smeert nog beter op hogere temperatuur . ge moet eens vragen aan de man die tdi specialist wat ik allemaal aan die 2.0tdi blok kan vervangen voor hem op te voeren . ga dit nog allemaal doen voor hij de test bank op gaat dan kan ik reeds zien voor hij herschreven wordt wat dat op geleverd had. met diesels opvoeren hebben we niet zo veel ervaring eerder met benzines Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2007 of ie helemaal niks meer verbruikt vraag ik me af.. maar met 360dkm mag ik nog steeds niet klagen.. En ik zal het ff vragen voor je aan de specialist.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kolst007 Geplaatst 13 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2007 Het overmatig roken en verminderd vermogen is opgelost. Zoals afgesproken is mijn Passat naar de specialist geweest voor een 250.000 km onderhoudsbeurt. De auto is uitgelezen en geen meldingen naar voren gekomen. De oorzaak van het roken was de EGR-klep. Deze zover losgekoppeld. Het roken is nu veel minder en het vermogen cq trekkracht is weer terug gekomen. Hij rijdt nu weer als vanouds en de problemen zijn opgelost. Leek mij goed om jullie dit te melden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 13 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2007 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat03 Geplaatst 13 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2007 Hier heb ik ook nog een linkje voor de toekomst misschien. Beter van niet maar ja dat heb je niet altijd voor het kiezen. http://www.masterturbo.nl/storingstabel.html Geluk dat het de turbo niet is, ben je toch gelijk een hoop geld kwijt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kolst007 Geplaatst 14 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2007 Hier heb ik ook nog een linkje voor de toekomst misschien.Beter van niet maar ja dat heb je niet altijd voor het kiezen. http://www.masterturbo.nl/storingstabel.html Geluk dat het de turbo niet is, ben je toch gelijk een hoop geld kwijt. Was idd wel content dat de turbo het niet was. Hij rijdt nu weer naar behoren. Een handig schema trouwens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat03 Geplaatst 14 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2007 Ben een keer bij die mannen geweest toen ik problemen had met mijn turbo geschikte lui. Vindt het ook een handig schema, kan mooi een stukje op weg helpen als je ergens problemen mee hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
kolst007
Mijn Passat TDI 81kw met kilometerstand 248.000 verbruikt olie zo'n 1 liter op 5000 km.
Tevens verliest deze vermogen en komt er bij vlot optrekken zwarte rook uit de uitlaat.
Hier kunnen verschillende oorzaken zijn.
-kapotte turbo
-defecte lmm
of andere defecten.
Ik ben hier toch niet gerust over.
Hebben jullie enige tips of adviezen?
Voordat ik naar de dealer ga vind ik het toch interessant om te weten wat mij eventueel te wachten staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten