Ga naar inhoud
  • 0

Motor hikt/stottert


Chucky

Vraag

Beste,

 

Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn passat. Bij wat vlotter accelereren stottert de motor.

En dit gebeurt alleen tijdens de opwarm cyclus. Als de auto goed warm is heb ik geprobeerd dit probleem ook tevoorschijn te toveren maar dat lukte me niet. Gisteren 1e kerstdag gaf ik weer eens een dotje gas en toen begon de auto ineens veel erger te stotteren. Het ABS/ESP lampje ging ook branden. En vanaf dat moment reed de auto ook als een natte krant. Totaal geen vermogen dus ook op snelheid houden was niet makkelijk. Het stotteren was duidelijk erger in lage toeren, dus in zijn 4 maar verder de snelweg afgejakkert. Eenmaal thuis aangekomen merkte ik op dat de motor ook stationair beroerd liep, het leek wel een trekker. Het geluid deed me denken aan de Lupo 3L van me collega, precies zo'n zelfde loopje. Ik heb de auto toen uitgezet en gelijk weer gestart en het probleem was direct weg, goed stationair lopen, even met de handrem erop een klein stukje vooruit gereden en gewoon goede trekkracht hebben. En niet stotteren.

 

Ik heb gelezen dat de kabelboom naar de pd's nog wel eens het probleem kan zijn, maar de klachten die men dan heeft lijken anders van aard te zijn. Men heeft problemen met een heuveltje op te komen etc.

 

Betreft een Passat 3BG TDI 130 PD uit 2002.

 

Wie kan mij een duw in de goede richting geven?

 

Alvast dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou ik heb de auto even uitgelezen en het volgende kwam eruit:

 

18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240)

P1666 - 35-00 - Electrical Malfunction

 

Moet ik dit nu lezen als de PD unit die kapot is of de kabelboom er naar toe.

Ik lees veel van andere dat als de kabelboom het is ze geen storingsmelding hebben.

 

En dit is waarschijnlijk de oorzaak van de oplichtende abs/esp lamp:

 

18265 - Load Signal

P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent

 

 

Nu heb ik ook bij diverse onderdelen de volgende storing staan:

 

01336 - Data Bus for Comfort System

80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent

 

Ik ervaar hier echter helemaal niets van dat er iets niet werkt of wat dan ook, en ik heb dan ook geen idee

hoe ik dit moet oplossen. Ik lees het als dat er ergens een slecht contact zit maar ga dat maar eens zoeken.

 

Bedankt voor de antwoorden en het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Duidelijk dan ga ik daar eerst maar voor.

Waar is deze te krijgen en wat zijn daar ongeveer de kosten van?

 

 

 

Waarschijnlijk idd de kabelboom naar de injectoren.

klinkt bekend en is een tdi kwaaltje.

kabelboom kost ongeveer 70 euro en vervangen duurt ongeveer 45min. Maak de klepdekselpakking mooi schoon zodat deze niet lekt. Pakking is niet los verkrijgbaar.

 

zou Autohaas een mailtje doen ivm de korting

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Graag gedaan.

de kabels worden hard door de olie.

zul je wel merken met demonteren dat het gewoon allemaal af brokkelt.

contacten samenknijpen is idd tijdelijk wel oke. Maar dan heb je alles los en dan kun je net zo goed een nieuwe monteren.

succes met de reparatie.

stelt echt niks voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeau..... kabel gescoord, ik netjes meneer haas gemaild voor wat korting enzo...na drie keer gemaild heb ik het opgegeven.

Blijkbaar hebben ze poen zat en willen ze niet meer verdienen. Gelukkig ben ik al een paar keer vriendelijk geholpen door de dealert in Gouda

die willen blijkbaar wel centjes scoren.....

 

Afijn kabel vervangen en de auto rijdt weer als een trein. Motor loopt ook wat vlotter en ik heb het idee dat het verbruik ook iets is vermindert.

Het voornaamste probleem wat ik had is dat de auto stotterde in de opwarmcylcus en dan specifiek tussen 70 en 90 graden in, toerental tussen de 2000

en 2500 toeren met een beetje gas geven. Koude motor of warme motor (min 2 min op 90 graden) en de problemen waren weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden