Ga naar inhoud

Chucky

Members+
  • Aantal items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Chucky

Profile Information

  • Plaats
    W'veen
  • Naam
    Chucky

Chucky's Achievements

2

Community reputatie

  1. Heren dank voor de antwoorden. 570 K en nog de originele.....man man man wat loop ik dan te zeuren?!? @ cyberob Ik had jouw topic al gelezen ja in 1 van mijn zoektochten op dit forum. Nu wilde ik nog niet gelijk aan een andere auto beginnen hahaha. Vandaag de auto nog even op de brug gehad en ben tot de conclusie gekomen dat er ook een verse set draagarmen onder moet....diverse rubbers kapot en 2 kogels. Dit eerst maar eens gaan doen want dat is echt nodig. Kan ik nog even rustig nadenken over die koppeling.....
  2. Beste, Ik rij nog steeds met de originele koppeling in de rondte en zit nu bijna aan de 4 ton op de teller. Complete onderhoudshistorie is bekend tenzij iemand wat vergeten is op te schrijven natuurlijk zodoende denk ik het zeker te weten dat het de originele koppeling nog is. Het gaat om een Passat 3BG TDI van 10-2002. Het enige waar ik last van heb is dat met optrekken vanaf stilstand de auto soms iets trilt alsof de koppeling niet in 1 keer goed pakt. Voor de rest merk ik niks, slipt niet door etc. Een paar keer per jaar rij ik door Duitsland heen met 180 en dat gaat allemaal goed. Uit ervaring weet ik dat het ineens raak is met de koppeling en het komt altijd ongelegen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de auto/koppeling en of het normaal is dat je zolang met een koppeling kan doen. En of het misschien niet wijs is om nu maar eens een keer de boel te vervangen. Ik ben benieuwd naar jullie reactie/ervaringen, alvast dank! Groet Marcel.
  3. hmm oke duidelijk, dank voor je antwoorden!
  4. Hoe zit het met de spanners van de multiriemen? handig om ook te doen? Dingen zijn best aan de prijs, maar ja je moet ook alles demonteren om erbij te komen....dus als die een keer de geest geeft....
  5. Zijn er nog andere dingen die handig zijn om gelijk te vervangen?
  6. Check! een 3 dus. bouwjaar en modeljaar......dat was ik even vergeten dat daar verschil in zit. Dank u!
  7. Beste, Ik moet mijn distributieriem vervangen, nu heb ik even rondgekeken voor een setje met waterpomp en dergelijke. Maar overal staat er tot bouwjaar 1-2002 of vanaf bouwjaar 1-2003. Dat is best lastig als je passat van 10-2002 is. Nu mijn vraag: zit er zoveel verschil dan in die blokken of kan ik een willekeurige set kopen? Ik dacht zelf van niet maar vraag het toch maar voor de zekerheid. EN....zijn er nog meer dingen die ik beter gelijk mee kan vervangen nu toch de boel open ligt? Multiriemen + spanners + meelooprollen? Nog andere dingen? Alvast dank!
  8. Zau...... Probleem opgelost! Ik heb uiteindelijk op een ander forum dé tip kunnen vinden die werkte voor mij: http://www.passatworld.com/forums/b5-garage/170058-hood-release-cable-broken-hood-wont-open.html Post nummer 5 was de juiste. Eenmaal de kap open zag ik dat de kabel uit 2 delen bestaat (waarom dat ooit zo gemaakt is....) en aan elkaar gekoppeld zijn in een (hoe kan het ook anders) plastic houder. Die plastic houder was opengeschoten waardoor de kabel slap hing en je dus niet op een normale wijze de boel kon open krijgen. Kabel weer netjes gemaakt en alles in elkaar gezet en vervolgens die plastic houder omwikkeld met 4 tyraps. Nu las ik hier al ergens anders op dit forum dat dit bij iemand anders ook gebeurd was en die had het ook zo opgelost met tyraps. Misschien niet een officiële en/of nette modificatie maar misschien wel handig om in de kennisbank te zetten voor een volgende die dit probleem heeft....moderators?
  9. Bovenstaande heb ik al geprobeerd Brandweer heb ik niet nodig die grote slijper heb ik zelf ook liggen. En misschien (als ik het goed zat ben) zet ik die slijper er wel in. even zeiken: Ik heb nog nooit een auto gehad waar zoveel plastic van brak als deze passat. Ik weet niet of dit nu VW eigen is. De slopel die ik hiervoor had (95'er met 430K op de teller) ging bijna niks aan verrot. Het valt me persoonlijk wel erg tegen van deze auto. Maar goed het zij zo.
  10. Dat heb ik ook al geprobeerd ja, in de hoop dat de kap alleen maar een beetje klemde maar helaas. Het is ook gewoon ineens, de ene week lampje vervangen kap gaat zo open en een week verder ff olie checken en de kap gaat niet meer open.....
  11. Heren, Ik heb een probleem. Van het één op het andere moment krijg ik mijn motorkap niet meer open. En dan bedoel ik de eerste handeling die je moet doen om hem open te krijgen, dus binnen in je auto aan het hendeltje trekken. Motorkap klikt dan niet open en het lostreklipje aan de voorkant van de auto komt niet naar voren. Ik heb gekeken bij het hendeltje en de kabel zit er daar nog goed in. Tevens schiet het hendeltje ook gewoon weer terug als je hem loslaat, dus ik denk niet dat de kabel gebroken is o.i.d. Hoe ga ik dit oplossen, ben al even aan het kijken geweest maar ik zie nergens een mogelijkheid om de kap open te krijgen. Alvast bedankt, Marcel.
  12. Volgens mij heb ik degene gebruikt die jij in dat topic (korting bij autohaas) hebt neergezet. Ik heb er speciaal op gezocht hier op het forum. Maar goed ik kan zomaar nog steeds een verkeerde/oude gebruikt hebben natuurlijk.
  13. Van de week de moeite maar eens genomen om de dynamo te vervangen. Nog 1 keer even de laadspanning gemeten, dit keer met een analoge voltmeter (die reageren wat vlotter) en dan zie je duidelijk dat de laadspanning behoorlijk varieert van 12 volt naar 14,4 volt en weer terug. Ook bij wat gasgeven. Nieuwe dynamo erop en de problemen zijn voorbij, geen dimmende lichten meer etc.
  14. Zeau..... kabel gescoord, ik netjes meneer haas gemaild voor wat korting enzo...na drie keer gemaild heb ik het opgegeven. Blijkbaar hebben ze poen zat en willen ze niet meer verdienen. Gelukkig ben ik al een paar keer vriendelijk geholpen door de dealert in Gouda die willen blijkbaar wel centjes scoren..... Afijn kabel vervangen en de auto rijdt weer als een trein. Motor loopt ook wat vlotter en ik heb het idee dat het verbruik ook iets is vermindert. Het voornaamste probleem wat ik had is dat de auto stotterde in de opwarmcylcus en dan specifiek tussen 70 en 90 graden in, toerental tussen de 2000 en 2500 toeren met een beetje gas geven. Koude motor of warme motor (min 2 min op 90 graden) en de problemen waren weg.
  15. Dat denk ik ook, ik ga niet lopen tobben en haal een verse! Heb de auto iedere dag nodig en dat voor 25.000 km per jaar. Het moet goed zijn. aan een ieder dank voor het meedenken en jullie antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden