Ga naar inhoud
  • 0

Start niet


matti

Vraag

Hallo,

Mijn Passat 3c (2008) start niet. 1e keer in de zomer in het buitenland, filter losgemaakt en was maar halfvol. Tijdens opslepen, dacht ik laat ik eens proberen hem via de 2e aan te trekken en hij liep binnen 1 sec.

Tot begin december geen problemen meer gehad. Nu weer hetzelfde probleem en dezelfde oplossing.

Opvoerpomp (ik hoorde hem niet meer) vervangen en hij deed het ruim een week weer goed.

Nu weer hetzelfde probleem, ik hoor de opvoerpomp nu wel, echter hij start weer niet, na opslepen start hij weer normaal.

Geen fouten in het systeem, alleen een melding "00470 Combination comfort Databus in Single Wire".

 

Weet iemand hiervoor een oplossing?

 

Tussen juli en begin december totaal geen problemen, nu in een paar dagen een paar keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als nu de tandempomp het maar niet begeven heeft. Zonder opvoerpomp moet de tadempomp extra hard werken en die geeft dan de geest. Heb je geen olie in de diesel zitten in het brandstoffilter? Filter nog schoon genoeg? Dat kun je al eens snel controleren. Verder even geen idee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, nieuw filter, en diesel is schoon, nu blijft het reservoir wel vol (voordat de opvoerpomp vervangen werd, was hij elke half leeg.).

Vreemd blijft dat 30meter optrekken genoeg is om de auto te laten lopen, en dan ook totaal geen problemen heeft, en ook totaal geen foutmeldingen. Het enige wat ik denk dat hij via de can-bus geen signaal krijgt (ivm de foutmelding 00470) maar ik weet niet of dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"00470 Combination comfort Databus in Single Wire" Volgens mij houdt dat in dat er een lijn van de can-bus kapot is. Deze is redundant uitgevoerd, dus zou dat geen probleem moeten zijn, maar ik heb geen ervaring met deze melding. Weet niet of ik de locatie van de breuk kan opsporen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Storing zou niets met het starten te maken moeten hebben. De storing geeft aan dat er een van de twee can bus kabels ergens niet goed is. De andere werkt nog wel.

Ergens mee bezig geweest de laatste tijd?

 

Betreft het starten, ik zou de tandempomp verdenken, zeker als ie wat langer zonder de opvoerpomp heeft moeten werken.

Is de auto gechipped en is de EGR daarbij dichtgezet en evenueel ook de warme start correctie toegepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je verder wat gegevens posten, ik ga ervan uit dat het een diesel is, maar een 1.0 of 2.0 en welke motorcode en welke kilometerstand.

Verder zal onze voorstel moderator (Barry) je nog wel even vragen het voorstel topic te vullen.

@Barry kom er maar in over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Start ie slecht:

- Verstuiver afdichtingen controleren, er lekt dan diesel in de cylinder en er zit dan lucht in de verstuiver. De diesel gaat naar de olie.

- EGR klep dicht niet goed af

- Temperatuursensor geeft verkeerde waarde

- Accu is slecht

- Startmotor is slecht

- Lekkage in de vacuumslangen

 

om maar wat te noemen.

Ik zou in ieder geval de tandempomp vervangen gezien de kilometerstand en het euvel wat je hebt gehad met de opvoerpomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt, Ik zal de tandempomp vervangen.

 

Maar hij start totaal niet, Startmotor doet het perfect, maar motor slaat niet aan, echter bij aanslepen (30 meter is genoeg) loopt hij direct. Als de tandempomp kapot is, moet hij dan niet stotteren? Hij start normaal, nadat hij is aangetrokken. Het niet starten komt af en toe voor, alleen de laatste dagen iets vaker.

Accu geeft geen problemen.

Zie geen diesel in de olie (voor zover ik dit zou kunnen zien)

Ik heb de vacuumslangen gecontroleerd, heb vandaag rubberen ring in dieselfilter vervangen (bang dat er valse lucht binnen kwam). Diesel in dieselfilter is schoon.

Als er een verstuiver defect is, moet ik dan geen storingsmelding krijgen, dit geldt toch ook voor de EGR klep.

Als hij loopt, loopt hij regelmatig.

 

Als de tandempomp kapot zou zijn, moet hij dan niet soms stotteren of inhouden? Of moet hij dan niet onregelmatig lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Accu zou me niets verbazen, zit de originele accu er nog in?

Omdat hij het wel doet na het aanslepen zou het eigenlijk alleen in de accu of startmotor kunnen zitten.

 

De EGR klep geeft geen storing, die is omat ie dicht is gezet uit geprogrammeerd, als er een plaatje tussenzit weet je zeker dat ie dicht zit, dat zou je nog even kunnen uitproberen, maar ik zet mij geld op de accu, zie ook de post van wkpii.

 

Betreft stotteren en tandempomp dat hoeft niet, hij stottert eerder als de brandstofpomp in de tank het niet doet, het is meer een voorzorg vervanging om echte motorschade te voorkomen. (Ik neem aan dat je dan ook de olie wisselt en het filter).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me niet mogelijk. Tijdens het starten wat een normale gang is (keyless system) hoor je de startmotor, kan rustig meerdere keren starten, alleen slaat hij niet aan. Op het gehoor lijkt het zo dat hij geen brandstof krijgt. Als er brandstof zou komen, en die komt er dus wel tijdens het optrekken, zou hij het normaal doen. Dus accu en startmotor lijkt me niet.

De originele accu zit er nog wel in. Het lijkt ermeer op dat de motor "denkt" dat hij het niet moet doen (geen contact) terwijl het allemaal normaal moet werken. Weet niet of het Kessy (keyless) syteem hier nog van invloed op kan zijn. Loop al een tijdje aan dit probleem te denken, en heb nog steeds geen oplossing kunnen bedenken.

 

Ik denk eerder aan lucht in de leidingen, maar ik weet niet of dit op een simpele manier is te ontdekken. Alle leidingen gecontroleerd.

Het probleem is ook dat het sporadisch (laatste tijd iets vaker) voorkomt, en er geen foutmeldingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan ga ik toch even doorzeuren.

Als het de laatste tijd vaker voorkomt zou dat met de kou te maken kunnen hebben, en de accu presteert nu eenmaal minder met kou.

De verstuivers krijgen een commando van de ECU om brandstof in te spuiten als er een bepaald toerental is bereikt dus zou goed kunnen, dat ie daar net niet aankomt.

 

Heb je een andere accu die je erop kan zetten met kabels om te kijken of ie dan wel goed start? Of anders een keertje goed opladen.

 

De accu in een passat kan echt voor hele rare dingen zorgen en 6 jaar dan is ie echt wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kessy systeem loopt via de comfort module en aangezien je een fout hebt in die omgeving...

weet niet of het gerelateerd gaat zijn met het startprobleem maar omdat je zelf het kessy systeem verdenkt wilde ik dit even aangeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit heeft niets met je sleutel van doen, als die niet vrijgegeven wordt start ie ook niet met aanslepen.

 

Als ie met kouder weer slechter start zou ik de temperatuursensor ook controleren, uiteraard ook je opvoerpomp in de tank is belangrijk(achterbankzitting opklappen en op contact zetten en iemand laten luisteren.)

 

Als je vagcom/vcds eraan hebt bij het startproces kun je ook mooi zien of je brandstof krijgt, wat het toerental is etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden