scoopyy Geplaatst 9 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2014 Hallo Mede forumgebruikers. Ik heb een Passat 2.0 FSI uit 2006 ''R-Line'' Heb de Auto sinds kort. Nu was mijn vraag had een aantal opties te horen gekregen via bekende. Nou is mijn vraag is dat ook mogelijk op mijn Type Passat ? * Bij Regen de Ramen sluiten * Aanhanger Beveiliging ( Alarm Sirene ) ? ( Zodra de stekker verwijderd wordt gaat het alarm af ? ) * Bij Openen & Sluiten een korte pieptoon * Bochten Verlichting boven tot 40 km/h ? ( Via de mistlampen ) ? * Bij het wegrijden Deuren Vergrendelen / Bij het Contact uit Deuren weer ontgrendelen Nou was mijn vraag of dit eventueel als optie. Via de Computer ingesteld kan worden ? Of dat je daar nog aparte modules voor moet aanschaffen Ik hoor het graag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 9 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2014 De meeste zaken die je noemt wel moeten kunnen. Of de trekhaak/alarm combinatie mogelijk is weet ik niet. Ik vermoed dat beide dan tenminste wel VW modules moeten zijn, en geen after-market spul. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 9 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2014 Al uw wensen zijn via vcds in te stellen op de trekhaak na dan. Ivm aanhangwagen en alarm, Indien dit nu het geval niet is zal er mogelijks een niet oem module geplaatst zijn (trekhaak achteraf geplaatst ? Westfalia ?) Je kan eventueel bij het uitlezen kijken of er oem trekhaak module aanwezig is. Indien deze toch geplaatst zou zijn dan is deze mogelijks nog niet aangemeld voor actieve trekhaak. Hoe dit moet staat beschreven in het KB. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 10 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2014 Herinner me dat de bochtenverlichting niet altijd mogelijk is. Dit is afhankelijk van welk boordnet er is geplaatst. Verder voor de codering, Piepen bij openen en sluiten, In comfort module 46, byte 10 bit bij ontgrendelen. Byte 11 bit 3 bij vergrendelen. Vergrendelen van de deuren bij weg rijden, ook in module 46, byte 0 bit 4 auto-lock. Ontgrendelen bij sleutel er af, ook in 46, byte 0 bit 3. Bochtenverlichting over mistlichten in module 09 boordnet byte 23 bit 3 en 4 Regensluiten ben ik niet zeker maar misschien in module 46 byte 6 bit 6. Zou er vcds eens moeten bij halen om zeker te zijn. verstuurd met samsung galaxy S4mini Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ids30postma Geplaatst 10 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2014 Sowieso je bochten verlichting via je mistlampen BOVEN de 40 KM/H gaat niet lukken. ( heb je ook niks aan want je neemt geen scherpe bocht als je 100 KM/H uur rijd. Bochten verlichting via je mistlampen BENEDEN de 40km/h gaat wel, dat je kun je wel in stellen. Vegrendelen en openen van je deuren kan je gewoon in je MFA instellen meende ik... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
scoopyy Geplaatst 11 december, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2014 Sowieso je bochten verlichting via je mistlampen BOVEN de 40 KM/H gaat niet lukken. ( heb je ook niks aan want je neemt geen scherpe bocht als je 100 KM/H uur rijd. Bochten verlichting via je mistlampen BENEDEN de 40km/h gaat wel, dat je kun je wel in stellen. Vegrendelen en openen van je deuren kan je gewoon in je MFA instellen meende ik... Klopt ook bedoel ook onder de 40 km/h Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Giulardi Geplaatst 12 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2014 Weet iemand toevallig waar en bij wie ik die centrale deurvergrendeling bij het wegrijden kan laten doen. Of hoe ik dat eventueel zelf kan doen. Ben een leek wat dat betreft dus alle info is welkom! Betreft een 3bg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
scoopyy Geplaatst 12 december, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2014 Weet iemand toevallig waar en bij wie ik die centrale deurvergrendeling bij het wegrijden kan laten doen. Of hoe ik dat eventueel zelf kan doen. Ben een leek wat dat betreft dus alle info is welkom! Betreft een 3bg. Als het goed is staat er op het Forum een lijst met de Leden die het dat eventueel kunnen doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mausey Geplaatst 12 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2014 U vraagt, wij draaien viewtopic.php?f=126&t=23943 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 13 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2014 Vandaag voor Django de autolock /unlock aangezet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Giulardi Geplaatst 13 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2014 Maak er maar Djarno van ipv Django haha. En het werkt goed Harry! Nu ff verder op onderzoek naar foutcode p1137. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 13 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2014 Sorry, tikfoutje. Mooi dat het werkt. Voor die foutcode zal er ook wel een oplossing komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 13 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2014 17545 is de VAG foutcode Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 13 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2014 home → lijst met foutcodes klik hier om af te drukken foutcode: 17545 P1137 Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's. nl Bank 1, Brandstofaanpassing (add.) systeem te rijk du Bank 1, Gemischadaption (add.) System zu fett en Fuel Trim: Bank 1 (Add) System too Rich Extra info bij de foutcodes Mogelijke verschijnselen: Emissielampje brandt Storingslampje brandt Pingelen Verhoogd brandstof gebruik Mogelijke oorzaken: De Fuel Trim is niet in orde fuel trim add. niet in orde, w.s. is er dan een vacuümlek fuel trim multi, niet in orde, w.s. zijn dan de waardes van de LMM onjuist De brandstofsamenstelling is te arm/rijk dus: motor krijgt te weinig/veel brandstof injectors lekken / verstopt / defect lekkage / verstopping in luchtinblaassysteem lekkage / verstopping in de luchtslangen die uitmonden in je aanzuigbuis Lekkage / verstopping van de uitlaat voor de kat of inlaat Smoorklephuis vuil Lambdasensor defect / defect Lambdasensor aansturing onjuist Koelvloeistoftemperatuursensor defect Luchttemperatuursensor defect Mogelijke oplossingen: Check (benzine) overslaan in [module-01] - [meetwardenblokken-08] - [groep 014-015-016] Check de Fuel Trim lees de waarden voor additieve en multiplicatieve trim in [Module-01] [Meetwaardeblokken-08], [Groep 032] veld 1 (add.) / veld 2 (multi) moet dan duidelijk hoger zijn dan 10%; dat is namelijk de reden van deze foutcode reset nog geen foutcodes, want daarmee reset je ook de fuel trim (geen ramp als je dat wel doet, want die fuel trim is met een paar ritten weer opgebouwd) Wat je het eerst moet doen bij deze foutcode fuel trim add. niet in orde: check vacuüm leidingen op lekken check op lekkage / verstopping van de uitlaat voor de kat of inlaat check op lekkage / verstopping in luchtinblaassysteem check op lekkage / verstopping in de luchtslangen die uitmonden in je aanzuigbuis fuel trim multi. niet in orde: check de LMM check en controleer het onderdeelnummer zodat je zeker weet dat er de goede in zit lees de waarden voor additieve en multiplicatieve trim in [Module-01] [Meetwaardeblokken-08], [Groep 032] als veld 2 (multi) duidelijk boven de 10% is, dan zou de Luchtmassameter wel eens de schuldige kunnen zijn van deze fout maak een log van plankgas acceleratie (1000-5000 rpm) in de twee versnelling van de waarden van de LMM (Module-01, Meetwaardeblokken-08, Groep 002 veld 4 of Groep 003 veld 2). Op zeeniveau zal de piekwaarde van de LMM (in gram per seconde) ongeveer 80% zijn van het aantal pk's van de auto. Als die piekwaarde lager is dan 65% dan is het bijna zeker dat de LMM bezig is te overlijden Check Brandstof vervang het brandstoffilter check (meetwaardeblokken) / vervang (dat is duur) alle brandstofinjectoren check (meetwaardeblokken) de brandstofdruk check (meetwaardeblokken) / vervang de brandstofpomp check retourleiding Smoorklephuis schoonmaken / vervangen Check (meetwaardeblokken) / vervang Koelvloeistoftemperatuursensor Check (meetwaardeblokken) / vervang Luchttemperatuursensor Check (meetwaardeblokken) / vervang Luchtmassameter Check (meetwaardeblokken) / vervang Lambdasensor Extra info: Fuel Trim en Lambdasensor [Module-01] [Meetwaardeblokken-08] [Groep 032] Kloppen / pingelen / overslaan / misfires Koelvloeistoftemperatuurmeter (G2) / (G62) Luchtmassameter Bij een Golf met een FSI motor is dit probleem ook geconstateerd. Die auto gebruikte normale 95 octaan loodvrije benzine. Storingslampje ging branden en de auto schokte en hield in. 98 octaan loodvrije brandstof erin en de auto heeft sinds dien geen storingen meer en heeft aanmerkelijk meer vermogen Als de auto van 2001 is, moet je de carterontluchtingsklep eens controleren (bij klepdeksel). Bekijk het oranje membraam in de klep. Meestal is deze aangetast of soms zelfs verdwenen. In de loop van 2001 is de klep gewijzigd/verbeterd In 2002 is er een schrijven gegaan naar alle Skoda-dealers dat er een probleem is met het regelmodule van de Octavia 2.0/85 Kw motor uit 2000. Deze geeft steeds ten onrechte storingscode 16555/16556 en 17535/17536. Dit schijnt alleen voor te komen als het regelmodule softwareversie 3 heeft. Als het motorregelmodule vervangen wordt door één met softwareversie 5 is het probleem opgelost. Het onderdeelnummer van het regelmodule is 06A906018 FH. Volgens de importeur moet je dan een heel nieuw regelmodule bestellen, maar waarschijnlijk kan de software in het bestaande regelmodule ook wel vervangen worden Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 08 maart 2012. Bron Bron Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Colofon Copyright © 2002-2014 G. Speek VAG-COM home Specialist in VAG diagnoseSpecialist in diagnoseapparatuur voor alle automerken! StatCounter - Free Web Tracker and Counter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Giulardi Geplaatst 13 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2014 Jeetje dat is me nogal een lap tekst . Is dit voor een leek makkelijk zelf op te lossen of kan ik beter 1 van de VAG leden om hulp vragen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 13 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2014 Zou het ook met de brandstof te maken kunnen hebben, van welke pomp er getankt wordt bedoel ik. Zomaar een ingeving. Lees brandstof te rijk te arm enz. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 14 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 december, 2014 Ondertussen al een heel eind OT aan het gaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten