Ga naar inhoud
  • 0

Airco - rechts altijd lauw/koud


Tikra

Vraag

Guys, aan de bijrijders kant hebben wij - mogelijk sinds de inbouw van het B7 paneel - van onder het dashboard alleen maar koude lucht. Ook als de airco op26 staat?!

Heeft iemand een tekening hoe de warme lucht en de koude lucht bij elkaar komt bij de Passat? Zou er een klep defect kunnen zijn zodat er koude lucht blijft binnenstromen .... en zoja, welke ..??? wie kan helpen .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Cruisers,

 

Als 1e... Beste wensen voor dit jaar

 

Net ff output test doorlopen...

Eerst het systeem gereset via AC knop en recirculatie toets.

 

Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158) geeft t volgende aan van links naar rechts

160.0 - 179.0 / 30.0 - 179.0

 

Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)

218.0 - 226.0 / 27.0 - 226.0

 

Deze getallen (meest linkse kolum) blijfen staan nadat ze eerst van laag naar hoog oplopen

Valt me op dat alleen de 2 linker measuring blocks veranderen gedurende de output test.

 

Ook in group 5 geven alle 4 de sensors 11.0 graden aan met een buiten temp van 10.0 graden...

 

Aangezien ik momenteel heel weinig rij is het moeilijk te zeggen of het rechts nu warm word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De waarde voor de rechtse is helemaal anders dan die voor de linkse... terwijl je toch zou denken dat die ongeveer dezelfde zou moeten zijn.

 

Net even zelf VCDS aangesloten.

 

Lage waarde van de flap = koude lucht, hoge waarde warme lucht.

 

Bij een buitentemp van 10°, temp van de lucht aan de uitstroommand 32° was de waarde van de stand +/- 137, of ong. 58%. Links en rechts zijn bij gelijke temp. instelling ongeveer gelijk.

 

Wanneer ik het zo bekijk wordt er rechts wel warme lucht gevraagd... tenzij de stelmotor defect is... aangezien je gee wijzigingen ziet.

 

grtz, dre

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het idd raar dat recht en links geen gelijke waardes hebben.

 

Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

160.0 - 179.0 / 30.0 - 179.0

 

Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)

218.0 - 226.0 / 27.0 - 226.0

 

Je zou denken dat links goed moet zijn omdat daar gewoon warme lucht uitkomt...

De getallen in bold gaan wel eerst naar lage getallen en dan omhoog. Hoe kan ik erachter komen dat er een stelmotor defect is en welke? Is dat deze: Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet dat je er kan van uitgaan... Ik vermoed dat de motor wel de nodige beweging doet, maar de flap niet verplaatst wordt... Er zou ook nog een set hefbomen tussen zitten, misschien is daar iets mee?

 

post-8019-1423829873,7299_thumb.png

 

De klep kost nieuw zo'n 120 euro, p/n is 3C0 907 511 R

De hefbomen kosten ong. 15 euro

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zat ik ook aan te denken, dat is namelijk wel afhankelijk waar de meet sensor (potentiometer) op gemonteerd is.

Als deze op de motor zit of met tandwiel ofzo verbonden zit zal deze wel van waarde wijzigen maar de flap in werkelijkheid misschien niet verplaatsen.

Als de sensor rechtstreeks op de as zit die de flap van positie doet veranderen dan is er iets anders mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep... één flap voor de hele zooi... na het wisselen van beide sensoren zit ik heerlijk warm. Ik kan nu tenminste de temp instellen op 21 graden en het lekker vinden... tevoren was het 26 of HI...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre,

 

is (V159) de klep als het handschoenvakje eruit ligt aan de linker kant of direct voor mij neus met de blauwe stekker? Als het die aan de linker kant is hoe krijg ik in Gods naam de steun er weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die krijg je niet weg (als je de steun bedoeld dia van het dashboard naar de middenconsole bedoeld).

Je moet veel op gevoel doen en op de kop onder in de voetenruimte gaan liggen.

Het is die met de blauwe stekker (maar er zijn er veel meer met de blauwe stekkers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de boel open gemaakt. Als ik de te mepratuur op HI zet gaat zich bij V159 niets bewegen, maar ook deze klep uit te bouwen lijkt mij schier onmogelijk. Een drager is in de weg. Nu iemand vragen die weet of men de bouten van deze drager (te zien als zijnde 4kante moeren) vanaf de radio kant kan verwijderen .....dus maar weer alles teruggebouwd - moet de auto gaan rijden .... volgend weekend volgende poging;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was het de warmtewisselaar - kleppen en thermostaat alles goed - het ding laten vervangen (het gehele dashboard is eruit gehaald (was misschien niet echt noodzakelijk) - maar ja nu is het weer lekker warm en komt er geen koude lucht meer aan de bijrijders kant naar binnen .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

.. enkel dagen later .. helemaal geen koude lucht meer ..... dus .. met spoed een nieuwe aanjager gekocht (2 de hands 100€) want die draaide niet meer - en tijdens het inbouwen van de XENON verlichting er achter moeten komen dat gewoon de stekker los was ... m.a.w. stekker erin en weer lekker koud in de auto als het nodig is ;). Bij deze heb ik nog een aanjager in de aanbieding (compleet 2 motoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag eindelijk op pad geweest voor de V159 Klep.... Ik hoop deze 8 April in België te gaan vervangen :wink:  

Bij de stealer langs geweest voor 3CO 907 511....something. Wist niet met 100% zekerheid wat het onderdeel nummer was.

De beste man melde me dat het een 3CO 907 511 R moet zijn. Okeej nice, heeft u deze klep en wat kost ie?

€ 159,- meneer  :blink2:  Ben jij gek dacht ik!!

Heb nu een 2e handsje besteld bij BM Parts in Surhuisterveen voor € 40,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden