Ga naar inhoud
  • 0

roetfilter advies


fordford2

Vraag

Hallo,

 

Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI Highline uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 260.000 km gelopen.

Deze heeft onlangs een long-life beurt gehad waarin verteld werd dat het roetfilter er aan zit te komen en dat dit ca. €1500 gaat kosten.

De gemeten asmassa was 70 gram ( de waarschuwingsgrens was 60 gram werd mij verteld).

 

Hierover heb ik een aantal vragen

 

1.Heeft iemand een idee hoelang het gaat duren voor ik problemen krijg? Ik rij ca. 35000 km/jaar, vrijwel alleen auto/snelweg, en vrijwel geen korte stukken

 

2.Is vervangen een optie met de huidige kilometerstand, of kan ik 'm beter wegdoen?

 

3. Ik lees ook wel over weglaten van het roetfilter. Mag dit zomaar? en zo ja waar kan je dan het beste terecht (Jos?) Geeft dit later geen problemen bij de roetmeting etc?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

gewoon eruit met die zooi, en in één keer de boel 'n fijne remap. Je herkent je auto amper nog, nooit nog last van dat @#%! regenereren (dat was echt 'n nagel aan mijn kist!) en je bent zeker geen €1500 kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor jullie reacties's

Weghalen dus. Mag dit zomaar volgens de wetgeving? Geeft dit later geen problemen bij de roetmeting/APK etc?

 

Gezien de gemeten asmassa van 70 gram, dient dit dan op korte termijn te gebeuren of heeft het nog niet zo'n haast?

Wat zijn de kosten hiervan ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit uitgebreid getest zien worden bij een BMP, ik heb daarvan de kat leeggemaakt, auto is in NL en in Duitsland(Duitse Passat) aan de roetmeettest onderworpen in NL 0,0K(1 cijfer achter komma meetapparaat) en in DL 0,09K terwijl 1.50K is toegestaan.

 

Software die ik geplaatst heb is van JD Engineering, dit gebruikt JB Autoservice ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, twee dingen die belangrijk zijn:

 

1.) laat je oliepomp controleren!

2.) DPF uitbouwen en leeg laten halen - leeg terug plaatsen en uit laten schrijven!

 

zo eenvoudig! Hoe ik dat weet ;) -> ervaringsdeskundige :(

 

Lees pas nu - dat de DPF eruit is :thumb: en het tuning erin :mrgreen: , laat Jos ook nog de oliepomp (asje van €4,53) controleren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi, twee dingen die belangrijk zijn:

 

1.) laat je oliepomp controleren!

2.) DPF uitbouwen en leeg laten halen - leeg terug plaatsen en uit laten schrijven!

 

zo eenvoudig! Hoe ik dat weet ;) -> ervaringsdeskundige :(

 

Lees pas nu - dat de DPF eruit is :thumb: en het tuning erin :mrgreen: , laat Jos ook nog de oliepomp (asje van €4,53) controleren!!

Zijn deze asjes los te vervangen?

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden