Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI Highline uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 260.000 km gelopen.
Deze heeft onlangs een long-life beurt gehad waarin verteld werd dat het roetfilter er aan zit te komen en dat dit ca. €1500 gaat kosten.
De gemeten asmassa was 70 gram ( de waarschuwingsgrens was 60 gram werd mij verteld).
Hierover heb ik een aantal vragen
1.Heeft iemand een idee hoelang het gaat duren voor ik problemen krijg? Ik rij ca. 35000 km/jaar, vrijwel alleen auto/snelweg, en vrijwel geen korte stukken
2.Is vervangen een optie met de huidige kilometerstand, of kan ik 'm beter wegdoen?
3. Ik lees ook wel over weglaten van het roetfilter. Mag dit zomaar? en zo ja waar kan je dan het beste terecht (Jos?) Geeft dit later geen problemen bij de roetmeting etc?
Vraag
fordford2
Hallo,
Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI Highline uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 260.000 km gelopen.
Deze heeft onlangs een long-life beurt gehad waarin verteld werd dat het roetfilter er aan zit te komen en dat dit ca. €1500 gaat kosten.
De gemeten asmassa was 70 gram ( de waarschuwingsgrens was 60 gram werd mij verteld).
Hierover heb ik een aantal vragen
1.Heeft iemand een idee hoelang het gaat duren voor ik problemen krijg? Ik rij ca. 35000 km/jaar, vrijwel alleen auto/snelweg, en vrijwel geen korte stukken
2.Is vervangen een optie met de huidige kilometerstand, of kan ik 'm beter wegdoen?
3. Ik lees ook wel over weglaten van het roetfilter. Mag dit zomaar? en zo ja waar kan je dan het beste terecht (Jos?) Geeft dit later geen problemen bij de roetmeting etc?
Alvast bedankt voor jullie reactie's
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten