Ga naar inhoud

  • 0

Distributieriem vervangen cbab nu bijgeluid


Speedyace

Vraag

Zoals de titel al aan geeft is mijn distributieriem vervangen van mijn passat 2.0 tdi common-rail (cbab.)

Dit heb ik laten doen bij de dealer, gezien er nog garantie op de auto zat i.v.m een eerder reparatie aan de motor in de garantie periode.

 

Maar! nu heb ik de auto weer een paar dagen in het bezit en hij rijd goed, alleen is het net of er bij de 2000 rpm een zwaarder geluid (open luchtfilter idee) en daar boven is het weer weg.

Ik ben terug gegaan naar de dealer en die kon, zoals ik wel verwachte, niets vinden qua raar geluid en dit hoort zo was het antwoord..

Ik heb ze proberen uit te leggen, dat ik deze auto al een tijdje rij en dit nog nooit heb gehoord, alleen na het wisselen van de riem heb ik dit geluid erbij gekregen. (voor niets)

 

Voor zover ik weet, halen ze geen slangen los van het luchtfilter en of intercooler als de riem vervangen wordt.

 

De auto gaat volgende week weer retour op mijn aandringen en dan gaan ze de motorsteunen los halen.

Misschien dat hier het probleem in zit. Misschien dat het een soort resonantie is, dat door het loshalen van de motorsteun is gekomen.

Ik heb wel gelezen op het vw-forum, dat het ook kan zijn dat de riem te strak zit.

Maar dan moet je volgens mij constant dit geluid horen of een gierend geluid en dat is niet aan de orde. je hoort het rond de 2000 rpm.

 

Mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi Johan

 

Heb je nou 1 motorsteun of alle 3 motorsteun vervangen ? links & rechts en onder de motor

 

Gr Fai

 

Hoi Fai, ik heb alleen de rechter steun vervangen. Ik wil zelf de linkerkant onder de accu nog vervangen en de dogbone moet nog.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Johan

 

Heb je nou 1 motorsteun of alle 3 motorsteun vervangen ? links & rechts en onder de motor

 

Gr Fai

 

Hoi Fai, ik heb alleen de rechter steun vervangen. Ik wil zelf de linkerkant onder de accu nog vervangen en de dogbone moet nog.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

 

Maar hoeveel heeft ie dan gelopen, dit is de 1e distributiewissel bij 160K?

Ik vroeg mij af:

 

- normaal zou de motorsteun meer dan 2 ton meegaan

- waarom heb je nu na een distributiewissel een raar geluid? Ga er vanuit dat de motorsteun gedemonteerd werd voor de wissel, is ie dan helemaal scheef gemonteerd?

- normaal gaat de linker motorsteun het eerst aan gort omdat aan de linkerzijde de versnellingsbak met differentieel zit en het koppel van de aandrijassen bij optrekken de meeste krachten op de linker motorsteun uitoefenen.

 

Het vervangen van de Dogbone heeft alleen zin wanneer je ook de beide rubbers in het subframe mee vervangt en dan moet je toch wel een behoorlijke km stand hebben wil dit enig effect resulteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook mooi dat het is opgelost Johan!

 

Misschien dat je nog wat foto's kan plaatsen van je kapotte motorsteun, het lijkt mij een heel andere bevestiging dan bij de oudere 3C's.

 

Foto is niet echt nodig, wanneer deze uit twee delen bestaat is tie stuk.......... :mrgreen:

 

 

 

Maar hoeveel heeft ie dan gelopen, dit is de 1e distributiewissel bij 160K?

Ik vroeg mij af:

 

- normaal zou de motorsteun meer dan 2 ton meegaan

- waarom heb je nu na een distributiewissel een raar geluid? Ga er vanuit dat de motorsteun gedemonteerd werd voor de wissel, is ie dan helemaal scheef gemonteerd?

- normaal gaat de linker motorsteun het eerst aan gort omdat aan de linkerzijde de versnellingsbak met differentieel zit en het koppel van de aandrijassen bij optrekken de meeste krachten op de linker motorsteun uitoefenen.

 

Het vervangen van de Dogbone heeft alleen zin wanneer je ook de beide rubbers in het subframe mee vervangt en dan moet je toch wel een behoorlijke km stand hebben wil dit enig effect resulteren.

 

Das inderdaad vreemd, de steun hebben ze hoe dan ook in de handen gehad....., en blijkbaar gewoon weer terug gemonteerd!

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@willem, de auto heeft bijna 180.000km gereden en bij deze stand moest hij ook vervangen worden. (De eerste) ik wil ook nog de steun aande bak kant vervangen. Hoe de dogbone is weet ik niet. Het lijkt mij, dat als je geen klak of bonk hoort met optrekken, deze nog wel goed is.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

(links)onder de accu kost ca 65 euro

(rechts) bij de distributie kost ca 115 euro

(onder) de dogbone kost ca 29 euro

 

Alles een beetje afhankelijk van je korting bij de dealer, stuur anders een mailtje naar Autohaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden