Ga naar inhoud

  • 0

Distributieriem vervangen cbab nu bijgeluid


Speedyace

Vraag

Zoals de titel al aan geeft is mijn distributieriem vervangen van mijn passat 2.0 tdi common-rail (cbab.)

Dit heb ik laten doen bij de dealer, gezien er nog garantie op de auto zat i.v.m een eerder reparatie aan de motor in de garantie periode.

 

Maar! nu heb ik de auto weer een paar dagen in het bezit en hij rijd goed, alleen is het net of er bij de 2000 rpm een zwaarder geluid (open luchtfilter idee) en daar boven is het weer weg.

Ik ben terug gegaan naar de dealer en die kon, zoals ik wel verwachte, niets vinden qua raar geluid en dit hoort zo was het antwoord..

Ik heb ze proberen uit te leggen, dat ik deze auto al een tijdje rij en dit nog nooit heb gehoord, alleen na het wisselen van de riem heb ik dit geluid erbij gekregen. (voor niets)

 

Voor zover ik weet, halen ze geen slangen los van het luchtfilter en of intercooler als de riem vervangen wordt.

 

De auto gaat volgende week weer retour op mijn aandringen en dan gaan ze de motorsteunen los halen.

Misschien dat hier het probleem in zit. Misschien dat het een soort resonantie is, dat door het loshalen van de motorsteun is gekomen.

Ik heb wel gelezen op het vw-forum, dat het ook kan zijn dat de riem te strak zit.

Maar dan moet je volgens mij constant dit geluid horen of een gierend geluid en dat is niet aan de orde. je hoort het rond de 2000 rpm.

 

Mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan hoor je het niet Matthijs, het is echt tijdens het rijden en dan vanaf de 1900rpm tot 2100rpm dof/zwaarder geluid. en daarboven is het weer de normale passat zegmaar.

Ik zat zelf al te denken aan de uitlaat/dpf, dat die misschien wat gedraaid zit op de aansluiting van de turbo, want het blok gaat toch los aan 1 kant. Misschien dat ze hem te ver hebben laten zakken of opgekrikt. Of dacht jij ergens anders aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaat het geluid bij hoger toeren weer weg? Als er een hydraulische riemspandemper op zit kan die het misschien zijn. Als die defect is hoor je die ook in dat toerenbereik.

 

Ik heb alles laten vervangen, ook de waterpomp want deze wilde ze eerst bekijken voordat deze werd vervangen.

Mocht deze nog goed zijn namelijk, dan lieten ze hem zitten en dat wilde ik niet, want dan kan ik over een paar maanden weer retour en opnieuw het uurloon betalen. :shock:

En voor de rest mag ik toch van uitgaan dat dit ook allemaal is meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto weer opgehaald en ze hebben ( althans dat zeggen ze) alles bekeken en gecheckt. Distributieriem stond goed qua spanning. Motorsteunen los gehaald uitlaat en slangen gecheckt en ook hier waren geen bijzonderheden te vinden.

Ze willen nu een gelijkwaardige auto hebben om het te kunnen vergelijken.

 

Ik weet het antwoord al.

 

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto vandaag voor de 3 keer weggebracht naar de dealer. Om 16:00 weer opgehaald en ze zijn er! Volgens zeggen 8uur mee bezig geweest, laat mij niet:grin: was mijn reactie. En! Wij hebben een luchtslang anders gelegd. Ik heb maar even de kap open gedaan en gevraagd welke!!, want ik zie het niet. Nee zit aan de onderkant. Lul niet vent dacht ik nog er is niets veranderd aan de slangen. Thuis aangekomen onderplaat verwijderd en zoals ik al dacht nada niks veranderd, maar zit nog wel met het geluid. Ik retour naar de stealer en hem gevraagd wat hij nu gaat doen, want het geluid is nog steeds aanwezig. Nou, eigenlijk niets meer. wij hebben er voor de derde keer naar gekeken en 4 man heeft er meegereden, zelfs de regio manager en niemand hoort meer wat. Als het mijn auto was vond ik het goed zo was zijn antwoord. Waarop ik dus antwoord! dat hij dus toegeeft, dat ze het wel horen maar niet kunnen vinden.

Dealer: Wij kunnen niets meer doen mr.:x

 

Oja, kreeg nog een mail van tns nipo of ik een tevredenheid onderzoek wilde invullen over de firma HERON, omdat ze schijnbaar info hadden, dat mijn auto daar is geweest voor onderhoud. Nou! Die is ingevuld kan ik je vertellen :mrgreen:

 

Ik denk dat ik na deze passat wel even klaar ben met VW.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb mijn bevindingen over de dealer Heron, maar even op papier gezet en naar Pon gestuurd.

Binnen 2 dagen werd ik gebeld door Pon klacht/klant(en)service, dat Pon contact heeft gehad met Heron en dat de dealer even een bedenktijd krijgt tot volgende week.

De dealer zal dan met mij contact op moeten nemen en met een oplossing komen.

Mocht dit op niets uitlopen, gaarne weer even contact zoeken met Pon.

 

Ik ben benieuwd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ja hoor antwoord naar verwachting.

Pon heeft weer contact gehad met Heron en volgens Heron, is de auto conform de reparatie uitgevoerd en mankeert de auto niets.

Pon vertelde mij, dat als ik een expert wilde inschakelen, dan kon ik dit doen. Ik vroeg dus aan hem, hiermee geeft "U" dus aan!! dat de vw dealer geen verstand van zaken heeft. En dat ik dus maar naar een allround garage moet. Want de dealer is geen expert. Goed bezig en een knap antwoord. Maar voor mij is het duidelijk. Als er wat op mijn pad komt, is het einde vw voor mij. Ik zeg niet dat hij bij een ander merk beter is, maar ik ben even klaar gezien mijn historie met vw en de coulance in deze. (NOT)

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben nu bezig om mijn rechter motorsteun te verwijderen, om te kijken of deze is versleten. Ik kan hem met de hand wel bewegen zegmaar en hij kraakt pittig bovenin op het aluminium. Zou je hier misschien wat teflon op kunnen spuiten of afwasmiddel. Dit laatste spoelt sneller weg. Ik heb tevens de kap verwijderd van de distributieriem en hier lijkt alles goed te zitten. Het pijltje van de spanrol staat keurig in het midden. Wel heb ik het idee, dat het tandwiel van de nokkenas, waar de 3 schroefjes in zitten (nu in het midden van de gleuven) daarvoor volgens mij (als je er tegen aankijkt) meer links hebben gezeten in de gleuven.

Maar daar ga ik maar niet aanzitten.

 

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

post-1965-1423829886,401_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden