Ga naar inhoud
  • 0

klopt het wat ik hier vertel (zetelverwarming)


guyke

Vraag

wie kan me helpen tegen zaterdag , want dan ga ik de zetelverwarming van kristof inbouwen bij vagtechniek

ik ben er bijna uit hoe en waar de kabels moeten komen , enige nadeel is dat hij een manuelle airco heeft en je vind veel schemas van electronishe aircos

wat moet er gebeuren ( correct me if im wrong please)

van de chauffeur stoel ,

kabel naar zekeringskast

kabel naar aircopaneel

kabel naar boordnett

kabel naar massa punt

, degene die al aangesloten zijn ( kabel naar bestuurderszetel 2 stuks)

 

passagierszetel

kabel naar massa punt

verder niks (en dan die 2 die al aangesloten zijn naar de bestuurders stoel )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
het enige wat ik niet begrijp is , het airco paneel kan de linkse en de rechtse zetel bedienen , maar er vertrekt maar 1 kabel van dat paneel naar de chauffeurs stoel , hoe bedient die dan de passagiers stoel

 

Ik denk dat het Kristof een zorg zal zijn dat de passagiersstoel niet te verwarmen is. Als hij maar wel warme billen heeft :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als goed is moet je ook nog een 2.5^2mm kabel van bestuurderstoel naar passagierstoel.

 

En de kabel 0.5^2mm van de clima splitst zich naar zowel de bestuurderstoel en passagierstoel.

 

Weet zo even niet of er veel schillen zijn tussen manueel airco en climatronic qua pinnummers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het enige wat ik niet begrijp is , het airco paneel kan de linkse en de rechtse zetel bedienen , maar er vertrekt maar 1 kabel van dat paneel naar de chauffeurs stoel , hoe bedient die dan de passagiers stoel

 

Ik denk dat het Kristof een zorg zal zijn dat de passagiersstoel niet te verwarmen is. Als hij maar wel warme billen heeft :mrgreen:

 

in welke stoel verwacht jij mij te vinden als ik en guy naar VAGtechniek gaan zaterdag? :lol:

 

Ga ik éééécht niet zelf sturen als ik een bereidwillige chauffeur heb he ;)

 

Guy, zoals ik het begrepen heb moet er op twee pinnen van het aircopaneel zo n dun kabeltje aankomen, maar die zit niet in die kabelboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is maar een denkpiste die ik nu uitschrijf,

Ik denk dat je niet van het schema moet uitgaan van de zetelverwarming met een digitale clima.

Je moet eerder het schema van de achterbank nemen en hier mee verder gaan. Is zo een beetje vergelijkbaar dan,

De 2 regelknoppen die dan in de middenconsole zitten, zitten bij Kristof dan in zijn clima paneel.

Can bus komt er aar bij wanneer je memory zetels hebt.

 

Bedrading naar het boordnet zal volgens mij niet hoeven omdat dit enkel voor de verlichting in de knoppen en schakelaars is, aangezien de verlichting in de huidige clima unit al werkt zal deze verbinding er al liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het niet deze langs achter gezien van de aircounit J301 (linker zijde).

Heb tegelijkertijd stukje schema er bij gezet met de lijnen in kleur.

T10c/2 & T10c/10 = 10 polige stekker onder bestuurder

De aircounits hebben in elk geval allebij 2 kabels om aan te sluiten nodig.

De passagierszetel komt aangesloten op de T10c stekker onder de bestuurder en van daaruit wordt alles verdeeld naar zekering en aircounit.

Je ziet hier 2x T10c/10 dat is afhankelijk van jaar uiteindelijk is het op dezelfde pin voor de T10

post-5402-1423829784,5787_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
we hebben nog tot zaterdag om dat uit te vissen gelukkig , ik ben nog nooit eerder een manuele airco unit tegen gekomen en al zeker niet met zetel verwarming

Aansluiting is precies hetzelfde als clima, alleen de posities op de stekker achterop de climatic zijn anders dan bij clima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dany daar kunnen we wel iets bij , ik neem wat extra kabel mee en wat pinnetjes als we dan toch iets onverwachts moeten tegen komen dan fixen we da wel , dus mijn vermoeden is dan toch juist dat we niet naar het boordnet moeten gaan met een kabel

@ lucas , tot zaterdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tijd te weinig bij een meting ken je wel. :mrgreen:

Kabelboom pinbezetting kwam niet volledig overeen met aansluiting met de zetel, stekker had zelfs al schade wat bleek dat er al ooit is aan gewerkt is geweest in die kabelboom.

Plaats waar geen pin moest zitten was er wel en een ander was geen waar dan weer wel moest zijn.

Dus moet dat even op het gemak zonder al te veel volk bekeken worden, komt wel in orde. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden