Ga naar inhoud
  • 0

help!!n75 en dv klep


chris033

Vraag

beste mensen.

net een passat 1.8t en het volgende.

hij is traag,turbo doet het wel maar gezien de posts denk ik aan de dv en de n75.

nu is mijn vraag...heeft iemand deze liggen en wil die aan mij overdoen,kan me nl op het moment door faillisement van mijn werkgever(koops furness) even geen al te grote uitgaves doen. :cry:

of dat ik ze even mag proberen om eea uit te sluiten.

hoop dat er iemand hulp kan en wil bieden. :?

 

graag jullie reacties.

 

groeten van chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Uitgelezen. Geen noemenswaardige storingen gevonden behalve geen toegang tot de ABS module, dus of geen prik of ABS kaduuk.

Wat loopt ie mooi rond dat motortje voor zijn leeftijd en kilometerstand.

Chris ging nog de divertervalve vervangen, deze was kapot en dat blijkt vaker voor te komen had ik begrepen. Dat zou ook het slechte trekken kunnen veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit inmiddels een andere dv op die wel goed vacuum vasthoud en de zgn"hockeypuck"is ook vervangen maar.....

helaas weinig verschil met een paar dagen geleden,nu las ik dat wellicht de klep van de wastegate naar de kl*te is.

moet nu dus een goede diagnose hieromtrent stellen...

hou jullie op de hoogte...

het zal allemaal best wel in orde komen(hoop ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en misschien weer een beetje wijzer....

als ik gas geef bij stilstaande auto schuift het stangetje wat aan de wastegate zit naar het schutbord,dit zou toch niet mogen bij stilstaande auto?

volgens mij zou dit betekenen dat hij de druk die hij opbouwt rechtstreeks de uitlaat inflikkert,of heb ik het mis?

zou dit nu betekenen dat de n75 ook stuk is?en hoe word die aangestuurd?door de lmm?

martijn heeft de auto uitgelezen en de lmm was niet stuk(volgens de specs).

 

iemand nog ideeen/correcties over mijn verhaal?

 

graag jullie reacties.

groeten van chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
durf het bijna niet te zeggen..........heeft 280000 gelopen

en bij uitlezen bleek de lmm binnen de specificaties te werken.

motortje loopt overigens als een naaimachientje,alleen het turbo gedoe :cry:

 

Een hoge km stand is niks om je voor te schamen :cool:

 

Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou snap er geen f*ck meer van.

had het idee dat de turbo niet of niet goed meewerkt,had gisteren op de snelweg gereden en was naar mijn idee niet 100%.

ik breng net mijn vrouw naar haar werk,en trap ff wat door....zooooo net een vliegtuig.

kan dit nu zomaar gebeuren?of is er iets onnozels aan de hand wat ik niet of over het hoofd zie.

nou maar hopen dat het zo blijft,heb inmiddels iemand waar ik een afspraak mee kan maken om een en ander te diagnostiseren.

 

ill keep you all posted :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Chris,

ik herken het probleem, al zijn wij er ook nooit achter gekomen waar het probleem zat. Soms als een tierelier trekken en soms niet.

Wat ik wel merkte is dat als ik geruime tijd veel feller reed (kom van laagtoerig rijden met een diesel af) dat de "problemen" sterk verminderden.

 

Inmiddels heb ik er geen last meer van door de chip van jd. Na het uitlezen door mark maakte hij de opmerking dat de magneetklep wat minder werd. Misschien moet je het hierin zoeken.

 

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste mensen,EINDELIJK het "probleem"is opgelost.

na een bezoek aan matthijs en het rijdend uitlezen bleek dat de turbo maar matig aan de 0.5 bar kwam.

matthijs heeft me verteld hoe de n75 te vervangen,en dat heb ik vandaag gedaan(pokkewerkje)

het resultaat mag er zijn,gladder en wat betere reactie.

 

maar volgens matthijs is het dus ook zo dat het een beetje tussen mijn oren zat daar de 1.8t standaard niet echt rap is.

met een tuning zou hij naar de 180 tot 200 pk gaan en dan gaat hij als de brandweer(volgens expert matthijs).

 

ik kan er in ieder geval prima mee leven zoals hij het nu doet....

 

ik wil een ieder bedanken die hheeft meegedacht en met name joan bedanken voor de onderdelen..

 

topic kan en mag dus wat mij betreft op slot....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden