Ga naar inhoud

unkiebunkie

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over unkiebunkie

Profile Information

  • Plaats
    Franeker

unkiebunkie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Goede avond. Ik wil heel graag de aandrijfas aan de passagierzijde vervangen. homocaneet aan het wiel is al vervangen. heb wel goeie 2de hands op het oog maar heb zelf nog nooit een onder me passat gezet. Als ik al meer als 30 graden draai en beetje het gas aan raak begint ie al te kraken. Nou weet ik dat de hoes los moet. De centraale asbout los moet. en dat ie los gedraait moet worden op de grond met wiel op de grond. Maar ik weet bijv niet wat ik aan de bakzijde kan verwachten. is dat los bouten en kan hem zo eruithalen? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Hopelijk is er iemand die me beetje opweg kan helpen. Zit tussen 2 banen in en kan niet betalen om nu even te laten doen . /heb geen brug tot me beschikking hellaas maar volgens mij moet het kunnen zonder brug. Hoor graag
  2. Was idd de comfort module alleen de vorige eigenaar heeft lopen klooien met de bedrading waarschijnlijk comfort eerder stuk geweest. Reparatie is alleen erg knullig gedaan. Beetje vocht de kabelboom en klaar was de module. Gelukkig was de module nog heel. Bedankt voor het mee denken
  3. Zins paar dagen werken mijn ramen niet meer. Wel doet de verlichting van de ramen het bij de bestuurderstoel maar niet achter of pasagierzijde. Ook wil de afstandsbediening niet meer enige wat daarop reageerd is de kofferbak en verlichting gaat aan alsof de auto open of dicht gaat. ook willen de spiegels niet meer stellen. Iemand een idee waarin ik het moet zoeken. gr jerry
  4. Rij een passat variant 1.8taeb blok uit 1998 met 297000 op lpg loopt als een zonnetje. Ik denk dat je meer boost verwacht dan er in zit. Ik ga ook de druk opvoeren naar 0.8 0.9 om die kick meer te krijgen. Je voelt wel standaard de turbo maar is niet als bij een diesel dat het er in slaat.
  5. Snap je punt maar das geen onderdeel die je laat liggen. Mijn klepje heb te tuut van afgebroken en daar met zilver tape secondelijn en een tuut van houtlijm flesje nieuw tuutje gemaakt. Macgyver oplossing maar werkt als een malle. Weet niet waar je woont maar weet een sloop bij joure (friesland) die atm 3 1.8t aeb passats te sloop heb staan.
  6. Toevallig heb ik dat slangentje vervangen. Als je die idd van inlaat afhaalt en der aan zuigt zou je wel een klepje open moeten trekken. Zo veel moeite is dat niet. Kan idd dat klepje zijn. Zou hem ff tussenuit halen en los testen. Je komt er van onder redelijk bij. Heb zelf ook 1.8t aeb passat variant.
  7. Bedankt voor het mee denken maar dat gaat om motoren met een electronisch gaspendaal. Aeb motoren zijn gewoon ouderwetsmet een gaskabel. Het is ook een heel apart systeem ipv een verlening van de boordcomputer. Daarom ook me vraag of er iemand is met de ervaring of geschoolde kennis heeft om mij te kunnen vertellen wat ik allemaal moet hebben ervoor.
  8. Goede middag, Ik wil graag crouse control in gaan bouwen en liefste haal ik het orgineel van de sloop weg en niet een aftermarket dingentje. Nou mijn vraag wat heb ik nodig om mijn 1.8t aeb te voorzien van cruise control. Nou weet ik bijv wel de hendel dat 4 draadjes bij moet trekken dat er een dingetje bij gashuis bij moet. Maar meschien dat iemand me er verder bij kan helpen. met passsat heeft echt alles behalve cc. Weet iemand de onderdelen die ik nodig heb en eventueel een aansluit schema? Zou echt super zijn
  9. dankjewel voor je input zal er nu zeker veel aandacht aan geven om niet te veel stress op te zetten heb ook een vraagje over me motor steunen of moet ik daar nieuw topic voor starten
  10. Heb het euvel gevonden. de vacum slang die van inlaat (vacuum) naar vacuum klep gaat is gans verrot. maandag nieuwe halen bij de dealer .
  11. Goeie avond, Zins een week rij ik voltrots een vw passat 1.8t 20v turbo uit1998 een variant. Eerst viel het me niet op maar reed vanavond in me schoonouders hun auto en merkt daar echt dat daar de turbo meee werkt maar heb met mijn auto absoluut niet. Het is een lpg wagen maar het motortje loopt echt als nieuw. Uiteraard heb ik meerdere forums doorgespit en uiteraard ook grondig dit forum maar kom er niet lekker uit over hoe ik nu beste kan trouble shooten. Als ik het goed begrijp is het vaak de lmm, vacuüm lek, n75, of omdat de dumpvalve niet lekker meer sluit zodat de turbo niet meer op druk komt. Of dat de turbo zelf stuk is maar dan zou je hem wel horen denk ik. Mijn bevindingen tot nu toe zijn auto rijden in elke toeren berijk als een non turbo motor alleen rond de 3000 voel je een klein power boost maardan ook heel klein. Nou weet ik daat mijn auto 1448kg weegt maar als ik een maat ze seat leon 1.8t rijd voel je toch duidelijk een boost rond de 2000 rpm. Hopelijk is er iemand zo vriendelijk die me wilt helpen met een how to om uit te vinden waar het zit. Ik zou hem of haar super dankbaar zijn. Heb wel ervaring met sleutelen maar niet met turbo motoren. En heb nou niet geld om hem even weg te brengen . Gr jerry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden