RogerPassat Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Na een jaar in de benzinewagen te rijden wordt het tijd om deze iets meer onder de kap te geven. Ondanks dat ie goed van zijn plaats komt, mis ik het koppel van de vorige passat (TDI 96KW). Ik ben nog steeds niet vergeten hoe ik met de diesel eruit gereden werd door een gechipte 1.8 Turbo tijdens een meeting hier in het zuiden. Samen in de 5 bij 80 en dan het gas erop: Ik stond stil. Volgende week staat ie in de agenda van JD voor een chippie. Eerst deze week nog een beurtje (waarbij ik maar meteen de DV vervang) en op de terugweg nog even langs een bedrijf om een lederen interieur te bekijken. Wordt, zeer zeker, een leuke dag. Als iemand deze ziet langs flitsen rondom Lochem, dan ben ik het (al dan niet achter het stuur): Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LeovanderMeer Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Laat maar horen hoe het bevalt. Ik zit er ook aan te denken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Terug weg vanaf jd is altijd te kort Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 23 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Terug weg vanaf jd is altijd te kort Heb waarschijnlijk mijn cipier bij me, die zorgt er wel voor dat ik me rustig houd. En als het mijn zoon is, dat kom ik niet eens achter het stuur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 in mijn geval was het te druk op de weg.. maar daardoor wel kunnen zien dat hij zuiniger was als er voor. en was de gechipte 1.8 turbo de cc van dennis? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 23 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 in mijn geval was het te druk op de weg.. maar daardoor wel kunnen zien dat hij zuiniger was als er voor.en was de gechipte 1.8 turbo de cc van dennis? Nee, was een 3bg 1.8t. Maar is al een hele tijd geleden. Ik weet niet meer van wie die wagen was. Het was een geplande "race" tijdens een meeting destijds bij tuning-factory in landgraaf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Mooie passat Roger. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Girlzdad Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Veel plezier en een goede terug reis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 23 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Mooie passat Roger. Thankx. Bevalt ook zeer goed. Nog niet zo'n complete gehad. Bye the way, het leer dat ik ga bekijken is wat jij te koop had. Past volgens mij perfect bij de donkerblauwe buitenkan (blue grafite pearl). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Mooie interieur Roger. En ja die was mijn interieur dat past idd heel goed bij jouw auto. Is het compleet met deurpanelen? Ik zie achter rechts een grote deuk onder de kopsteun. Je moet even kijken wat de is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 23 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Mooie interieur Roger. En ja die was mijn interieur dat past idd heel goed bij jouw auto. Is het compleet met deurpanelen? Ik zie achter rechts een grote deuk onder de kopsteun. Je moet even kijken wat de is. Ik heb er een detailfoto van ontvangen. Het is veel minder dan het lijkt op de originele foto. Dat krijg ik er wel uit. Is compleet met deurpanelen en lederen middenarmsteun. Deze heb ik perse nodig daar mijn interieur antraciet is. Ik moet dus het een en ander ombouwen. p.s. Hoe weet je welke advertentie / interieur ik bedoel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 23 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 p.s. Hoe weet je welke advertentie / interieur ik bedoel. Bij aanmelding op het forum heb je je akkoord verklaard met de kleine lettertjes, waardoor het vwpassat.nl beheer volledige toegang heeft tot je computer, telefoon, kijkgedrag, banksaldo en alcoholconsumptie. Dit om ten allen tijde voldoende blackmail materiaal achter de hand te kunnen hebben. Maar dat had je toch wel gelezen in de FAQ neem ik aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 23 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2014 Tuurlijk, heb geen geheimen.......meer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 4 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2014 Laat maar horen hoe het bevalt. Ik zit er ook aan te denken. Leo, Niet verder over nadenken, maar doen. Daar krijg je geen spijt van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 4 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2014 het is ondertussen vier oktober, en wij verwachten in spanning de uitslag van de rollenbank? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 4 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2014 Kort verslag van een ritje naar jd: Na een rustig ritje van 2,5 uur eerst eens aan de koffie daar iedereen al druk bezig was. Na de testrit van mark kwam de plezierige mededeling dat hij al een tijd geen passat 1.8 turbo gereden had die zo soepel en goed liep, zeker met deze km-stand. Alle zaken waren prima in orde en behaalden de normale waardes. Dan was jeroen in zijn kantoortje aan de beurt om zijn magie te gebruiken. Chip herschreven en terug in de wagen geplaatst. Tijdens de testrit (uiteraard als bijrijder) de wagen meerdere malen tot tegen de begrenzer aan doorgetrokken waarbij mijn verbazing steeds groter werd door het verschil in power. Echter had mark iets gemerkt: bij ongeveer 2800 toeren voelde hij een hikje. Zal wel, maar voor mij DE bevestiging hoe zij met hun werk om gaan. Het bleek dat bij dat toerental de geleverde turbodruk iets hoger was dan de gevraagde waardoor de wagen zich zelf corrigeerde en dit was hetgeen mark voelde. Dit "euveltje" kon natuurlijk niet zo blijven, dus nog een keer aanpassen. Hierbij is meteen de secundaire luchtpomp uitgeschakeld zodat ik dat irritante geluid niet meer hoefde te horen bij een koudstart. Na de tweede testrit was de chip gereed en konden we weer 2,5 uur terug rijden. Ik heb me redelijk aan de snelheid gehouden maar kon het een paar keer niet laten om hem op zijn staart te trappen. Wat ik het beste vind is de flinke toename aan koppel, zeker toen een bmw e90 2liter diesel me recht wilde inhalen. En hem dus niet lukte. Ik ben zeer tevreden, de trekkracht van de oude diesel is ongeveer weer terug met daarbij een flink aantal extra pk's. Wat wil je nog meer. Oh ja, voor het leren interieur ben ik niet meer geweest, daar dit uit een ouder model komt en ik niet met drie kleuren interieur wil werken. Dus hiernaar ben ik nog steeds op zoek (zwart/grijs) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 4 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2014 het is ondertussen vier oktober, en wij verwachten in spanning de uitslag van de rollenbank? Ik was al aan het typen terwijl jij dit schreef. Rollerbank heeft ie niet gezien. Ik vind dat niet direct een meerwaarde. Zeker bij deze motor daar de chips al helemaal doorontwikkeld zijn. Je weet wat er ui komt en enkele pk's en newton merk je niet. Volgens mark ligt het vermogen op ongeveer 200 ( misschien iets meer) en het koppel tussen 290 en 300 newton. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 4 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2014 tja, ik heb zelf ondervonden dat zo 'n rollenbank wel degelijk 'n meerwaarde heeft... toen de mijne gechipt werd, werd er eerst 'n standaard chip op geflasht om van daaruit verder te werken. Dat had op zich al 170 pk moeten opleveren om dan verder te verfijnen. in praktijk gaf dat bij mijn auto maar 'n pk of 155... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vwsp220remon Geplaatst 4 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2014 mooie passat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Girlzdad Geplaatst 7 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2014 Lekker hoor. Mijn passat ga ik niet chippen. Het vermogen van mijn oude auto haal ik toch nooit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 7 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2014 't is niet alleen de hoeveelheid pk's of koppel, maar ook de manier waarop die gebruikt worden. Ik benut mijn motorvermogen ook zelden hoor, maar de auto rijdt gewoon "vloeiender" zal ik maar zeggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Girlzdad Geplaatst 7 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2014 Dat de auto door een chip lekkerder zal gaan rijden staat boven kijf. Het vermogen zal ik nu nog niet echt gaan merken daarvoor rij ik te weinig in de passat. De passat rijdt lekkerder/comfortabeler dan de golf die ik reed,al mis ik de 260pk. Misschien dat ik er later anders over denk en maak ik een ritje richting Lochem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RogerPassat Geplaatst 8 oktober, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2014 't is niet alleen de hoeveelheid pk's of koppel, maar ook de manier waarop die gebruikt worden. Ik benut mijn motorvermogen ook zelden hoor, maar de auto rijdt gewoon "vloeiender" zal ik maar zeggen Ik zal ook niet altijd het extra vermogen gebruiken, maar het is wel heel lekker om te weten dat er wat extra's is mocht je het willen gebruiken. Niet meer hoeven te schakelen bij 90 in 5 als je wilt versnellen is soms ook wel lekker. Ik had jd gevraagd om het koppel al vroeg (vanaf 2000-2500 rpm) in te laten komen en dat is duidelijk voelbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 8 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2014 Ik schakel nooit bij 90 per uur... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rob 'n' Roll Geplaatst 8 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2014 Ik rij 140 per uur in z'n achteruit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten