Ga naar inhoud
  • 0

Parkeersensoren ingedrukt


supermike

Vraag

Onze drie jaar oude kleuter vond het leuk om drie van onze achterste parkeersensoren naar binnen te duwen. We waren net naar de gaten van de eerste twee aan het kijken en ons aan het afvragen waar die sensoren ineens naartoe waren, toen ze doodleuk de derde voor onze neus indrukte. Nu hebben we twee vragen:

 

1. Is het normaal dat een kleuter die dingen zo maar naar binnen kan drukken? Moeten die normaal niet steviger vast zitten? Zijn ze slecht gemonteerd?

2. Om kosten te vermijden, kunnen we de sensoren er zelf terug in stoppen? Zo op het eerste zicht moeten we dan minstens de afdekplaat onder de bumper losmaken, maar ik weet niet of dat zal volstaan? Moet er nog meer gedemonteerd worden om er bij te kunnen? Voordat we eraan beginnen, wou ik toch eerst zeker weten dat we dit veilig kunnen doen zonder dingen kapot te maken. Eens we er met de hand bij kunnen, veronderstel ik dat we de sensoren er gewoon terug kunnen in duwen?

 

Het is een Passat Variant van september 2013.

 

Bedankt!

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn excuses, bij deze heb ik mezelf voorgesteld in dat topic. Ik had beter eerst de forumregels gelezen, maar ja, het probleem was (en is nog steeds) een beetje dringend, dus ik hoopte snel hulp te vinden. Als ik toevallig een post vind waarbij ik iemand anders kan helpen, zal ik dat uiteraard niet nalaten. Al ken ik niet zo enorm veel van techniek, maar je weet nooit.

 

Hopelijk kan iemand ons nu wel snel helpen met die sensoren? Kunnen we het riskeren om gewoon die afdekplaat los te vijzen, of gaan we er toch best eerst mee naar de garage?

 

Vriendelijk bedankt, en nogmaals mijn excuses,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als een kind de sensoren naar binnen kan drukken, lijkt het me dat je ze zelf weer terug kan drukken. Om er bij te kunnen moet, zoals je zelf al aan gaf moet de bumper er af. Misschien dat iemand anders daar nog een tip voor heeft?

 

Hier nog wat plaatjes van hoe de sensoren in de bumper van de 3C (voorloper) gemonteerd zitten.

Het lijkt toch wel veel op eenvoudig klikwerk.

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=176

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, als de hele bumper eraf moet, denk ik dat we het toch maar aan de garagist gaan overlaten. Die afdekplaat onderaan eraf halen zou ik nog wel zien zitten (4 schroeven, geloof ik?), maar als daarna de rest van de bumper er ook nog eens af moet, denk ik dat ik er lang aan ga zitten en met het risico op extra beschadigingen. Je hebt al snel een krasje als je een beetje onhandig bent en als hij bijvoorbeeld sneller loskomt dan je dacht. Of misschien breekt hij wel af nadat je de voorlaatste vijs losdraait of zo. Ik ken mezelf ;-)

 

Dubbelzijdige plakband... dat moet dan al we heel erg sterke plakband zijn om die sensor over zijn klik te trekken. Misschien een klein zuignapje, dat zou kunnen werken. Nu, twee van de drie voel ik met mijn vinger nog wel zitten, maar die op de hoek zit dieper. Dus dat wordt sowieso erg moeilijk om die naar boven te trekken.

 

Toch bedankt!

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, er zijn wel van die dagen dat ik haar graag achter die bumper zou willen steken (en dan lekker hard remmen op de autosnelweg), maar over het algemeen valt ze wel mee hoor ;-)

 

Voor die sensoren gaan we dan toch maar de garagist bellen, denk ik. Ik geloof dat het vervangen van een sensor iets van een 200 euro kost, en in dit geval zitten de sensoren er nog gewoon, dus zou het bedrag lager moeten uitkomen. Dan ga ik niet het risico nemen om vanalles zelf te gaan losvijzen en misschien te beschadigen of niet meer terug in elkaar te krijgen. Tenzij iemand me alsnog uit ervaring bevestigt dat ik het relatief eenvoudig zelf kan oplossen?

 

Bedankt!

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bumper demonteren zijn 20 schroeven of zo.. aantal in de wielkuip, onderzijde onder het achterlicht, je kunt niets fout doen, want de schroeven passen maar op 1 plaats, van te voren achterlichten demonteren is ook niet moeilijk staat een handleiding hier op het forum, binnen zijde 1 schroef los en voorzichtig los klikken. Zit wel een geleiding voor het achterlicht in de lengte richting van de auto die wil nog wel eens afbreken, maar dat gebeurt bij de garage ook!

 

zorgen dat je een deken klaar hebt liggen en met 2 man de bumper eraf pakken... is klusje van 30 min stelt echt niet veel voor en kijk maar mij lukte het destijds ook!

 

Gewoon doen!

post-10016-1423829478,9089_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bumper demonteren zijn 20 schroeven of zo.. aantal in de wielkuip, onderzijde onder het achterlicht, je kunt niets fout doen, want de schroeven passen maar op 1 plaats, van te voren achterlichten demonteren is ook niet moeilijk staat een handleiding hier op het forum, binnen zijde 1 schroef los en voorzichtig los klikken. Zit wel een geleiding voor het achterlicht in de lengte richting van de auto die wil nog wel eens afbreken, maar dat gebeurt bij de garage ook!

 

zorgen dat je een deken klaar hebt liggen en met 2 man de bumper eraf pakken... is klusje van 30 min stelt echt niet veel voor en kijk maar mij lukte het destijds ook!

 

Gewoon doen!

ja met een koevoet krijg ik het ook wel voormekaar :lol::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bumper demonteren zijn 20 schroeven of zo.. aantal in de wielkuip, onderzijde onder het achterlicht, je kunt niets fout doen, want de schroeven passen maar op 1 plaats, van te voren achterlichten demonteren is ook niet moeilijk staat een handleiding hier op het forum, binnen zijde 1 schroef los en voorzichtig los klikken. Zit wel een geleiding voor het achterlicht in de lengte richting van de auto die wil nog wel eens afbreken, maar dat gebeurt bij de garage ook!

 

zorgen dat je een deken klaar hebt liggen en met 2 man de bumper eraf pakken... is klusje van 30 min stelt echt niet veel voor en kijk maar mij lukte het destijds ook!

 

Gewoon doen!

ja met een koevoet krijg ik het ook wel voormekaar :lol::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Moet ge mij ne keer bezig zien met hamer en beitel lol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is nog wel ergens zo 'n foto van mij in de reservewielopening van passatmotion z'n auto, aan de slag met hamer en beitel :mrgreen:

 

en anders moet er ook wel ergens één te vinden zijn waarin ik oog in oog sta met 'n roetfilter... :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
er is nog wel ergens zo 'n foto van mij in de reservewielopening van passatmotion z'n auto, aan de slag met hamer en beitel :mrgreen:

 

en anders moet er ook wel ergens één te vinden zijn waarin ik oog in oog sta met 'n roetfilter... :twisted:

 

Ach ik geloof je Kristof ik sta normaal gesproken met sleutel 50 en groter in m'n handjes en ja ook een koevoet en ander sloop materieel als het niet los wil! Meestal is het die blauwe sleutel met die vlam ja! Daar gaat alles mee los! Beetje teveel voor een bumper lijkt me :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oei, eerst achterlichten demonteren, dan de bumper, en dan is er nog een grote kans dat er dingen afbreken (zelfs bij garagisten)... Ik denk dat we de garage het maar gaan laten doen. Als er dan iets afbreekt, zijn die kosten tenminste voor hen.

 

Ik had echt gehoopt dat er een simpelere manier was om aan die sensoren te geraken, maar blijkbaar niet dus.

 

Bedankt iedereen!

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden