Ga naar inhoud

  • 0

LMM stuk?


builiche

Vraag

Hoi,

 

ik heb het idee dat mijn LMM stuk is, mijn motor begint bij gas onderin te stotteren namelijk.

 

Ik heb de MAF gelogd en bijgevoegd hier, heeft iemand hier een idee van of dit goed is of niet? ik kan er niet veel uithalen namelijk.

 

Groeten,

 

Robbert

post-3390-1423822253,8407_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi,

 

ik heb het idee dat mijn LMM stuk is, mijn motor begint bij gas onderin te stotteren namelijk.

 

Ik heb de MAF gelogd en bijgevoegd hier, heeft iemand hier een idee van of dit goed is of niet? ik kan er niet veel uithalen namelijk.

 

Groeten,

 

Robbert

 

Lijkt meer een brandstof toevoerprobleem dan een kapotte sensor.

 

Jos.

brandstoftoevoer.. ok ga ik van de week eens mee aan de slag dan. bedankt voor de reacties !
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

een LMM valt wel schoon te maken..

in ieder geval werkt het voor een tijd...

heb 2 maanden geleden die van een vriend schoongemaakt, die er nog tot op heden mee rijdt.

en ik ken velen op het seat forum bij wie het ook is gelukt (reed hiervoor een leon 20vt)

er zijn ook velen die beweren dat het niet lukt en niet schoon te maken valt.

 

tenslotte heb je niets te verliezen, dus je kan het gerust proberen. het is het proberen waard...

 

je kan idd de lmm van je kennis proberen als de onderdeelnr. overeenkomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het zelfde probleem met mijn auto, ik heb de zelfde specificaties als jouw auto.

 

Ik heb van het weekend de luchtfilter gereinigd en de bak schoongemaakt.

 

Hij rijdt nu weer als een zonnetje, trekt weer goed op en rookt nu veel minder.

Had ik eerder moeten doen.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok ik heb het luchtfilter vervangen ( was al nodig ) en dat was het dus niet. Ik heb nog eens zitten kijken naar de grafiek van de LMM en ik denk dat het toch daar aan ligt omdat m.i. de geleverde waarden duidelijk hoger moeten liggen dan de gevraagde waarden. Ik laat het weten als ik dit getest heb,

 

Groeten,

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik las dus dat die diode prikken alleen bij VP motoren kon, dus maar niet gedaan. een ruil LMM kostte 109 euro en een beetje zeiden ze bij de lokale dealer.

 

Dit was een beetje veel geld om te gokken of het daar aan lag... wel heb ik vandaag de brandstoffilter vervangen in de hoop dat dat het was... helaas, nog steeds hetzelfde stotteren bij +/- 2800 RPM.

 

er zijn niet veel opties over dan de LMM denk ik, tenzij iemand anders er anders over denkt.

 

Groeten,

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb met mijn PD 2 maanden met diode gereden. Geen problemen gehad, geen foutmeldingen op de computer.
maar hiermee kijk je toch of de LMM er aan is of niet? als hij het met de diode wel goed doet, wil dat toch zeggen dat de LMM iets mankeert?

 

Gr.

 

 

Robbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd merkte nauwelijks verschil tussen het rijden met diode en met het rijden met LMM. Als je met diode rijdt gebruik je de LMM niet.

 

Dus alsie met diode VEEL beter rijdt dan is het zeer waarschijnlijk je LMM die niet goed meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

nog steeds niet opgelost ???

 

bij een diesel slijt de lmm snel. vooral na het chippen...

 

maak de sensor gewoon schoon met de middel die ik zei, en je zult direct verschil merken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zou toch eens die PD-aansturingskabel in het blok moete vervangen, deze kost een tientje of 6 en gaan vaak kapot tussen de 100 en 200dkm.. vervang zet die teller iig weer op 0.. mocht het niet helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na opnieuw uitlezen kreeg ik een nieuwe foutmelding die ik nog niet eerder gehad heb. namelijk

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

17965

 

deze zegt iets over N75... dit zou ook nog de schuldige kunnen zijn denk ik.

nu heb ik even geen tijd meer om aan de auto te sleutelen (werk) maar binnenkort eens even nakijken denk ik.

 

Greetz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is de belastingregeling voor de turbo en zit in het uitlaatgasgedeelte. Vandaar dat deze kan gaan vastzitten door roetafzetting. Die N75 klep stuurt mbv vacuum deze schoepverstelling aan.

Ik neem aan dat je zelf ook al op de hoogte bent van http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html?

Daar staan bij de foutcodes, de mogelijke veroorzakers en eventueel de remedies. Bij jouw foutcode staat onderin ook nog een verwijzing naar een praktijkervaring....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er even mee gestopt omdat het een beetje druk werd hier op de zaak.

Ik heb nog niet gekeken naar die klep, wel heb ik gechekt of de slangen nog goed zaten en of ze lekten. Alles was in orde.

 

Dus... de turbo kan nog vuil zijn en de N75 klep... vind het wel raar dat het ook alleen bij een vast staand toerental gebeurt (2800 RPM) en verder perfect rijdt.

 

Een vriend van me (ex-VW monteur) vertelde dat het mogelijk was dat er een van de verstuivers versleten zou zijn, wat ik ook al vreemd zou vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een vriend van me (ex-VW monteur) vertelde dat het mogelijk was dat er een van de verstuivers versleten zou zijn, wat ik ook al vreemd zou vinden

 

Dan zou je dat kunnen zien bij het uitlezen van de auto.. een van de verstuivers zou dan een extreem andere waarde moeten weergeven.(cyl3 geeft geloof ik 0 aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je probleem is dat de motor begint te stotteren bij een vast toerental van 2800 toeren. Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was de kabelboom naar de verstuivers niet meer helemaal wat deze moest zijn.

 

Jos uit Uffelte heeft er een nieuwe kabelboom in gezet en het stotteren rond het vaste toerental is helemaal weg. Heb op het tdiclub forum gelezen dat dit een bekend probleem van de passat is.

 

Misschien dus dat dit een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voor jou probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jos uit Uffelte heeft er een nieuwe kabelboom in gezet en het stotteren rond het vaste toerental is helemaal weg. Heb op het tdiclub forum gelezen dat dit een bekend probleem van de passat is

 

Tis een pompverstuiverprobleem hoor.. niet alleen in de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden