builiche Geplaatst 30 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 juni, 2007 Hoi, ik heb het idee dat mijn LMM stuk is, mijn motor begint bij gas onderin te stotteren namelijk. Ik heb de MAF gelogd en bijgevoegd hier, heeft iemand hier een idee van of dit goed is of niet? ik kan er niet veel uithalen namelijk. Groeten, Robbert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 1 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2007 Hoi, ik heb het idee dat mijn LMM stuk is, mijn motor begint bij gas onderin te stotteren namelijk. Ik heb de MAF gelogd en bijgevoegd hier, heeft iemand hier een idee van of dit goed is of niet? ik kan er niet veel uithalen namelijk. Groeten, Robbert Lijkt meer een brandstof toevoerprobleem dan een kapotte sensor. Jos. brandstoftoevoer.. ok ga ik van de week eens mee aan de slag dan. bedankt voor de reacties ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 1 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2007 een LMM valt wel schoon te maken.. in ieder geval werkt het voor een tijd... heb 2 maanden geleden die van een vriend schoongemaakt, die er nog tot op heden mee rijdt. en ik ken velen op het seat forum bij wie het ook is gelukt (reed hiervoor een leon 20vt) er zijn ook velen die beweren dat het niet lukt en niet schoon te maken valt. tenslotte heb je niets te verliezen, dus je kan het gerust proberen. het is het proberen waard... je kan idd de lmm van je kennis proberen als de onderdeelnr. overeenkomt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 2 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2007 moet het precies dezelfde zijn ja? ik dacht dat een golfje tdi ook al goed zou zijn joh. maar ik zal er eens naar op zoek gaan. als dat werkt, kan ik proberen de LMM even te reinigen om te kijken of het lukt. bedankt allemaal! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kolst007 Geplaatst 3 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2007 Ik had het zelfde probleem met mijn auto, ik heb de zelfde specificaties als jouw auto. Ik heb van het weekend de luchtfilter gereinigd en de bak schoongemaakt. Hij rijdt nu weer als een zonnetje, trekt weer goed op en rookt nu veel minder. Had ik eerder moeten doen. Succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 4 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2007 Ok ik heb het luchtfilter vervangen ( was al nodig ) en dat was het dus niet. Ik heb nog eens zitten kijken naar de grafiek van de LMM en ik denk dat het toch daar aan ligt omdat m.i. de geleverde waarden duidelijk hoger moeten liggen dan de gevraagde waarden. Ik laat het weten als ik dit getest heb, Groeten, Robbert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 4 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2007 ik las iets over een diode prikken, kan ik daarmee controleren of de LMM kapot is? en hoe? Groeten, Robbert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 4 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2007 http://home.versatel.nl/leeoscar/tdi_zo ... ameter.htm http://users.pandora.be/xius/auto/how_t ... ch-LMM.htm is erg makkelijk zelf te doen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 5 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2007 Nou ik las dus dat die diode prikken alleen bij VP motoren kon, dus maar niet gedaan. een ruil LMM kostte 109 euro en een beetje zeiden ze bij de lokale dealer. Dit was een beetje veel geld om te gokken of het daar aan lag... wel heb ik vandaag de brandstoffilter vervangen in de hoop dat dat het was... helaas, nog steeds hetzelfde stotteren bij +/- 2800 RPM. er zijn niet veel opties over dan de LMM denk ik, tenzij iemand anders er anders over denkt. Groeten, Robbert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 5 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2007 Heb met mijn PD 2 maanden met diode gereden. Geen problemen gehad, geen foutmeldingen op de computer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 5 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2007 Heb met mijn PD 2 maanden met diode gereden. Geen problemen gehad, geen foutmeldingen op de computer.maar hiermee kijk je toch of de LMM er aan is of niet? als hij het met de diode wel goed doet, wil dat toch zeggen dat de LMM iets mankeert? Gr. Robbert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 5 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2007 Idd merkte nauwelijks verschil tussen het rijden met diode en met het rijden met LMM. Als je met diode rijdt gebruik je de LMM niet. Dus alsie met diode VEEL beter rijdt dan is het zeer waarschijnlijk je LMM die niet goed meer is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 7 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2007 nog steeds niet opgelost ??? bij een diesel slijt de lmm snel. vooral na het chippen... maak de sensor gewoon schoon met de middel die ik zei, en je zult direct verschil merken..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 2 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2007 zo, weer terug van vakantie en heel veel last ervan gehad, LMM maar gewoon verwisseld maar dat blijkt het dus niet te zijn, hij doet het nog steeds.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2007 je zou toch eens die PD-aansturingskabel in het blok moete vervangen, deze kost een tientje of 6 en gaan vaak kapot tussen de 100 en 200dkm.. vervang zet die teller iig weer op 0.. mocht het niet helpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 3 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2007 na opnieuw uitlezen kreeg ik een nieuwe foutmelding die ik nog niet eerder gehad heb. namelijk 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent 17965 deze zegt iets over N75... dit zou ook nog de schuldige kunnen zijn denk ik. nu heb ik even geen tijd meer om aan de auto te sleutelen (werk) maar binnenkort eens even nakijken denk ik. Greetz. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2007 ja. dat kan ook je probleem zijn, een slecht functionerende N75 klep... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eagle57 Geplaatst 3 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2007 Of een vastzittende schoepverstelling, hoeveel km heeft de passat erop zitten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 4 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2007 Of een vastzittende schoepverstelling, hoeveel km heeft de passat erop zitten?de teller sprong van de week op 280 DKM. maar wat is die schoepverstelling eigenlijk? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eagle57 Geplaatst 6 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2007 Dit is de belastingregeling voor de turbo en zit in het uitlaatgasgedeelte. Vandaar dat deze kan gaan vastzitten door roetafzetting. Die N75 klep stuurt mbv vacuum deze schoepverstelling aan. Ik neem aan dat je zelf ook al op de hoogte bent van http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html? Daar staan bij de foutcodes, de mogelijke veroorzakers en eventueel de remedies. Bij jouw foutcode staat onderin ook nog een verwijzing naar een praktijkervaring.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eagle57 Geplaatst 21 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2007 @Builiche: Weet je al meer ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 builiche Geplaatst 22 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2007 Ik ben er even mee gestopt omdat het een beetje druk werd hier op de zaak. Ik heb nog niet gekeken naar die klep, wel heb ik gechekt of de slangen nog goed zaten en of ze lekten. Alles was in orde. Dus... de turbo kan nog vuil zijn en de N75 klep... vind het wel raar dat het ook alleen bij een vast staand toerental gebeurt (2800 RPM) en verder perfect rijdt. Een vriend van me (ex-VW monteur) vertelde dat het mogelijk was dat er een van de verstuivers versleten zou zijn, wat ik ook al vreemd zou vinden.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2007 Een vriend van me (ex-VW monteur) vertelde dat het mogelijk was dat er een van de verstuivers versleten zou zijn, wat ik ook al vreemd zou vinden Dan zou je dat kunnen zien bij het uitlezen van de auto.. een van de verstuivers zou dan een extreem andere waarde moeten weergeven.(cyl3 geeft geloof ik 0 aan) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 scorpiosoft Geplaatst 22 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2007 Je probleem is dat de motor begint te stotteren bij een vast toerental van 2800 toeren. Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was de kabelboom naar de verstuivers niet meer helemaal wat deze moest zijn. Jos uit Uffelte heeft er een nieuwe kabelboom in gezet en het stotteren rond het vaste toerental is helemaal weg. Heb op het tdiclub forum gelezen dat dit een bekend probleem van de passat is. Misschien dus dat dit een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voor jou probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2007 Jos uit Uffelte heeft er een nieuwe kabelboom in gezet en het stotteren rond het vaste toerental is helemaal weg. Heb op het tdiclub forum gelezen dat dit een bekend probleem van de passat is Tis een pompverstuiverprobleem hoor.. niet alleen in de Passat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 scorpiosoft Geplaatst 22 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2007 Tis een pompverstuiverprobleem hoor.. niet alleen in de Passat. Maakt verder ook niet uit. Als hij maar een oplossing krijgt aangedragen waar hij mee verder kan. Dat is het belangrijkste! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
builiche
Hoi,
ik heb het idee dat mijn LMM stuk is, mijn motor begint bij gas onderin te stotteren namelijk.
Ik heb de MAF gelogd en bijgevoegd hier, heeft iemand hier een idee van of dit goed is of niet? ik kan er niet veel uithalen namelijk.
Groeten,
Robbert
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
23
9
5
5
Popular Days
1 jul
15
30 jun
11
23 aug
8
22 aug
5
Top Posters For This Question
builiche 23 posts
Vdub 9 posts
comfortcruiser 5 posts
scorpiosoft 5 posts
Popular Days
1 jul 2007
15 posts
30 jun 2007
11 posts
23 aug 2007
8 posts
22 aug 2007
5 posts
Posted Images
58 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten