Ga naar inhoud
  • 0

stotteren DGS7 automaat


Patrick83

Vraag

mijn Passat CC 10.8T DSG7 van 2009 heeft het volgende probleem;

 

als ik héél langzaam rij (bijvoorbeeld met afdraaien) staat de auto in zijn 2de versnelling (schakelt pas terug naar de 1 als hij helemaal stil staat).

en bij het gas bij geven begint de auto te stotteren. Hoe meer gas ik dan geef, hoe erger het wordt.

Dit is hetzelfde gevoel als bij een handgeschakelde die in een te hoge versnelling staat....

verder rijdt hij perfect! :D

 

iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Matthijs,

we hebben al eerder via PM gesproken over een stotterende DSG. Vandaag heeft een kennis een log gemaakt voor me, helaas was ik er zelf niet bij.

Zou jij eens willen kijken en vertellen wat je hieruit leest? Als ik andere logs lees dan zie ik geen waarde zoals bij mij bij Clutch 1 adaptation 25,2 Nm.

Is er met het loggen iets fout gegaan misschien of is dit een waarde die je wel meer ziet?

 

post-11673-0-36107400-1435868108_thumb.jpg

 

greetz en alvast bedankt voor de moeite

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb je bericht even aangepast, die waardes lijken me inderdaad wat aan de hoge kant, ik neem aan dat op het moment van de screenshot de auto in P of N stond.

Is de DSG getuned?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb je bericht even aangepast, die waardes lijken me inderdaad wat aan de hoge kant, ik neem aan dat op het moment van de screenshot de auto in P of N stond.

Is de DSG getuned?

 

Verrek en ik maar denken dat het verzenden van een PM aan je niet gelukt was, blijk ik het rechtstreeks in dit topic te hebben gezet.

 

Maar goed inmiddels contact gehad met de tovenaars uit Nuenen: @@Lucas gaf aan dat het inderdaad versleten werk was.

Door de kennis opgedaan op dit forum over een coulanceregeling ook maar even naar PON gebeld. Wat een treurige bedoeling daar zeg. Iemand aan de lijn die totaal het concept van "coulance" niet lijkt te begrijpen, daarbij is VAG Techniek "niet officieel Volkswagen" genoeg om dit af te mogen handelen volgens hem. Ik geef vervolgens aan dat ik in de dealerorganisatie geen vertrouwen meer heb en dit soort klussen bij VAG Techniek wil laten doen. Tja dan is het er ook geen coulance mogelijk. Nu verwacht ik daar toch weinig van met een auto uit 2009 en kilometerstand 95.000 (veel te weinig voor een koppeling, maar normaal voor een DSG7 blijkbaar)

 

Nog even in reactie op je vragen; de DSG is niet getuned, de 1.8 TSI trouwens ook niet. De bak stond in P.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

had bij vw dealer incl coulance een prijs door gekregen die bijna gelijk was aan wat een andere niet vw garage ook rekende. zat 100.00 euro tussen geloof ik.

uit eindelijk bij jb beland dus is niet door gegaan. maar vraag gewoon eens wat vag techniek je zou kosten en wat de coulance in zou houden...

ze zijn bij vw goed met sigaren uit eigen doos..

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De prijs van VAG techniek staat op hun site: EUR 1.249,= voor een koppeling vervangen.

Is het dan van belang dat het OEM is? Die van VW gaan ook maar kort mee dus waarom zou ik OEM willen (iets waar ik normaal op sta)

En wat gaat er kapot als ik nu doorrij met de "versleten" koppeling. Ik heb gisteren nog een rit gemaakt van een kilometer of 80, en de CC rijdt heerlijk op de snelweg, je zou niet zeggen dat hij op instorten staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die van jou staat nog niet op instorten, maar is al wel half op(2e koppeling)

 

Een goede manier om bij de nieuwe set niet opnieuw hetzelfde probleem te krijgen is de DSG software laten aanpassen. Of in S rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verrek en ik maar denken dat het verzenden van een PM aan je niet gelukt was, blijk ik het rechtstreeks in dit topic te hebben gezet.

 

Maar goed inmiddels contact gehad met de tovenaars uit Nuenen: @@Lucas gaf aan dat het inderdaad versleten werk was.

Door de kennis opgedaan op dit forum over een coulanceregeling ook maar even naar PON gebeld. Wat een treurige bedoeling daar zeg. Iemand aan de lijn die totaal het concept van "coulance" niet lijkt te begrijpen, daarbij is VAG Techniek "niet officieel Volkswagen" genoeg om dit af te mogen handelen volgens hem. Ik geef vervolgens aan dat ik in de dealerorganisatie geen vertrouwen meer heb en dit soort klussen bij VAG Techniek wil laten doen. Tja dan is het er ook geen coulance mogelijk. Nu verwacht ik daar toch weinig van met een auto uit 2009 en kilometerstand 95.000 (veel te weinig voor een koppeling, maar normaal voor een DSG7 blijkbaar)

 

Nog even in reactie op je vragen; de DSG is niet getuned, de 1.8 TSI trouwens ook niet. De bak stond in P.

Zuur Ronald! Meen ook dat er bij jouw ook nog niet zoveel km op stond. Allemaal kwaliteit van niks als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die van jou staat nog niet op instorten, maar is al wel half op(2e koppeling)

 

Een goede manier om bij de nieuwe set niet opnieuw hetzelfde probleem te krijgen is de DSG software laten aanpassen. Of in S rijden.

 

Beetje dramatisch aangezet van me Matthijs, maar ik heb dit gevoel nu echt, mijn trots en liefde de CC laat me nu voor het eerst in de steek. Daar moet ik even aan wennen.

Ik heb hem totnutoe alleen in "S" gehad, als ik het idee had dat hij te vroeg van 1 naar 2 ging schakelen. Als ik dan een tijdje in "S" de eerste en tweede versnelling deed, dan leek dat later wat verbetering te geven in "D" en werd het schakelmoment van 1 naar 2 wat later gelegd. (mij is verteld dat dit iets met de adaptieve aanpassing te doen had)

 

Mijn rijstijl mag gerust als erg rustig omschreven worden. Waarom zou een koppeling minder slijten als er meer vermogen gevraagd wordt? Het lijkt nu wel een soort straf voor mijn rustige rijstijl.

 

Nog even over de kwaliteit van OEM en aftermarket; is het nu toch het beste om met OEM onderdelen te gaan werken of zijn er goede ervaringen met aftermarketkoppelingssets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heeft je nog niet in de steek gelaten.

 

Ik heb het overigens nergens gehad over 'vermogen' gebruiken, alleen een hoger toerental alvorens de bak moet overschakelen.

Laatst heb ik zelf even ervaren in een 3AA 1.4TSI DSG7 hoe snel zon ding opschakelt, nauwelijks 1200rpm en het ding schakelt al weer, krap 50kmh zat ie al in 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden