Ga naar inhoud
  • 0

stotteren DGS7 automaat


Patrick83

Vraag

mijn Passat CC 10.8T DSG7 van 2009 heeft het volgende probleem;

 

als ik héél langzaam rij (bijvoorbeeld met afdraaien) staat de auto in zijn 2de versnelling (schakelt pas terug naar de 1 als hij helemaal stil staat).

en bij het gas bij geven begint de auto te stotteren. Hoe meer gas ik dan geef, hoe erger het wordt.

Dit is hetzelfde gevoel als bij een handgeschakelde die in een te hoge versnelling staat....

verder rijdt hij perfect! :D

 

iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben bij de VW dealer geweest. Die terugroepactie gold niet voor mijn CC. Stond nog wel een actiepunt open voor het vervangen van de bakolie. Dit gebeurt dus voor niks. Heb een afspraak gemaakt om hem uit te laten lezen en de olie te laten vervangen. Donderdag gaat ie naar de dokter. Ik laat weten wat er uit is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heeft een software update gehad en de olie is vervangen.

Ze hebben geen fouten kunnen ontdekken tijdens de test die ze gedaan hebben. De koppelingen werkten perfect zei hij.

Bij het ophalen heb ik een rondje gereden met een monteur erbij, toen heeft de auto helemaal niet meer gestotterd. Toen we thuis kwamen begon hij weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijd anders ff bij Marcel Philipsen Autotechniek in Sevenum langs en laten zij ff kijken wat de slijtagegraad is van je koppeling, misschien dat zij nog wat anders vinden met vcds eraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik neem aan dat ze de slijtagegraad bij de VW-dealer ook gecontroleerd hebben.

Ze hadden hem uitvoerig getest maar geen fouten kunnen ontdekken...

Ik heb jou topic even doorgelezen Erwin, en het lijkt er wel erg veel op.

 

Werkt de VW-dealer niet met een vcds? Of hebben die een eigen systeem dat toch weer anders werkt?

 

Toch maar even Marcel bellen misschien. En de dealer ook maar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben bij Marcel Philipsen Autotechniek geweest en hij heeft mijn auto uitgelezen.

Marcel heeft niets raars kunnen vinden...

Ik heb een sceenshot van de uitlezing toegevoegd in de bijlage.

 

Wie kan mij uitleggen wat ik hier moet zien?

Bovenste regel is van koppeling 1, de onderste van koppeling 2. Die snap ik

Ik heb begrepen dat de adaptation rond de 11mm moet liggen. Bij 17 mm was de koppeling versleten. klopt dit?

Maar welke van de 2 adaptations moet ik hebben? er staat 2x een afstand (mm), en 2x een koppel (Nm) in één rij.

 

Zijn de waardes die hij aan geeft goed? Marcel heeft verder geen storingen in het systeem kunnen vinden.

 

Verder is het stotteren wel iets minder geworden, (lees: minder hevig).

Marcel heeft mij geadviseerd om maar eens een paar duizend kilometer te rijden. Hij verwacht dat het stotteren wel weg gaat na de software-update en het verversen van de olie.

post-20927-1423829498,3296_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag weer terug naar de VW-dealer geweest en nog een keer na laten kijken.

Nu moet de koppeling dus wel vervangen worden...

Coulanceregeling: 60% korting op materialen en 0% op de uren! Dus een reparatie van €1005,-

 

De coulanceregeling van 100% op materialen en 30% op uren geldt ineens niet meer...

Erwin: wanneer is dit bij jou voorgevallen? Wanneer is jou koppeling vervangen?

 

 

Wat kan ik hier nog mee doen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had vorig jaar augustus al issues met de v-bak. Toen is er nieuwe software geladen. Het stotteren heb ik in maart dit jaar aangekaart. De auto was toen net iets meer dan 4 jaar oud, met 105d km op de teller. Reparatie is in mei uitgevoerd. Uitgangspunt van VW is een levensduur van 250d km van de koppeling; coulance bij mij was naar rato.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed nieuws!

 

Net telefoon gehad van VW-Nederland. De coulance regeling van 100% op materialen en 30% op uren wordt nu uiteindelijk bij mij ook toegepast!

Ze gaven toe dat ze in eerste instantie niet de diagnose af hadden mogen geven dat de koppeling niet vervangen hoefde te worden.

Menigeen ander was niet eens verder op onderzoek gegaan en had de VW-dealer gewoon geloofd.

 

Nu zo snel mogelijk een afspraak maken om mijn CC'tje te laten repareren. En hopen dat dan alles verholpen is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij rijdt weer als een zonnetje!

 

Nu had ik nog een vraagje;

ik ben ooit ergens hier op het forum een bericht tegen gekomen over het aanpassen van de software van de DSG. Kan niet meer vinden waar dat was.

Hiervoor moest ik bij dsg-dokter.nl zijn, toch?

Iemand hier ervaring mee?

Zorgt dit dan voor een langere levensduur van de koppelingen?

Wat zijn hier ongeveer de kosten van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden