Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe Software Versnellingsbak


jacohatt

Vraag

Met de onderhoudsbeurt bij VW dealer is de software van de versnellingsbak (DSG7) vernieuwen.

(Deel van een inroep actie...)

Echter nu 'coast' mijn Passat elke keer als ik mijn voet van de gaspedaal nemen...

Dat betekent dat de koppeling vele male meer aangrijpt en ontkoppelt gedurende een rit, vooral in een file.

Ik kan niet zien hoe dat het een goede zaak kan zijn.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat bedoel je precies? Als je gas loslaat dan gaat hij in vrijloop en remt dus niet op de motor af?

Daar hoort toch een optie in MFA bij om dit af te kunnen zetten?

 

Klopt, hij loopt vrij met gas loslaat. Het is pas vanaf de "upgrade".

Ik ben niet bewust van een MFA setting ervoor. Zal ff kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn DSG-7 hoeft volgens garage niet te worden bijgewerkt want is van tweede helft 2012. Ik heb in het instructie boekje eens gelezen dat er modellen zijn die deze vrijloopoptie hebben om brandstof te besparen. Mijn auto doet dat niet en heb ook niet de optie in MFA. Waarschijnlijk omdat ik geen Bluemotion heb.

Wel raar bij jou dat dat ongevraagd met de nieuwe software meekomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn DSG-7 hoeft volgens garage niet te worden bijgewerkt want is van tweede helft 2012. Ik heb in het instructie boekje eens gelezen dat er modellen zijn die deze vrijloopoptie hebben om brandstof te besparen. Mijn auto doet dat niet en heb ook niet de optie in MFA. Waarschijnlijk omdat ik geen Bluemotion heb.

Wel raar bij jou dat dat ongevraagd met de nieuwe software meekomt.

 

Ik heb weel een Bluemotion... verbruik heb wel gedaal van 5.3 naar 5.1l/100km...

Ik bekommer mij echter oor de extra las op de koppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat bedoel je precies? Als je gas loslaat dan gaat hij in vrijloop en remt dus niet op de motor af?

Daar hoort toch een optie in MFA bij om dit af te kunnen zetten?

huh? mij is altijd aangeleerd dat het best is om op de motor af te remmen itt in vrijloop... Niet alleen zou dat minder verbruiken, maar de remkracht is makkelijker te doseren (ik spreek nu wel ff in termen van 'n handbak uiteraard).

 

Hebben ze mij dat eerste punt dan altijd verkeerd wijsgemaakt, of heeft het dan al eerder te maken met nieuwe motortechnologieën :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hebben ze mij dat eerste punt dan altijd verkeerd wijsgemaakt, of heeft het dan al eerder te maken met nieuwe motortechnologieën :?:

 

Niet te moeilijk denken, die vrijloop is er alleen maar om het verbruik verder te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De nieuwe genoemde generatie milieubewuste wagens hebben een vrijloop en wordt de brandstoftoevoer afgesloten.

Zo ook die van me handgeschakeld heeft vrijloop. gewoon in versnelling laten en gas lossen de wagen vertraagd niet op de motor zoals men dat gewoon is of verwacht bij een diesel.

 

Onze zoon wil leren autorijden en bij de rijschool is de wagen afgekeurd (afgeraden) om te leren vanwegen dit concept -gelukkig maar - :mrgreen: .

In het lessenpakket zit het er onder anderen het afremmen op de motor.

post-5402-1423829448,0825_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De nieuwe genoemde generatie milieubewuste wagens hebben een vrijloop en wordt de brandstoftoevoer afgesloten.

Zo ook die van me handgeschakeld heeft vrijloop. gewoon in versnelling laten en gas lossen de wagen vertraagd niet op de motor zoals men dat gewoon is of verwacht bij een diesel.

 

Onze zoon wil leren autorijden en bij de rijschool is de wagen afgekeurd (afgeraden) om te leren vanwegen dit concept -gelukkig maar - :mrgreen: .

In het lessenpakket zit het er onder anderen het afremmen op de motor.

[attachment=0]vrijloop.PNG[/attachment]

 

Volgens mij is het geen goede idee om de koppeling vele malen in en uit te schakelen... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is beter voor je motor? Vrijloop of afremmen op motor? Ik heb een DSG uit 2005.. Iemand een idee hoe het daar zit?

 

Het liefst heb ik geen uitloop, zoals ook Jaco aangeeft. Verbruik kan me gestolen worden. Als ik dat wil bewerkstellingen pak ik de beenwagen. Tenminste, als uitloop slechter is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
DSG heeft 2 koppelingen die kan "brand"... en met voortdurende in- en uitschakeling gaat het wel sneller dan normaal.

 

Wat maak jij vreemde zinnen.. (.. die kan brand?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden