Mijn Passat 3B6 1,9 TDI, 130 PK (AVF AWX) Automaat Variant uit 2001 heeft hetvolgende:
Af en toe (en gebeurt steeds vaker) wanneer met een constante snelheid tussen 70 en 90 wordt gereden maakt de auto (motor/automaat) het geluid alsof je over de waarschuwingsribbels langs de rand van de weg rijdt (zoals mijn vrouw het formuleert). Een dot gas zorgt ervoor dat de automaat terugschakelt en weer 'normaal' rijdt. Optrekken, kickdown etc werken allemaal. Wel is het schakelen van P naar R of D af en toe wat zwaar.
Wanneer ik de rijstandschakelaar naar rechts duw, blijft er PRD1234 in display staan (met blokje om D), wanneer ik opschakel dan verschijnt wel de bijbehorende versnelling, maar zodra ik terugschakel verschijn weer PRD1234 (met blokje om D).
De auto heeft ruim 345K kilometer op de teller. Voor zover ik weet is de automaatbak olie nooit vervangen, en degene die de auto onderhoud geeft aan dat door de leeftijd/aantal km olie vervangen het risico geeft dat door de dunnere olie er slijpsel losgeweekt wordt en meeloopt de bewegende delen in (lees: negatief advies voor olie vervangen)
Is de automaat aan het overlijden en moet ik rekening houden met afscheid van de auto, of is reviseren/repareren een (economisch) verantwoorde optie? Of is/kan er een relatie zijn met de kabelbreuk en is het waarschijnlijker dat het iets electronisch is?
Vraag
Achjee
Hallo,
Mijn Passat 3B6 1,9 TDI, 130 PK (AVF AWX) Automaat Variant uit 2001 heeft hetvolgende:
Af en toe (en gebeurt steeds vaker) wanneer met een constante snelheid tussen 70 en 90 wordt gereden maakt de auto (motor/automaat) het geluid alsof je over de waarschuwingsribbels langs de rand van de weg rijdt (zoals mijn vrouw het formuleert). Een dot gas zorgt ervoor dat de automaat terugschakelt en weer 'normaal' rijdt. Optrekken, kickdown etc werken allemaal. Wel is het schakelen van P naar R of D af en toe wat zwaar.
Wanneer ik de rijstandschakelaar naar rechts duw, blijft er PRD1234 in display staan (met blokje om D), wanneer ik opschakel dan verschijnt wel de bijbehorende versnelling, maar zodra ik terugschakel verschijn weer PRD1234 (met blokje om D).
Anderhalve maand geleden is een kabelbreuk gerepareerd tussen de rijstandschakelaar en de automaatbak (zie ook deze thread: Achteruitrijlicht schakelaar automaat defect?
De auto heeft ruim 345K kilometer op de teller. Voor zover ik weet is de automaatbak olie nooit vervangen, en degene die de auto onderhoud geeft aan dat door de leeftijd/aantal km olie vervangen het risico geeft dat door de dunnere olie er slijpsel losgeweekt wordt en meeloopt de bewegende delen in (lees: negatief advies voor olie vervangen)
Is de automaat aan het overlijden en moet ik rekening houden met afscheid van de auto, of is reviseren/repareren een (economisch) verantwoorde optie? Of is/kan er een relatie zijn met de kabelbreuk en is het waarschijnlijker dat het iets electronisch is?
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten