Ga naar inhoud

Achjee

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Achjee

Profile Information

  • Plaats
    Dronten

Achjee's Achievements

4

Community reputatie

  1. Had Autohaas gebeld en die konden hem leveren en opsturen (kosten € 12,50 incl. verzending). Top, maar helaas zou hij pas arriveren nadat ik bij de onderhoudsman was geweest. Heb hem (asje en ringetje) nu bij Pouw in Kampen gehaald. Kosten € 6,-. In overleg met de onderhoudsman toch besloten om de vervanging pas bij volgende beurt te doen. Dit ivm tijdgebrek van zowel hem als mij.
  2. Via @@dieseltje een rns kloon aangeschaft. Ben voorlopig erg enthousiast over het systeem en (nog belangrijker) mijn vrouw ook! Nu 3 weken mee op vakantie, dus gaat uitgebreid getest worden Erg te spreken over de service van @@dieseltje!
  3. Bij onze vorige Passat (B6) ontbrak deze plaat ook.. 1,5 jaar geen probleem.. totdat na een volgende oliewissel bleek dat er olie lekte bij de oliedop nadat deze er weer ingedraaid was.. goed kijken wees uit dat er een scheurtje bij het schroefdraad zat Met vloeibaar aluminium is het toen dichtgemaakt.. maargoed... met bodemplaat was dit niet ontstaan
  4. Ik heb mezelf beloofd er nooit meer een voet binnen te zetten... ga ik voor een paar euro dan ook niet doen. Ik heb een afspraak gemaakt voor een reparatie met prijsopgaaf 150-200 euri, dit kwam overeen met inschatting van ANWB man, dus opdracht gegeven. Moest vervolgens 400 euri afrekenen omdat 'het langer duurde'. Ging om het vervangen van een gescheurd bochtstuk in het koelvloeistofsysteem wat volgens inschatting van zowel ANWB man als degene met wie ik de afspraak maakte 1 à 1,5 uur mag kosten. Kreeg vervolgens 3,5 uur in rekening gebracht. Onderdeel van 25 euro. Toen ik refereerde naar de prijsafspraak werd me gevraagd om de '\offerte op papier, want dat is leidend'. Met dit soort bedrijven wil ik geen zaken doen. Nog niet voor 1 euro. Weet iemand of de artikelcodes die ik heb gevonden kloppen? (ik heb ook ergens gelezen dat er 2 verschillende asjes zijn (van 7 cm en 10 cm)) Als online niet kan, dan bel ik wel een VW dealer elders in de buurt.
  5. Dan is het misschien handig dat ik die onderdeeltjes even bestel en al in huis heb. Waar kan ik dat doen? Ik kom uit principeoverweging niet meer bij de lokale VW dealer, kan ik dat ook ergens online bestellen of moet ik stukje sturen naar een VW dealer die niet gerelateerd is aan de club in mijn woonplaats? Het gaat om deze onderdelen als ik het goed heb begrepen: 03G 115 281 F Meenemer N 012 294 2 Borgring * 2 Of is er nog meer/anders nodig?
  6. Ik heb deze draad (en nog een paar andere) waar over de evt noodzaak van preventief onderhoud aan de oliepomp wordt gesproken helemaal gelezen en ik maak me een beetje zorgen. Wij hebben in maart onze vorige passat uit 2001 vervangen voor een 3C station uit midden 2006. Motorcode is BMR (2.0TDI 170PK). De auto is in 2009 geimporteerd uit Duitsland. Volgens het boekje heeft is in 2014 nog in Duitsland voorzien van nieuwe verstuiver(s) in het kader van een terugroepactie. Heeft een passat met deze motor ook problemen met de oliepomp waar ik preventief naar moet laten kijken? Mijn autos worden al jaren onderhouden door iemand die geen specifieke VW kennis heeft, maar wel al 40 jaar auto's onderhoudt, hij is dus niet van alle problemen van specifieke modellen op de hoogte. Bij aanschaf in maart had de auto 200K gelopen, inmiddels 218K (er wordt stevig gebruik van gemaakt) en hij rijdt als een zonnetje. A.s. donderdag wordt de distributieriem en waterpomp vervangen, tegelijk met een grote beurt. Tegelijk wordt de APK verlengd. Hoeveel werkt gaat dat nakijken/repareren van de oliepomp zijn mocht dat bij deze auto nodig zijn, wellicht kan ik vragen of hij dat dat mee wil nemen. Geen idee of hij er dan de tijd voor heeft trouwens.
  7. Hallo, Inmiddels hebben we onze 3B6 uit 2001 ingeruild tegen 3C 170pk TDI uit 2006. Deze auto heeft een telefoonadapter op het dashboard waarvoor ik een touchadapter gekocht heb (via marktplaats), deze heeft een aantal keer gewerkt, maar eigenlijk is de standaard dat er een fout optreedt bij het connecten met de UHV. Ik ben inmiddels zover dat ik het een beetje opgeef, maar omdat we vrij veel rijden (>40K km per jaar) zou ik het wel fijn vinden om af te zijn van geklooi met oortjes. De radio die er in zit is een RNS300, waar we geen navi cd van hebben. Voor navigatie gebruiken we nu een Garmin en op zich bevalt dat prima, maar wellicht is de oplossing om de radio te vervangen door een modernere met navi en werkende bluetooth (die gebruik maakt van de aanwezige microfoon?). USB input van MP3's zou een pré zijn. Ik heb het forum doorgespit, maar ben het spoor een beetje bijster geraakt. Wat zou voor mijn situatie een goede oplossing zijn, waarbij ik moet aantekenen dat ik niet handig ben en waarschijnlijk eventuele inbouw aan een pro over zal moeten laten? Het is een auto uit 2006, ik ben best bereid om daar een paar euri aan te spenderen, maar € 500 is wel zo ongeveer de bloody limit, uiteraard liefst minder.
  8. Ik heb eind mei het advies van dieseltje opgevolgd contact gezocht met diesel986. Eea heeft ertoe geleid dat de automaat gerepareerd is: koppelomvormer vervangen en achteruit gerepareerd. Auto loopt nu weer goed (inmiddels alweer 10K kilometers erbij)!
  9. Hallo, Mijn Passat 3B6 1,9 TDI, 130 PK (AVF AWX) Automaat Variant uit 2001 heeft hetvolgende: Af en toe (en gebeurt steeds vaker) wanneer met een constante snelheid tussen 70 en 90 wordt gereden maakt de auto (motor/automaat) het geluid alsof je over de waarschuwingsribbels langs de rand van de weg rijdt (zoals mijn vrouw het formuleert). Een dot gas zorgt ervoor dat de automaat terugschakelt en weer 'normaal' rijdt. Optrekken, kickdown etc werken allemaal. Wel is het schakelen van P naar R of D af en toe wat zwaar. Wanneer ik de rijstandschakelaar naar rechts duw, blijft er PRD1234 in display staan (met blokje om D), wanneer ik opschakel dan verschijnt wel de bijbehorende versnelling, maar zodra ik terugschakel verschijn weer PRD1234 (met blokje om D). Anderhalve maand geleden is een kabelbreuk gerepareerd tussen de rijstandschakelaar en de automaatbak (zie ook deze thread: Achteruitrijlicht schakelaar automaat defect? De auto heeft ruim 345K kilometer op de teller. Voor zover ik weet is de automaatbak olie nooit vervangen, en degene die de auto onderhoud geeft aan dat door de leeftijd/aantal km olie vervangen het risico geeft dat door de dunnere olie er slijpsel losgeweekt wordt en meeloopt de bewegende delen in (lees: negatief advies voor olie vervangen) Is de automaat aan het overlijden en moet ik rekening houden met afscheid van de auto, of is reviseren/repareren een (economisch) verantwoorde optie? Of is/kan er een relatie zijn met de kabelbreuk en is het waarschijnlijker dat het iets electronisch is?
  10. Update: (Onafhankelijke) vakgarage opdracht gegeven analyse te doen naar wat er precies de kortsluiting veroorzaakt. Expliciet aangegeven geen reparaties te verrichten. Uitkomst: kabelbreuk tussen rijstandhendel en automaatbak - direct opgelost Kosten: 2 uur werkplaatstarief
  11. Is dit de betreffende schakelaar? Schakelaar rijstand Art nr: 095 919 823 F
  12. Ouch.. dat ga ik echt niet zelf kunnen... Heb deze walkthrough gevonden... Ik ben geen sleutelaar :/ Heb ook nog een technisch document gevonden waarin ze die multischakelaar F125 noemen, daarin staat ook nog iets over een F41 reverse gear switch of is dat geen losse schakelaar? Monteur waar ik geweest ben had het er over dat het van alles zou kunnen zijn (hij had in eerste instantie al de lmm vervangen want foutcode, voordat hij ontdekte dat zekering 31 was doorgebrand), kabelbreuk, trekhaak etc, maar ik vind het erg frappant dat het enkel en alleen gebeurt bij het schakelen naar R, dat in combinatie met feit dat het steeds vaker gebeurt deed mij concluderen dat het een schakelaar zou moeten zijn. Is dat ook jouw indruk? Wat kost zo'n ding eigenlijk? En kan iedere niet merkgebonden monteur zo'n ding er inzetten, of moet ik naar een specialist? Heb inmiddels ook nog iets gevonden over relais 175. Weliswaar voor de automaat van een T4, maar volgens die onderdelensite heeft de passat ook zo'n relais. Zou het daar ook nog in kunnen zitten?
  13. Het gaat om een Passat 3B6 1,9 TDI, 130 PK (AVF AWX) Automaat Variant uit 2001 Een paar week geleden liep de auto in noodloop. Uiteindelijk bleek zekering 31 te zijn doorgebrand. Nadat de zekering vervangen was, was noodloopprobleem weg. Helaas, na een dag klapte de zekering weer door.. tijdje af en toe zekering vervangen etc. (noodloop als in: weinig vermogen, automaat schakelt wel normaal) Inmiddels ben ik erachter dat de zekering doorbrandt op het moment dat ik de auto in de R (achteruit) zet. Ook brandt de zekering niet meer af en toe, maar eigenlijk altijd door wanneer ik hem in de achteruit zet. Situatie is dus verslechterd afgelopen weken. Het lijkt dus op een slechte en verslechterende schakelaar. Nu vraag ik me af waar de achteruitrijlicht schakelaar zich bevindt en welk type ik moet hebben. Wanneer ik bij de online onderdelenshops kijk kom ik eigenlijk alleen schakelaars voor handgeschakelde bakken tegen. Iemand een idee?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden