Ga naar inhoud
  • 0

Cruise controle stappen


Rob4b4

Vraag

Hallo,

Ik heb sinds 4 jaar weer een passat. Ditmaal een 3c aut. van 2010. En ben dus weer terug op het forum.

Nu vind ik dat een beetje gas bijgeven in cruise controle wel erg grof gaat. 1Tikje omhoog met het hendeltje van de cruise controle zijn direct 10km harder. Is dit kleiner in te stellen of te programmeren.

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De stappen zijn in te stellen met VCDS, ik kan je nu alleen even niet vertellen in welke module je het moet doen maar ik heb het bij mij een keer veranderd om te proberen.

 

"Of vasthouden omhoog of omlaag, dan 'loopt' de snelheid van de CC langzaam omhoog of omlaag per km ipv per 10km"

 

Of bovenstaand ook bij een 3C werkt weet ik niet, heb ik nog nooit geprobeerd, ga ik ook eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De stappen zijn in te stellen met VCDS, ik kan je nu alleen even niet vertellen in welke module je het moet doen maar ik heb het bij mij een keer veranderd om te proberen.

 

"Of vasthouden omhoog of omlaag, dan 'loopt' de snelheid van de CC langzaam omhoog of omlaag per km ipv per 10km"

 

Of bovenstaand ook bij een 3C werkt weet ik niet, heb ik nog nooit geprobeerd, ga ik ook eens proberen.

 

Werkt wel op mijn 3C. Heb gisteren geprobeerd. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sinds ik 'n groot MFA heb is het idd per 10 km per uur of omhoog/omlaag houden om geleidelijk te versnellen/vertragen, maar ik vind dat niet zo echt super werken. ik geef dan gewoon gas bij of vertraag wat en duw opnieuw op de "set" knop :)

 

met mijn kleine MFA (jaja, ik had een échte LOWLINE teller, is mij hier ooit verteld dat die dingen zeldzaam zijn lol ! ) ging het altijd per 1 km/uur omhoog als ik één keer tikte ipv 10

 

Tevens werkte bij m'n kleine MFA de cruisecontrol vanaf 30 per uur, en bij deze vanaf 20 per uur, dus op dat vlak ben ik er ook op vooruit gegaan.

 

 

 

 

(valt het op dat ik de functie cruise control vrij intensief gebruik? :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De stappen zijn in te stellen met VCDS, ik kan je nu alleen even niet vertellen in welke module je het moet doen maar ik heb het bij mij een keer veranderd om te proberen.

 

"Of vasthouden omhoog of omlaag, dan 'loopt' de snelheid van de CC langzaam omhoog of omlaag per km ipv per 10km"

 

Of bovenstaand ook bij een 3C werkt weet ik niet, heb ik nog nooit geprobeerd, ga ik ook eens proberen.

 

Enig idee waar het te vinden is met VCDS? Ik wil het graag veranderen in stappen van 2 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk is het gewoon een kwestie van RTFM ofwel, Read The Fucking Manual. ;-)

image.php?album_id=1663&image_id=10699&mode=thumbnail&display=popup

Omhoog (+) en omlaag (-) verhoogt/verlaagt in stappen van 10 kmh.

Naar voren (A) verhoogd met 1 kmh als al een vaste snelheid gereden word.

Knop indrukken (1) verlaagt met 1 kmh als al een vaste snelheid gereden word.

 

Dit is in verschillende berichten hierboven al vermeld zie ik.

Toch maar even een duidelijke beschrijving geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het punt is ook wel dat dit niet bij alle 3c's zo werkt. met mijn groot MFA werkt het wel met stappen van 10 km/u, maar met mijn oude teller ging dat dan altijd in stapjes van 1 km/uur (wat overigens vrij onhandig was :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eigenlijk is het gewoon een kwestie van RTFM ofwel, Read The Fucking Manual. ;-)

image.php?album_id=1663&image_id=10699&mode=thumbnail&display=popup

Omhoog (+) en omlaag (-) verhoogt/verlaagt in stappen van 10 kmh.

Naar voren (A) verhoogd met 1 kmh als al een vaste snelheid gereden word.

Knop indrukken (1) verlaagt met 1 kmh als al een vaste snelheid gereden word.

 

Dit is in verschillende berichten hierboven al vermeld zie ik.

Toch maar even een duidelijke beschrijving geplaatst.

Net als op jouw plaatje en in mijn manual wordt niet gesproken over wat het doet als je de handle vasthoudt.

 

Morgen maar eens proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De stappen zijn in te stellen met VCDS, ik kan je nu alleen even niet vertellen in welke module je het moet doen maar ik heb het bij mij een keer veranderd om te proberen.

 

"Of vasthouden omhoog of omlaag, dan 'loopt' de snelheid van de CC langzaam omhoog of omlaag per km ipv per 10km"

 

Of bovenstaand ook bij een 3C werkt weet ik niet, heb ik nog nooit geprobeerd, ga ik ook eens proberen.

 

Enig idee waar het te vinden is met VCDS? Ik wil het graag veranderen in stappen van 2 km.

 

Volgens mij is dit niet te veranderen met vcds hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden