Ga naar inhoud
  • 0

wie heeft hier een oplossing


rvbeek72

Vraag

ik heb een passat variant 1.6 met

ahl motor.

 

het probleem is: bij koude motor bokt hij een beetje dat is maar heel kort.

 

heb de carterontulchtings slang vervangen (was gescheurd)

heb het gashuisklep gereinigd en in bassisstand laten zetten.

 

deze gaf wel aan dad de lambdasonde er in stond code weet ik niet omdat ik hem heb moeten laten uitlezen storing lambdasonde heeft hij gereset. weet niet of hij nu terug gekomen is.

 

3000km geleden heeft de passat een grote beurt gehad

 

ook zijn toen de bougie's - filters vervangen

en de koelvloeistof sensor is ook vervangen.(deze was kapot)

 

 

wie weet waar ik dit probleem moet zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

heb de luchtmassameter ook maar is vervangen, ook heb ik maar is een fles Forté Fuel System Cleaner in de tank gegoten.

de passat loopt al een stuk beter.

 

maar als ik start gaat hij even tussen de 1000 en 1100 toeren en loopt dan rustig terug naar zoon 970 toeren

 

uit gelezen maar geeft geen fout meldingen aan.

 

 

zit zelf te denken aan een sensor die niet goed functioneerd.

 

zou dit te maken kunnen hebben met een sensor: krukassensor , toerentalsensor of nokkenassensor

 

ze zeggen altijd oma weet raad maar die komt uit de tijd van t dafje en toen zaten er nog niet zo veel sensors op een wagen .

 

dus wie weet raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geen idd ik heb de wagen 2 jaar nu dus de accu zal al waarschijnlijk ouder zijn dan 2 jaar het is een vmf calcium battery onderhoudsvrij kijk venstertje geeft groen aan op de minpool zie ik a0 staan. maar ik geloof nooit dat hij van 2000 is dan zou die accu 14 jaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zag je pb maar had geen mogelijkheid om ff te antwoorden......

 

Tja, moeilijk, als er valse lucht getrokken wordt kan dat gebok veroorzaken.

Het kan ook een defect koolstoffilter solenoid zijn die niet meer sluit, dan wordt er constant damp uit je koolstof filter van het tankontluchting systeem getrokken.

Bij de A4 zat ie ergens links bij de veerpoot bevestiging, zwart blokje waar van die harde kunstof leidingen op aangesloten zitten waarvan er 1 op je inlaat traject aangesloten zit.

Als die constant open staat dat kan de lambda foutmelding verklaren omdat het mengsel te schraal is door teveel lucht die er na de LMM bij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vanmorgen weer gestart geluid nog aanwezig lijkt net of hij op drie poten loopt als ik ff 2x gas geef is het weg als ik 500m gereden heb heeft de passat 1.6 ahl er geen last van tot de volgende morgen.

 

waar o waar moet ik dit nu verder zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

rolf hij maakt zoon geluid als ik smorgens gestart heb en dat hij dan stationair loopt , als ik 2x gas geef 2000 toeren of er boven is het weg en loopt hij mooi stationair. ook wanneer ik 10 of meer km gemaakt heb en hem op nieuw start loopt hij mooi stationair en hoor ik niets vreemd.

 

 

dus hij heeft dat euvel alleen na zoon circa 8 uur stil te hebben gestaan.

 

 

en herb17 accu zou het ook kunnen zijn zo als jij steld maar de motor slaat gelijk aan kan zijn dat hij idd niet genoeg volt of ah geeft en als ik gas geef dat de computer dat merkt terwijl de dinamo de laadstroom piek geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had precies hetzelfde. Auto startte altijd prima (daarom verdacht ik de accu ook niet). De eerste 200 meter rijden leek het soms alsof hij op 3 pitten liep. Vooral als je met steen koude motor 10 meter optrekt en dan moet stoppen voor stoplicht en weer moet optrekken... dat was het echt hokken en stoten. Maar dan naar 100 meter was het ook helemaal over. Dan zal de dynamo weer genoeg bijleveren.

 

Ik denk dat de (defecte) accu door het starten veel capaciteit verliest. De Dynamo kan dan niet snel genoeg bijleveren met koude start. Hierdoor heb je een matige of slechte ontsteking en loopt de auto beroerd in deze fase.

 

Inderdaad, zo'n 8 uur duurt het voordat het weer optreedt. Start je de auto eerder is er niets aan de hand. Zeg maar je komt op het werk aan en je rijdt na 8.5 a 9 uur weer weg... dan is het probleem er.

 

Het kan natuurlijk wat anders zijn. Maar als ik je verhaal zo hoor, zet ik in op de accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste forum leden

 

de koude start en mijn probleem zijn verholpen door brandweer politie en enexis.

 

 

afgelopen nacht is er 2 woningen verder op in de straat een zoderbrand geweest, ook die plantjes die er stonden zijn in vlammen op gegaan.

ook werd bij de plantage illegaal stroom afgetapt en wel van een lantarenpaal waar mijn passat onder staat.

 

enexis heeft vannacht een einde gemaakt aan de illegaal srtoom aftap en mijn passat starte net weer of dat het een nieuwe was.

 

zou mijn passat die brand veroorzaakt hebben of heeft die illegale stroom aftap te maken gehad met mijn start probleem

 

maar gelukkig loopt hij weer zo als het hoort.

 

 

maar bedankt voor het mee denken allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

barry de passat was niet high , toen de stroom ontkopeld werd door enexis had ik er geen last meer van volgens enexis worden de straatlantarens geschakeld om en om aan via een computersysteem. de kabel was volgens enexis warm en het zou mogelijk kunnen zijn dat de voltage of de amperage een magneetisch veld af stoten. verder ga ik me er niet in zoeken. ben er gelukkig vanaf.

 

barry wie weet heb ik een passat die plantage's op kan sporen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vreemd verhaal. Dan moet er wel een behoorlijk grote stroom gelopen hebben om een beetje veldsterkte te krijgen wat invloed zou kunnen hebben op jouw accu. en dat lukt met een lantaarnpaal aansluiting niet.

maar goed, als je wagen nu weer goed is. lekker toeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
barry de passat was niet high , toen de stroom ontkopeld werd door enexis had ik er geen last meer van volgens enexis worden de straatlantarens geschakeld om en om aan via een computersysteem. de kabel was volgens enexis warm en het zou mogelijk kunnen zijn dat de voltage of de amperage een magneetisch veld af stoten. verder ga ik me er niet in zoeken. ben er gelukkig vanaf.

 

barry wie weet heb ik een passat die plantage's op kan sporen.

 

Gelukkig is het opgelost en daar gaat het om!

En niet te vergeten is er plantage minder. Ook goed werk natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden