Ga naar inhoud
  • 0

Guykes ledringen Mod 2014


Willem nunspeet

Vraag

Heb vorige week bij Guyke een paar ledringen voor de binnenste achterlichten van mijn Variant gehaald, wil de volle modificatie gaan doen. Zag het met al die losse ledjes in het verleden niet zitten maar met deze ringen is het een stuk eenvoudiger. Guy heeft mij uitgebreid gedemonstreerd hoe je de achterlichten met een pizza snijder voorzichtig kunt openen :) en heeft mij nog een oude reflector meegegeven om het boren van de gaatjes te oefenen. Top service daar in Hasselt!

 

Er zijn al een paar topics over dit onderwerp waarvan 1 bestaat uit 55 pagina's en al een beetje gedateerd uit 2010/ 2011, succes met lezen! :(

Wou daarom maar een nieuwe openen met wat informatie over het inbouwen van ledringen en niet van losse ledjes.

 

Heb van Dreke wat tekst gekregen om mee te werken en ondertussen van Guy een PDF bestand in het Frans maar die geheel voor zichzelf spreekt door de duidelijke foto's.

Vanwege de grootte heb ik hem met een externe link geplaatst zodat je hem kunt downloaden.

 

Het PDF bestand van Guy: http://www.mediafire.com/view/u4wk9ks4a ... blages.pdf

 

Als aanvulling op het Pdf schema: de beide nrs van de stekkertjes van de 21 watt lampfittingen links en rechts zijn nr 1 massa en 2 voeding!

 

De tekst van Dreke:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als je een full mod wil moet je minstens 3 draden in de klep brengen, als je het écht volgens schema wil 4.

 

Je hebt dan :

 

1 knipperlicht links (aftakken op de draad van het knipperlicht) - zwarte draad

1 knipperlicht rechts (idem) - zwart/ groene draad

1 mistlicht rechts (komt van het boordnet op stekker T12i/3 = bruine 12 polige stekker)

en optioneel 1 achteruitrijlicht links (wij verbinden dit gewoonlijk met het rechtse achteruitrijlicht, anders draad van het boordnet T12i/4 = zwarte 12 polige stekker)

 

Je kan een full mod maken met een 23 byte boordnet.

 

je moet dan coderen :

 

LC,03,7, standlicht ook als stoplicht (buitenste ring)

LC,03,1, uitvinken (0 = 2 mistlichten, 1 = 1 mistlicht)

LC,04,4, aanvinken om 2 mistlichten te gebruiken, uitvinken om slechts de linkse kant te gebruiken

LC,03,2, uitvinken (0 = 2 achteruitrijlichten , 1 = 1 achteruitrijlicht) uitvinken als je de vierde draad voor het tweede achteruitrijlicht aangebracht hebt

LC,09,0-7,1, Stoplicht als achterlicht, op 0% zetten (middenste stip uitschakelen)

LC,10,0-7,1 Mistlicht als achterlicht gebruiken (op 15 tot 20 % zetten)

LC,21,4, Mistlicht als stoplicht gebruiken

 

Met een 30 byte kan je nogMj

 

LC,09,7, aanvinken : parkeerlicht : alleen buitenste ring

LC,22,7, aanvinken : diagnose stoplicht uit -> dan kan je de draad van je middenstip losmaken, dan heb je ook 4 ringen als stplicht. Mogelijk werkt dit ook bij een 23 byte boordnet, heb ik nog niet getest.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ben zelf ondertussen begonnen met de eerste werkzaamheden en zal de voortgang hier blijven plaatsen.

 

post-10228-1423829135,0537_thumb.jpg

 

post-10228-1423829136,2567_thumb.jpg

 

post-10228-1423829136,413_thumb.jpg

 

post-1540-1423821976,716_thumb.jpg

 

post-10228-1423829137,2879_thumb.jpg

 

post-10228-1423829137,4754_thumb.jpg

 

post-10228-1423829137,5848_thumb.jpg

 

post-10228-1423829137,6785_thumb.jpg

 

post-10228-1423829137,7566_thumb.jpg

 

post-10228-1423829137,8504_thumb.jpg

 

Moet nu alleen nog de bedrading aansluiten en hercoderen, meeste werk zit in het uit- en inbouwen van de kofferbak bekleding. heb dit nu al 4 x gedaan voor trekhaak, camera en klepmotoren, maar blijft klusje wat tijd kost. wordt helaas pas begin volgende week.

Tot nu toe is deze mod mij ontzettend meegevallen, vond het losbreken van de glazen wel het meest cruciale moment!

 

Aansluiten bedrading:

 

post-10228-1423829149,4903_thumb.jpg

 

post-10228-1423829149,6153_thumb.jpg

 

Ik heb gekozen voor het linker doorvoerrubber omdat ik rechts al de bedrading voor de elektrische achterklep heb doorgevoerd. Je kunt het beste de kabelboom in de klep gedeeltelijke loshalen dan werkt het wat gemakkelijker, het doorvoerrubber moet vrij zijn van bochten. De kabelboom kun je eenvoudig met tyraps aan de clips opnieuw bevestigen.

 

post-10228-1423829149,6778_thumb.jpg

 

post-10228-1423829149,9278_thumb.jpg

 

Daarna alle bedrading aansluiten volgens schema en de zaak hercoderen.

 

post-10228-1423829150,0528_thumb.jpg

 

 

 

Klaar!

 

Wanneer ik weet hoe je de remlichten kunt coderen voor een 23 Bite boordnet dan zal ik het hier plaatsen.

 

Succes voor diegenen die dit willen doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

willem heb dit weekend ook eentje nog volledig aangesloten , volgens mij heb je de verkeerde stekker genomen , ik had een bruine stekker op plaats c , ik denk dat je stekker b gebruikt hebt

als je naar het boordnett kijkt dan heb je de bruine stekker nodig net naast de zwarte

ik vond het al raar dat ik een zwarte stekker zag op jouw afbeelding waar je de gele draad in gestoken hebt , aar ik had het al zo lang niet meer gedaan dat ik er niks verder achter gezocht heb en nu dit weekend zelf gedaan , en nu valt mijn euro nu je dat probleem hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
willem heb dit weekend ook eentje nog volledig aangesloten , volgens mij heb je de verkeerde stekker genomen , ik had een bruine stekker op plaats c , ik denk dat je stekker b gebruikt hebt

als je naar het boordnett kijkt dan heb je de bruine stekker nodig net naast de zwarte

ik vond het al raar dat ik een zwarte stekker zag op jouw afbeelding waar je de gele draad in gestoken hebt , aar ik had het al zo lang niet meer gedaan dat ik er niks verder achter gezocht heb en nu dit weekend zelf gedaan , en nu valt mijn euro nu je dat probleem hebt

 

Misschien ben ik erg "blond" geweest maar dacht echt dat ik stekker C had!!

 

Zal het nog eens controleren Guy!

 

http://www.passat3c.info/cms_neu/bilder ... e/ub09.JPG

 

Was toch deze??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en volgens mij kun je zelf met een low end soms remlicht coderen , dan moet je in die laatste 3 bits waar geen info in staat iets veranderen , andre wist dit , was het zelf aan het zoeken dit weekend hoe het moest maar heb het opgegeven , ik zie die persoon toch weer in april en tegen dan zal ik wel uitgevist hebben wat ik moet veranderen ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
willem heb dit weekend ook eentje nog volledig aangesloten , volgens mij heb je de verkeerde stekker genomen , ik had een bruine stekker op plaats c , ik denk dat je stekker b gebruikt hebt

als je naar het boordnett kijkt dan heb je de bruine stekker nodig net naast de zwarte

ik vond het al raar dat ik een zwarte stekker zag op jouw afbeelding waar je de gele draad in gestoken hebt , aar ik had het al zo lang niet meer gedaan dat ik er niks verder achter gezocht heb en nu dit weekend zelf gedaan , en nu valt mijn euro nu je dat probleem hebt

 

Misschien ben ik erg "blond" geweest maar dacht echt dat ik stekker C had!!

 

Zal het nog eens controleren Guy!

nee je hebt stekker b te pakken , daar komt geen mistlamp signaal uit en daarom werkt die uitgang niet

ik ben zeker dat het een bruine stekker is (100 procent)

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
willem heb dit weekend ook eentje nog volledig aangesloten , volgens mij heb je de verkeerde stekker genomen , ik had een bruine stekker op plaats c , ik denk dat je stekker b gebruikt hebt

als je naar het boordnett kijkt dan heb je de bruine stekker nodig net naast de zwarte

ik vond het al raar dat ik een zwarte stekker zag op jouw afbeelding waar je de gele draad in gestoken hebt , aar ik had het al zo lang niet meer gedaan dat ik er niks verder achter gezocht heb en nu dit weekend zelf gedaan , en nu valt mijn euro nu je dat probleem hebt

 

Misschien ben ik erg "blond" geweest maar dacht echt dat ik stekker C had!!

 

Zal het nog eens controleren Guy!

nee je hebt stekker b te pakken , daar komt geen mistlamp signaal uit en daarom werkt die uitgang niet

ik ben zeker dat het een bruine stekker is (100 procent)

grz guy

 

Ok, doe een nieuwe poging, bedankt Guy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja es ist stekker c pin 3 enschuldigung es ist ein braunen stekker nicht den schwarzen

 

die englander haben stekker b pin 3 ( man man ) ich mixe alles durch einander , die haben das boardnet an die ander zeite :mrblue: :mrblue:

 

da was een reactie van mij op het duits forum , dus ben zeker dat het een bruine stekker is , had daar ook al dezelfde fout ontdekt van mij toen ik in het engels forum naar een schema was gaan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja es ist stekker c pin 3 enschuldigung es ist ein braunen stekker nicht den schwarzen

 

die englander haben stekker b pin 3 ( man man ) ich mixe alles durch einander , die haben das boardnet an die ander zeite :mrblue: :mrblue:

 

da was een reactie van mij op het duits forum , dus ben zeker dat het een bruine stekker is , had daar ook al dezelfde fout ontdekt van mij toen ik in het engels forum naar een schema was gaan kijken

 

Is inderdaad de bruine 12 polige stekker Guy, alles werkt nu keurig via de codering van het boordnet.

Wacht nog wel effe af of de remlichten erbij kunnen, Dreke doet nog wel eens iets met manueel coderen.

 

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraag voor iedereen met Guykes ledringen.

Als jullie een extra kabel trekken vanaf het boordnet, bijvoorbeeld het tweede mistlicht aansluiting.

Trekken jullie deze draad dan gelijk door naar de kofferklep of plaatsen jullie hem onderweg nog in een origine stekker zoals de andere draden die naar de klep gaan.

Ik ben een beetje aan het uitzoeken om deze mod ook te gaan doen.

 

En nog een vraag aan Guyke, ik heb je een PB gestuurd maar twijfel of hij aan is gekomen.

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Direct doortrekken naar de kofferbak ;)

 

I.d.d. Zo doen

 

@ Arie, je hebt nog een jonge Passat, denk even goed na wat je nog wilt doen. Ik heb de zaak nu 5 x los gehad:

2 x voor de trekhaakkabels

1 x achteruitrijcamera

1 x achterklepmotoren

1 x Guykes mod

 

Wat ik wil zeggen is dat de modificaties naar wat meer "luxe" maar vooral meer veiligheid relatief goedkoop zijn geworden door de vele aanbiedingen op o.a. ebay.

Als je van te voren weet wat je nog wilt modden en hoelang je met je Passat wilt blijven rijden, kijk dan even of je voldoende draden in 1 keer gaat trekken, daar zit het meeste werk in, laat de draden met een stukkie tape en een nr in het zijpaneel en achterklep hangen en dan hoef je ze later alleen maar effe door te verbinden.

 

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor de tip.

Heb vanavond 2 extra lampen gekocht om ook gelijk 2 achteruit rijlampen te hebben.

Komen hopelijk voor het weekend nog binnen.

Nu nog de led ringen en tijd.

 

Arie,

 

Voor je achteruitrijlampen heb je niks extra's nodig, de 21 watt lamp van mist links en achteruitrij rechts, blijven gewoon zitten. de rode mistdop wordt vervangen door een witte dop en het mistlicht doorgeschakeld naar de rechterachteruitrijlamp met 2 draadjes and thats it!

 

Kijk effe goed naar het schema in de download in het Frans naar deze pagina nr 4: Version Skyline complète (feux arrières type Skyline, double clignotants, double feux de brouillard et double feux de frein) Branchement centrale électrique et feux extérieurs (avec VCDS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag de extra lampen binnen gekregen om 2 witte midden stippen te hebben.

post-17206-1423829153,0839_thumb.jpg

Ik ben gelijk begonnen om er 1 open te breken om te kijken hoe dat gaat.

En zo als vaak gezegd neem de tijd dan lukt het best.

post-17206-1423829153,0839_thumb.jpg

Ik heb kleine sate prikkers gebruikt om de klips van de midden stip open te houden.

post-17206-1423829153,0839_thumb.jpg

Ik heb gaten geboord van 5,5mm omdat ik dat hier gelezen heb.

post-17206-1423829153,0839_thumb.jpg

En dan ligt alles klaar om de leds te plaatsen.

post-17206-1423829153,0839_thumb.jpg

 

Ik heb de leds besteld bij Guy maar die zijn nog niet binnen.

En vandaag ook de bedrading besteld om in het boordnet te prikken en een paar extra stekker verbindingen omdat ik alles graag uitelkaar wil kunnen halen.

Deze heb ik er bij besteld.

De stekkers zijn het zelfde als die nu gebruikt worden voor de mistlamp achter en het achteruit rijlicht.

En de bij behorende contra stekkers, dan hoef ik niet veel van de originele bekabeling door te knippen.

De richting aanwijzers in de extra led ringen ga ik niet aansluiten. Vind dat persoonlijk niet zo mooi.

De functie van dimlicht en mistlicht is voldoende.

 

-1x 000 979 025 E Einzelleitung mit 2 Kontakten (für Bordnetzsteuergerät)

 

Extra 1 polige stekker om bij de originele koffer stekkers de extra mistlamp aansluiting te gebruiken.

-1x stekker behuizing 191 972 701

-1x draad met pins 000 979 133

 

-1x stekker behuizing 191 972 711

-1x draad met pins 000 979 129E

 

Dubbel polige stekkers

-2x stekker behuizing 1J0 972 923

-2x draad met pins 000 979 133E

 

-2x stekkerbehuizing 191 972 712

-2x draad met pins 000 979 129E

 

Deze site is makkelijk als je een stekker verbinding zoekt.

http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/stecker.htm

 

Ik zal de vorderingen ook posten.

post-17206-1423829153,5995_thumb.jpg

post-17206-1423829153,6932_thumb.jpg

post-17206-1423829153,7713_thumb.jpg

post-17206-1423829153,8026_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed bezig Arie :D

 

Vergeet niet de achterzijde van de boorgaatjes te ontbramen, beste met een losse 10-12 mm boor met handschoen aan een beetje verzinken, vallen de ledjes mooi in de gaten en zit de ring vlak tegen het kunststof!

 

Succès ermee,

 

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De mijne zitten er ook in!

Ik heb het momenteel gehouden bij de normale mod 4x achterlicht & 4x knippers. Ik behoud dus momenteel nog het originele remlicht, 1x achteruit rij licht & 1x mistlicht.. Wellicht trek ik in de toekomst wel nog een kabeltje en codeer de boel met vagcom maar dit volstaat nu prima voor mij :mrgreen:

 

Ik heb dus een sedan dus moet je de kabels verlengen en via de koffer door voeren, is iets meer werk of bij de variant

 

Het moeilijkste werk vond ik de glaasjes openbreken met de pizza snijder, heb toch even mijn hart vast gehouden maar met veel geduld is het allemaal zonder schade verlopen! Ook heb ik de bison plastic lijm gebruikt een echte aanrader!

Het boren moet je echt met een boormachine op statief doen zoals Willem het gedaan heeft, werkt echt mooi gecontroleerd! Voor de braampjes aan de achterzijde heb ik een boor gebruikt en voor de braampjes in de reflector heb ik 'oorstokjes/wattenstaafjes' gebruikt :angel:

 

Ook heb ik het elektrisch schema iets aangepast-> ivp 1x op "park light" af te takken heb ik het 2x gedaan

Ik heb aan elke zijde (links/rechts):

1x afgetakt op 'parklight' nr 2 op de stekker

1x afgetakt op 'turn light' nr 3 op de stekker

1x een kabeltje onder de stekker naar een bout op het chassis (massa)

 

als bekabeling heb ik iets dikkere kabels genomen met bluspoeder in (had ik thuis nog liggen)

 

Nu ga ik nog even wat kabels in korten en kijken of ik het mooi kan weg moffelen want bij de sedan heb je redelijk wat kabel nodig omdat, als de koffer dicht gaat de kabel ook mee gaat in de koffer dus 'uit rekt'

 

Hier wat crappy pics toen het er net in zat (tijdelijke montage), mijn lens van mijn phone was een beetje vuil :mrgreen:

 

post-15361-1423829174,0045_thumb.jpg

post-15361-1423829174,5826_thumb.jpg

post-15361-1423829174,6764_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden