Ga naar inhoud
  • 0

Vrijloop 1.4 tsi uit te schakelen?


martintk

Vraag

Ik heb vorige week gereden in een Passat 1.4 TSI DSG.

De auto reed boven verwachting. Ondanks de "Kleine" motor, vond ik dat de auto toch rap genoeg was en lekker soepel reed.

 

Wat me wel opviel was dat als je het gas los laat de motor in de neutraal springt. Dit is waarschijnlijk om brandstof te besparen, maar voor mij is dit absoluut niet nodig.

 

Weet iemand of dit ook uitgeschakeld kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb me de laatste tijd een beetje verdiept in de werking ervan:

 

Gas loslaten = toerental zakt terug naar stationair, motor wordt ontkoppeld. Tik je dan kort je rempedaal aan, dan koppelen motor en v-bak weer en ga je op de motor afremmen.

 

Rijd je op CC en schakel je die af met het CC-bedieningspookje (naar voor duwen), dan zakt het toerental terug naar stationair en wordt de motor ontkoppeld.

Rijd je op CC en tik je kort je rem aan, dan schakelt CC uit en blijven motor en v-bak gekoppeld; je remt dan af op de motor.

 

Als je voet van het gas is en motor en v-bak zijn gekoppeld (je remt af op de motor), en je geeft kortstondig gas, dan zal zodra je het gas weer loslaat de motor ontkoppeld worden en zakt het toerental terug naar stationair.

 

Kortom, kort je rem aantikken houdt motor en bak gekoppeld en je remt op de motor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden