Ga naar inhoud
  • 0

probleem onderdelen passat 3c 2005


Vwpassatde

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

* ik heb al veel gelezen (en gehoord) over de handremschakelaar. Ikzelf gebruik die knop nooit, dus de mijne zal niet snel slijten, lijkt me zo :mrgreen:

* vacuumklepjes die de boel in noodloop gooien is mij en anderen hier ook al overkomen

 

Verder zou k 't ook niet meteen weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oh... en de roetfilter preventief verwijderen is ook 'n goed plan, om bedrijven te vinden die dit voor je kunnen doen, moet je maar 'n keer zoeken op 't forum. Er bestaat daar 'n vrij hilarisch topic over momenteel :twisted::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vliegwiel/koppeling kan je er ook bijzetten

 

Good call! misschien ook handig om weten voor diegenen die 'n 1.9 TDi hebben met dit probleem: je kan het 2 massa vliegwiel vervangen door 'n vast vliegwiel :)

 

 

Nog iets waar ik aan dacht:

 

* stelmotoren van de airco/verwarming (manuele airco heeft hier kennelijk geen last van, ofwel heb ik véél geluk? :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

*Deuren die niet open willen.............. :embarassed:

 

 

Ben het niet met Foppe eens voor wat betreft koppeling/vliegwiel.

 

Het is toch niet normaal dat ruim beneden de 2 ton dit vervangen moet worden?

Heb in mijn 22 jarige autocarriere tot de 3C nog nooit een koppeling hoeven te vervangen.

Terwijl het allemaal ex leasebakken waren met 140dkm+ op de klok.

Zelfs toen ik met mijn Audi 80 2.0 tot stinkende koppelingsplaten aan toe er met de auto een heg uit heb getrokken gewoon door kunnen rijden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koppeling/vliegwiel vind ik persoonlijk eerder onder een stuk onderhoud vallen zoals ook de distributieriem.

 

Hmmmm, sorry, maar daar kan ik echt niet mee akkoord gaan... Ik heb werkelijk nog nooit 'n vliegwiel of koppeling moeten vervangen in de 16 jaar dat ik auto rijd... aan gemiddeld toch 'n goeie 25 .000 km per jaar...

 

als ik dan verhalen lees en hoor dat die 2 massavliegwielen blijkbaar vallen met bosjes, dan vind ik dat toch niet echt onder "onderhoud" vallen.

 

In mijn eigen 3C z'n onderhoudshistoriek kwam naar boven dat de volledige bak, incl. vliegwiel vervangen is geworden op 70 000 km. Als dat onder normaal onderhoud valt, dan weet ik het ook niet meer hoor :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
*Deuren die niet open willen.............. :embarassed:

 

 

Ben het niet met Foppe eens voor wat betreft koppeling/vliegwiel.

 

Het is toch niet normaal dat ruim beneden de 2 ton dit vervangen moet worden?

Heb in mijn 22 jarige autocarriere tot de 3C nog nooit een koppeling hoeven te vervangen.

Terwijl het allemaal ex leasebakken waren met 140dkm+ op de klok.

Zelfs toen ik met mijn Audi 80 2.0 tot stinkende koppelingsplaten aan toe er met de auto een heg uit heb getrokken gewoon door kunnen rijden :mrgreen:

 

Heeft allemaal te maken met vermogen...oudere auto's hadden sowieso geen 2m vliegwiel maar ook lang niet zoveel vermogen en koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ik me wel iets bij voorstellen Matthijs. Auto's zijn ook veel zwaarder geworden waardoor het er meer op aan komt. Zie je ook aan de remmen: hebben nu tegenwoordig allemaal ook schijfremmen achter. Maar dan moet een autoproducent ook de koppeling op de auto afstemmen.

 

Maar 105 pk/250 nm vind ik nou niet overdreven. Ongechipt gekocht.

O ja, je hebt er bij de meeting toen zelf nog even in gereden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naast de klepjes (!) van de airco, niet te vergeten de handrem motoren achter (modellen 2005 t/m 2007 volgens mij, want daarna heeft het een aanpassing gegeven).

@ Massa vliegwiel: volgens mij bestaat er ook bij de 2.0 tdi de mogelijkheid om van het 2 massa vliegwiel af te komen ... alla ik heb dat al moeten vernieuwen (ca. 220kkm hmmm.. wat heb IK eigenlijk nog niet moeten vervangen, zou ook een leuke topic kunnen zijn ..) ... en hoe zit het met de alcantara wangen van de bestuurdersstoel ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
*Deuren die niet open willen.............. :embarassed:

 

 

Ben het niet met Foppe eens voor wat betreft koppeling/vliegwiel.

 

Het is toch niet normaal dat ruim beneden de 2 ton dit vervangen moet worden?

Heb in mijn 22 jarige autocarriere tot de 3C nog nooit een koppeling hoeven te vervangen.

Terwijl het allemaal ex leasebakken waren met 140dkm+ op de klok.

Zelfs toen ik met mijn Audi 80 2.0 tot stinkende koppelingsplaten aan toe er met de auto een heg uit heb getrokken gewoon door kunnen rijden :mrgreen:

 

Heeft allemaal te maken met vermogen...oudere auto's hadden sowieso geen 2m vliegwiel maar ook lang niet zoveel vermogen en koppel.

Precies, maar het is wel een dure reparatie.

 

Mijn auto is afgelopen week op 200K gezet. Vliegwiel begint te slijten, maar kan dat mezelf ook aanrekenen. Caravan 1500kg, Dagelijks Duitse autobaan waar 160 op cc bescheiden rijgedrag is en ook flink gebruik maken van de pk's bij accelereren.

 

Ik merk dat ik gevoelig ben voor problemen van mede-forumleden maar hij wijst mij erop dat ik niet moet doorslaan en zo is het ook!

 

Ik heb het niet over de pd's, handremschakelaar etc, alleen vliegwiel he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2.0tdi 2006.

206.000

 

Turbo probleem(loopt soms in de noodloop)

parkeerknop.

wang bestuurders stoel begint slecht te worden.

Rammel in dashboard

stuurhuis vervangen,(12-12-2013) dat was een lekkere 1700 euro.

 

Gelukkig waren de injectoren een terugroep aktie( 12-10-13) want begon er problemen mee te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Steven.

Na vervanging van een stabilisator stang zat er opeens een dood stuk in me sturing( eerst 1/8 van de stuur draai reageerde de wielen niet)

En er zat een harde tik in het stuur als je instuurde.

Bij mijn vw. dealer was dit de eerste x dat het is voorgekomen.( het stuurhuis is opgestuurd naar pon Nederland om het na te kijken)

Heb nog niet de uitslag ontvangen.

 

Gr. Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden