Ga naar inhoud
  • 0

Motor temp geen 90 graden


dat79s

Vraag

Wie oh wie

Kan mij vertellen waarom mijn Passat 1.9Tdi van 2002 niet meer 90 graden wordt (op de teller dan) ?

Sinds een wk of twee blijft de wijzer van de temp meter net een streep voor de 90 graden hangen.

Ondanks dat ik een half uur tot een uur aan een rij met nog niet al te lage temperaturen buiten.

De verwarming / climatronic doet het verder prima.

 

Kan het de thermostaat zijn, of de temp sensor ?

 

Ik hoor het graag van iemand.

 

bvd Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je rustig bv 80 rijd haalt ie dan op een gegeven moment wel de 90?

Zodra je dan bv. de snelweg opgaat met meer rijwind gaat ie zakken dan is het meestal wel je thermostaat.

Als ie aldoor net onder de 90 blijft en daar niet veranderd denk ik ook de sensor.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je rustig bv 80 rijd haalt ie dan op een gegeven moment wel de 90?

Zodra je dan bv. de snelweg opgaat met meer rijwind gaat ie zakken dan is het meestal wel je thermostaat.

Als ie aldoor net onder de 90 blijft en daar niet veranderd denk ik ook de sensor.

 

Succes

 

Ligt eraan: indien de thermostaat blijft openstaan haal je met lage snelheden de temperatuur niet.

Sensor kun je wel uitlezen of de temperatuur na een nacht stilstaan gelijk is aan de buitentemperatuur.

Vaak loopt ie stationair dan ook hoger en heb je een hoger verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb met dit weer dat mijn motor ook net geen 90 wordt, of moeilijk 90 blijft. dit heeft naar mijn weten puur te maken met de warmteontwikkeling van de TDI, deze produceert eigenlijk te weinig warmte.

Je hebt je egr ook afgesloten zeker? De egr zorgt als deze open is voor een verkoeling van de uitlaatgas dmv onvolledige verbranding, maar deze zorgt ook ervoor dat je warme uitlaatgas weer in je motor komt om op te warmen.

 

Zelf is mijn egr dicht, en ik doe nu een test met de onderste roosters (onder de grille zeg maar) dicht te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moest een paar onderdelen in Duitsland bestellen en heb daar direct maar een thermostaat bij besteld.

Het was even lastig, hij zit namelijk bij mijn auto helemaal onder de waterpomp, maar het resultaat mag er zijn.

De motor wordt nu perfect 90 a 92 graden. En dat is wel zo goed voor het blok en zijn verbruik. En dat voor maar 8.- inclusief pakking.

Ik ben weer helemaal tevreden.

 

groeten,

 

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden