Ga naar inhoud
  • 0

K04-015 turbo is binnen!


DM

Vraag

Eindelijk is'ie er dan:

 

K04-015_2.jpg

 

Met de juiste setup is zo'n 220 echte PK's mogelijk, de standaard 150 PK van de 1.8T motor is gemeten op de krukas en is effectief dus iets van 135 PK.

 

Naast de K04 worden grotere injectoren (310cc/min of 440cc/min ipv de standaard 270cc/min) geinstalleerd samen met een verstelbare benzinedrukregelaar en drukmeter.

 

injectors.jpg

 

Eventueel wordt nog een groter LMM huis (V6) ingezet met de standaard sensor.

 

v6maf.jpg

 

De chip wordt waarschijnlijk door Upsolute tuning (Eexterveen) geleverd obv de K04 en 5 bar benzinedruk met de standaard injectoren. Met de grotere injectoren, V6 LMM huis en regelbare benzinedrukregelaar kan ik dan het eea afstellen.

 

Later is het plan om een termische pakking tussen inlaatspruitstuk en kop te zetten (New South Performance) en een grotere intercooler (FMIC) te plaatsen om de inlaattemperatuur te verlagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heren,

 

Met een gechipte 1.8T is het al aan te raden om 98 te tanken, teneerste heb je meer koppel en de motor verbruikt minder. Ga je met een gechipte 1.8T 95 tanken, ben je verkeerd bezig. Ik neem tenminste aan dan je hem gechipt hebt om vermogen te krijgen, en daar hoort een duurde soort benzine bij, je raad het al 98, ben je in duitsland gooi en 100 in, je zal zin dat de motor mits alles in orde is veel beter reageert.

 

zeker als je met een turbo druk rijdt van 1.1 Bar dan is 98 geen overbodige luxe. Trouwens hogere drukken heeft geen zin met de K04. Max vermogen ligt bij passat met K04 ongeveer op 240PK !!

Laat je door niemand wijsmaken, dat er meer uitkomt...tenslotte als het heel wilt houden......

 

Zorg er wel voor dat je een goed uitlaat systeem hebt, het liefst 63,5 mm doorsnee of hoger. De turbo wordt veel minder warm, omdat de tegendruk veel minder is en de gassen beter weg kunnen.

 

Heb je dan nog geld over, gooi de originele kat er tussen uit en zet er een racekat onder.....de doorstroming is vele malen beter, waardoor ook weer de tegendruk achter de turbo minder wordt, waardoor ie onder vollast veel beter kan spinnen, dus konstantere druk kan leveren.

 

Heb je dit allemaal gedaan, hoef je helemaal niet aan grotere verstuivers/ hogere benzinedruk regelaars te denken.

Waarom niet, deze zorgen ervoor dat er meer brandstof ingespoten kan worden om de zaak in de cylinder wanden wat koeler te houden.

 

Bij bij golf was het vermogen met 4bar regelaar zo'n 15pk minder om top vermogen.

 

Dus mannen laat je niet gek maken, de limit van de K04 op de golf en passat is 240Pk!! met zo'n 350Nm.

 

De Audi S3 K04 is anders opgebouwd......vandaar de 265 a 270PK !!.

(die heeft standaard ook een dubbele kat!!), groter inlaat en LMM.....

 

Ik zal eens een vermogen grafiek van de golf plaatsen.

 

gegroet

HansM

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yo, de problemen zijn opgelost!!! Het was de combinatie van 98ron vs 95 ron en de bougies. Ik had de tank al volgegooid met 98ron maar de motor bleef pingelen. Er werd me aangeraden om de bougies 1 graad kouder te nemen, ik heb nu de NGK BKR7E en de motor loopt weer als een trein.

 

De orginele bougies waren NGK ZFR6F terwijl de standaard NGK PFR6Q erin horen te zitten, nooit gedacht dat de bougies het verschil zouden kunnen maken.

 

Ik heb tevens een versterkte inlaatbuis besteld, van GOAPR.COM. De huidige is boterzacht als de motor is opgewamd dreigt'ie in te klappen als er veel vermogen wordt gevraagd.

 

Ik wil de auto op een bank laten testen, iemand suggesties in het noorden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had de versterkte inlaatbuis van APR al een tijdje binnen en heb vanavond de installatie voltooid, duurde ongeveer 1 uur.

 

standaard & APR

2xtip.jpg

 

geinstalleerd

installtip.jpg

 

Voorafgaand aan de installatie nog met VAG-COM een 3de versnelling run gemaakt en block 002 gelogd, de maximale LMM waarde was 179,72 gram/s wat overeenkomt met 227,77 PK.

 

Dit laatste bereken je met de vuistregel PK (550 ft lbs/s) = LMM waarde / 0,8. Daarnaast is 1 PK (550 ft lbs/s) gelijk aan 1,01387 PK (metric).

 

Na de installatie heb ik onder exact dezelfde condities weer een run gemaakt, de maximale LMM waarde was nu 188,11 = 238,40 PK. Dikke 10 PK winst dus.

 

Nu de FMIC nog en dan is'ie klaar...

 

Als je wellicht interesse hebt in zo'n buis koop dan niet de samco, deze heeft een te korte N75 aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eh nee, die vind ik niet zo mooi. Alle kleine vacuum slangen zijn echter wel blauw de rest is/wordt zwart. Binnenkort komen de silicone koppelstukken binnen voor de FMIC, deze zijn ook zwart.

 

Onder de kap boeit het me eigenlijk ook niet zo hoe het er uit ziet als het maar functioneel en zwart is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden