Ga naar inhoud

Tips aanschaf 3C Variant TDI


MarkskeV

Aanbevolen berichten

Dat men zegt dat de 2.0 slecht is, is een beetje door mensen de wereld onbeholpen.

Ik zelf rijdt al een ton in deze passat, rond de 220000 kreeg ik balansassen en massa vliegwiel, niet veel later het slot.

Auto loopt nu 40000 probleemloos.

Jaap heeft er inmiddels 3 ton op, zelfde verhaal. Dus dat is broodje aap.

Wat ik je wel kan vertellen, en ik denk dat veel dat met me eens zijn, de dsg bak is een must have.

Bedenk goed, als je een passat na de 220k koopt er meestal gemodificeerd spul in zit.

Bij gebruik slijt het spul ook, en niemand heeft een glazenbol.

Wat ik al eerder zei, je zoekt in het cruciaal gebied Kwa kilometers.

Mijn advies, of spaar door voor een met minder km of ga voor veilig, koop een met meer dan 220k

Dan zit je veiliger dan een met 180k. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.En een stukje geluk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar deze 3C 2.0tdi met 162.000 op de klok gekocht, motorcode BKP, volgens een paar op het forum is het 1 van de slechtste motoren van Vw. Echter hebben wij nog niks motorisch gehad... km stand staat nu op bijna 199.000. Bij de 3C hier voor de deur is het probleem meer de rubbers onder de auto, die kraken of piepen bij mij en daar irriteerd iemand van het thuis front zich er rot aan. ( :lol: )

Moet wel vermelden dat we bij 184.000 4 nieuwe verstuivers (cadeau) kregen van Vw.

 

Wat er nu aankomt:

Waarschijnlijk de koppeling of drukgroep ofzo (schrapend geluid heel af en toe bij het op laten komen van de koppeling)

Remschijven over zo'n 10.000km (die slijten sowieso wel)

Distributie riem over zo'n 20-30.000km

 

En voor de rest is er nog niks voor zover ik weet... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat men zegt dat de 2.0 slecht is, is een beetje door mensen de wereld onbeholpen.

Ik zelf rijdt al een ton in deze passat, rond de 220000 kreeg ik balansassen en massa vliegwiel, niet veel later het slot.

Auto loopt nu 40000 probleemloos.

Jaap heeft er inmiddels 3 ton op, zelfde verhaal. Dus dat is broodje aap.

Wat ik je wel kan vertellen, en ik denk dat veel dat met me eens zijn, de dsg bak is een must have.

Bedenk goed, als je een passat na de 220k koopt er meestal gemodificeerd spul in zit.

Bij gebruik slijt het spul ook, en niemand heeft een glazenbol.

Wat ik al eerder zei, je zoekt in het cruciaal gebied Kwa kilometers.

Mijn advies, of spaar door voor een met minder km of ga voor veilig, koop een met meer dan 220k

Dan zit je veiliger dan een met 180k. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.En een stukje geluk

 

Dit soort informatie bedoel ik, bedankt Gerd! Maar zou je er dan gerust 1 aan kunnen schaffen met 220.000 op de teller en daar nog 6 jaar (+150.000 = 370.000) "probleemloos" mee kunnen rijden? En dan wel een handgeschakelde 1.9 TDI, dat heeft nu eenmaal mijn voorkeur? :wink:

 

En @Ozzy40: ook deze informatie is zeer nuttig, thnx!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben mensen nog meer tips? En anders, als ik een Passat met 220.000 op de teller aanschaf, zou ik daar nog 6 jaar en 150.000 "probleemloos" mee kunnen rijden?

 

Sommige leden zijn al erg blij als ze 40.000 zonder problemen kunnen rijden.. 150.000 lijkt me onmogelijk.. mogelijk bij een 1.9..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben mensen nog meer tips? En anders, als ik een Passat met 220.000 op de teller aanschaf, zou ik daar nog 6 jaar en 150.000 "probleemloos" mee kunnen rijden?

 

Sommige leden zijn al erg blij als ze 40.000 zonder problemen kunnen rijden.. 150.000 lijkt me onmogelijk.. mogelijk bij een 1.9..

 

Ik heb die van mijn nu goed 4 jaar. Gekocht met 2 ton op de teller en er staat nu 320000 op.

Enigste wat vervangen is, is het vliegwiel en de 4 verstuivers onder coulance.

Het gaat om de 2.0 tdi met BKP motor die gelijk bij aankoop gechipt is. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

tip van Ozzy, :mrgreen:

Wellicht iets voor jou, alleen garantie doe ik niet aan, en schakelen moet je niet willen :roll:

http://

viewtopic.php?f=123&t=50284

 

Ook weer een erg mooie auto Eric!! Top! En bedankt voor je aanbod, maar ik blijf erbij: ik wil schakelen, mijn auto inruilen en nog enigszins garantie bij aanschaf. :mrgreen:

 

Maar jou prijs is heel netjes, dus het moet een kleine moeite zijn om die auto kwijt te raken! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben mensen nog meer tips? En anders, als ik een Passat met 220.000 op de teller aanschaf, zou ik daar nog 6 jaar en 150.000 "probleemloos" mee kunnen rijden?

 

Sommige leden zijn al erg blij als ze 40.000 zonder problemen kunnen rijden.. 150.000 lijkt me onmogelijk.. mogelijk bij een 1.9..

 

Ik heb probleemloos ook bewust tussen aanhalingstekens gezet. Ook ik weet dat zonder geen enkel probleem haast onmogelijk is bij dergelijke kilometerstanden. Ik bedoel daarmee buiten de gebruikelijke slijtage-onderdelen/onderhoud. :wink:

 

In het algemeen, want dat komt nog niet zo duidelijk naar voren en ik weet niet of ik hem zo zwart-wit kan insteken, maar kan ik zeggen dat: de kans op flinke kosten/storingen e.d. met een handgeschakelde 1.9 TDI kleiner is, t.o.v. een 2.0 TDI DSG? Want zo proef ik het nu een beetje! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook maar even een duit in het zakje doen :-)

 

Als je een zuinige goedkope auto wilt, koop geen passat.

Kijk naast de ervaringen op deze site ook eens op de site van autoweek. Daar worden ervaringen per merk/type/model/km-stand geschreven. Misschien dat je ook daar wat aan hebt.

 

Kan wat de passat betreft niet voor anderen spreken. Mijn ervaringen (km-stand loopt nu richting 2 ton)

+ hoog rijcomfort

+ na chiptuning lekker vlot

+ erg veel binnenruimte voor je geld

+ comfortline is behoorlijk compleet uitgevoerd (meer hoef ik niet)

- hoog brandstofverbruik, behoorlijk wat wegenbelasting

- eerste auto waar ik 2-massavliegwiel en koppelingplaten heb moeten vervangen

- eerste auto waar brandstofopvoerpomp het begeven heeft

- tikkende airco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben mensen nog meer tips? En anders, als ik een Passat met 220.000 op de teller aanschaf, zou ik daar nog 6 jaar en 150.000 "probleemloos" mee kunnen rijden?

 

Sommige leden zijn al erg blij als ze 40.000 zonder problemen kunnen rijden.. 150.000 lijkt me onmogelijk.. mogelijk bij een 1.9..

 

Wat een onzin, heren moderators verwijder alsjeblieft bovenstaande onzin cq fabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige leden zijn al erg blij als ze 40.000 zonder problemen kunnen rijden.. 150.000 lijkt me onmogelijk.. mogelijk bij een 1.9..

 

Wat een onzin, heren moderators verwijder alsjeblieft bovenstaande onzin cq fabel.

:mrgreen:

 

Die van mij (2.0 TDI BKP) gekocht met 215 dkm en nu bijna 280 dkm in 3 jaar. 90% van deze km's gechipt gereden.

Verstuivers bij VW laten vervangen à 0,- euro via de actie 23H9. Paar weken terug de 6 versn.bak vervangen door een gereviseerd exemplaar, just pech wat iedereen kan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben mensen nog meer tips? En anders, als ik een Passat met 220.000 op de teller aanschaf, zou ik daar nog 6 jaar en 150.000 "probleemloos" mee kunnen rijden?

 

Sommige leden zijn al erg blij als ze 40.000 zonder problemen kunnen rijden.. 150.000 lijkt me onmogelijk.. mogelijk bij een 1.9..

 

Wat een onzin, heren moderators verwijder alsjeblieft bovenstaande onzin cq fabel.

 

Had jij dat zelf niet gezegd bij een ander topic (dat je 40.000 ) zonder problemen had gereden :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lezen is de kunst.

Ik nu alweer 40000 km probleemloos rijdt.

 

Velen hier hebben hun bkp als werkpaard.

Waaronder die van mij ook, een draagarm of een band die versleten is heeft de auto geen schuld aan.

Ja ik heb een nieuw vliegwiel en ballansas. Was ff zuur, kwam het contact slot ff achteraan.

Meer heb ik dan ook niet gehad. Verstuivers had ik geen probleem mee.

Zijn uit voor zorg vervangen. Nou netjes toch.

Snap het afgekraak van de bkp nie zo goed.

In Duitsland zijn ze als taxi ngezet. Heb ze daar gezien met 5 ton plus.

Geen centje pijn. Zowel dsg als hand bak.

En wat al eerder is gezegd,slijtage houdt je. En als je je onderhoudt niet bij houdt.

Maar rijdt maar eens Peugeot of Renault, en geef die eens te laat zn beurt.

2 kameraden van mij rijden BMW, moet je zien wat die een gezeik hebben gehad.

En alles binnen 10000 km. En nog geen 50000 km later weer gezeik.

1 heeft van ellende ding verkocht.

Overal is wel wat, bkp is gewoon veel verkocht hoor je dus ook veel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen,

 

Dank voor jullie reacties, het was niet mijn intentie om hier een discussie te starten, mocht dat wel zo zijn overgekomen, dan mijn excuses!

 

Ik ben een ex-3BG rijder en nu Polo rijder die weer op zoek is naar een Passat 3BG / 3C, aangezien wij ons eerste kind mogen verwachten en ik het hele fijne, betrouwbare en mooie auto vind. Daar wij dit jaar een aantal financiële tegenslagen hebben gehad, (auto-ongeluk en verkoop woning met verlies) en kind op komst, is mijn budget beperkt. Desondanks wil ik kritisch en reëel zijn bij de aanschaf van een Passat. Dat is de reden dat ik dit topic gestart ben.

 

Ik heb dankzij jullie al een aantal nuttige tips gekregen en daar kan ik zeker mee vooruit. Mijn intentie blijft om een handgeschakelde, 1.9 TDI in een Comfortline aan te schaffen, want dat is meer dan voldoende voor ons. Qua kilometerstand ben ik er alleen nog niet helemaal aan uit, maar het scheelt aanzienlijk als de auto aantoonbaar dealeronderhouden is, een evt. terugroepactie wordt vergoed en ik garantie krijg bij aanschaf. Verder kan er altijd wel iets gebeuren met de auto, echter een goede aanschaf, evenals goed berijden en tijdig onderhoud, kan het risico verkleinen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was ook geen discussie, krijg zolangzamerhand wel een beetje genoeg van mensen die hier komen klagen.

Dit is een forum om mensen te helpen, niet om te vertellen dat je 6 duizend er achter aan hebt moeten flikkeren.

En vervolgens melden dat als je alles geweten had, of omdat toevallig iemand goedkoop een 3c op de kop heeft weten te tikken zonder geschiedenis en dan komen klagen dat het bagger auto s zijn.

Voor wat betrefd je keuze, ik zelf heb ook een 3bg 130pk gehad.

Een woord super. De 3c die ik nu heb, Tja koste iets meer geld.

Maar nu een woord super. Dit is mijn ervaring. En hier kan men het mee doen

 

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was ook geen discussie, krijg zolangzamerhand wel een beetje genoeg van mensen die hier komen klagen.

Dit is een forum om mensen te helpen, niet om te vertellen dat je 6 duizend er achter aan hebt moeten flikkeren.

En vervolgens melden dat als je alles geweten had, of omdat toevallig iemand goedkoop een 3c op de kop heeft weten te tikken zonder geschiedenis en dan komen klagen dat het bagger auto s zijn.

Voor wat betrefd je keuze, ik zelf heb ook een 3bg 130pk gehad.

Een woord super. De 3c die ik nu heb, Tja koste iets meer geld.

Maar nu een woord super. Dit is mijn ervaring. En hier kan men het mee doen

 

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

 

Amen! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Beste allemaal,

 

Het is even stil geweest rondom mij en de zoektocht naar (weer) een Passat Variant Comfortline 1.9 TDI, maar sinds afgelopen donderdag is die er! En deze kwam precies op tijd, want onze dochter Elena is afgelopen woensdag 15 januari 2014 (5 weken te vroeg) geboren, de zaterdag daarvoor kwam ik deze Passat tegen :D :

 

Foto550-8AEZDYBO.jpg

 

Foto550-AUSCTZZV.jpg

 

Foto550-RH4SO6ZK.jpg

 

(Meer en betere foto's volgen)

 

Het betreft dus een Comfortline, motorcode BKC (bouwjaar 2006), met een kilometerstand van 138.400 en 2 eerdere eigenaren. De auto heeft de volgende opties:

- Elektrische ramen voor en achter;

- Elektrische en verwarmde spiegels;

- ALS (automatische rijverlichting en coming home)

- Cruisecontrol;

- Boardcomputer;

- Regensensor;

- Climatecontrol;

- Elektrische bestuurderstoel;

- Automatisch dimmende binnenspiegel;

- Radio-navigatie RNS300;

- ESP;

- Af-fabriek alarm;

- Achteraf ingebouwde parkingsensor (achter);

- 3x 12-volt aansluiting;

- Achteraf ingebouwde Parrot CK3100 carkit.

 

De Polo hebben we voor een goede prijs in kunnen ruilen en de volgende activiteiten staan nog op de planning:

- Grote beurt;

- Ipod inbouwen, via RNS300 of andere Parrot (Bijv. MKI9200);

- Winterbanden;

- Tzt lichtmetalen velgen en trekhaak.

 

Voor nu rijdt de Passat heerlijk! Weer terug naar het comfort wat we hadden (met de 3BG) en eigenlijk nog veel beter! :D

 

 

Groeten,

 

Mark Vogels

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden