Ga naar inhoud

weer een nieuwe mod


ids30postma

Aanbevolen berichten

Mooie upgrades Ids!!

Kleine aanmerking, heb je de deurverlichting met logo bewust op de kop?

Eerlijk gezegd heb ik er geen aandacht meer aan gegeven , de voorste gingen al naar een paar weken kapot dus daar heb ik weer de oude ingezet, de VW logo ledjes hebben niet echt een goede kwaliteit maar goed wat wil je voor 13 euro..

 

Naar waarschijnlijkheid gaan de achterste ook eruit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Afgelopen weken maakte mijn Passat ontzettend veel herrie aan de voorkant, eerst dacht ik dat ik gecupte banden had dus had ik twee nieuwe Bridgestone laten  plaatsen maar dat mocht geen verschil uit maken.

 

Toen maar verder gezocht en geluisterd en mijn vermoeden was dat de wiellager kapot zou kunnen zijn, of de homokineet, als ik een bocht maakte naar links hoorde ik rechts extra veel herrie van de wielen vandaan komen dus mijn eerste gedachten was toch de wiellager.

 

De Passat moest ook nog eens voor de APK keuring bij PON dealer Naarden en had natuurlijk al de gedachten dat de Passat zou worden afgekeurd, s'middags kreeg ik inderdaad een belletje dat de Passat was afgekeurd maar niet voor de homokineet of voor de wiellager.... de Passat was afgekeurd vanwege de US lights voor :angel: ... ik vertelde die beste man dat het gewoon uit kon..maar dat kon de delaer niet doen omdat ze geen vagcom hadden.

 

Dus ik voorgesteld om langs te komen met mijn laptop en vagcom kabel om het uit te zetten, als dit voor 3 uur kon gebeuren was het geen probleem en zou de Passat die dag goed gekeurd  en afgemeld worden... nou dat kon ik ,dus ik weer blij...

 

Maar nu op zoek waar die herrie vandaan kwam en mijn ingeving was toch de wiellager, dus vanochtend een nieuwe wiellager van SNR gehaald, maar goed ik moest gewoon werken bij mijn ex werkgever en komend weekend moest ik toch een hoop kilometers maken dus ik wilde eigenlijk wel graag de wiellager vandaag erop hebben.

Maar hoe ga ik dat doen,mijn werkgever had mijn dringend nodig voor zijn las project dus ik kon eigelijk niet weg, toen stelde mijn ex werkgever voor om hier voor de deur te doen, klein stukje optillen met de heftruck en sleutelen maar, ik wist wat ik allemaal nodig had dus rond 14:30 maar aan de slag gegaan.

 

Het is gelukt , rond 16:30 klaar, alles zat er weer erop en toen een nog een weekend biertje gedaan, en toen was ik wel benieuwd of de herrie inderdaad van de wiellager kwam , op de terug weg naar huis was het weer heerlijk stil in de auto :wohow:  :wohow: .

 

De oude wiellager  was inderdaad ook niet meer goed, maar goed probleem opgelost. 

post-18302-0-98114200-1446845115_thumb.jpg

post-18302-0-24629600-1446845128_thumb.jpg

post-18302-0-63652200-1446845138_thumb.jpg

post-18302-0-44856900-1446845150_thumb.jpg

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor geluid maakte die dan? Mijn waggel schut en maakt ook geluid wat bij de voorwielen vandaan komt. Bij Vdub op de brug geweest voor controle aandrijfassen hier bleek bij de linker as de binnenste homokineet lichte speling op te zitten, maar bij ronddraaien van de wielen hoor je niets gonzen of zoot.

 

Sorry voor de vervuiling :-)

 

Jij heb net als ik een 2.0 fsi welke lagers heb jij besteld en waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor geluid maakte die dan? Mijn waggel schut en maakt ook geluid wat bij de voorwielen vandaan komt. Bij Vdub op de brug geweest voor controle aandrijfassen hier bleek bij de linker as de binnenste homokineet lichte speling op te zitten, maar bij ronddraaien van de wielen hoor je niets gonzen of zoot.

 

Sorry voor de vervuiling :smile:

 

Jij heb net als ik een 2.0 fsi welke lagers heb jij besteld en waar?

Bij een automaterialen zaak... bij de dealer was de  wiellager 244 euro, dus een hoop geld en waarschijnlijk gebruiken ze ook gewoon SKF of SNR.. 

Bij de automaterialen zaak hebben ze ook SKF en SNR ,qua kosten scheelde het maar 3 euro en SNR hadden op de plank en SKF moesten ze bestellen , dus maar de SNR genomen ,151 euro, als vaste klant kreeg ik korting en uiteindelijk 127 euro in de btw voor betaald. 

 

gr ids

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij een maatje van Martijn geweest in Broek op lange dijk..( net boven Alkmaar)..

 

Die jongen werkt bij Webasto en aangezien mijn standkachel al anderhalf jaar erin zit wilde ik dit wel eens eindelijk werkend hebben...normaal zou ik het zelf geprobeerd hebben om alles aan te sluiten, maar ikzat toch erg tegen op om de koelwater aansluiting aan te sluiten, ik ben blij dat ik het niet zelf heb gedaan, hij was ervaren monteur en we hebben toch 6 uur over gedaan ondanks dat de kachel zelf al in de auto was gemonteerd.

 

Ook de brandstof aansluiting onder de achterbank ging niet gehel vlekkenloos omdat ik een ander soort brandstof opvoerpomp had..

 

En toen kwam de Elektra , ik had alles al aangesloten maar ik wist niet meer welke zekeringen ik gebruikt had voor de standkachel...naar mijn idee had ik alles volgens de schema aangesloten maar bleek toch de zekeringen op een ander groep te zitten dan ik had gedacht...dus kabels aflopen en zoeken..

 

Uit eindelijk allemaal gelukt, de standkachel brandde erg mooi..( althans aan het geluid te horen)...

 

Ben erg blijk mee ...lekker de winter tegemoet in een voor verwarmde auto..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor geluid maakte die dan? Mijn waggel schut en maakt ook geluid wat bij de voorwielen vandaan komt. Bij Vdub op de brug geweest voor controle aandrijfassen hier bleek bij de linker as de binnenste homokineet lichte speling op te zitten, maar bij ronddraaien van de wielen hoor je niets gonzen of zoot.

 

Sorry voor de vervuiling :smile:

 

Jij heb net als ik een 2.0 fsi welke lagers heb jij besteld en waar?

 

 

Tip:

 

http://www.mister-auto.nl/fl/wiellager/volkswagen-passat-variant-3c5-1-9-tdi-105pk_v18728_g654.html

 

(gratis verzend vanaf 100 euro)

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Heb vol bewondering dit topic door gelezen. Maar wat ik me af vraag. Hoe weet je nou welke onderdelen je voor welke modificatie nodig hebt? Kan je dat ergens opzoeken?

Wil ter zijner tijd ook wat modificaties aanbrengen, maar welke onderdelen heb ik nodig is meestal de eerste vraag bij mij!!

 

Gr marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb inmiddels een B7 in "B6" schil  :cool2:

best of both worlds if you ask me. niet dat ik de b7 lelijk vind ofzo (zeker niet!) maar ik vind het front alleen nogal 'n beetje "burgerlijk saai" in vergelijking met de B6. De B8 is in mijn ogen weer wat "stoerder" qua looks :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in b7 is idd erg braaf maar de led en bixenon maakt wel veel goed vind ik.

En zorgen dat het beetje blijft blinken........eerlijk gezegd vind ik de 6 vanachter mooier maar ik wou weer de nieuwere versie;en het volgende probleem dus is dat ik de b8 liever gehad had maar dat kon bruintje niet trekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook altijd leuk dat wanneer je iemand op visite hebt deze ook wat kan sleutelen. Natuurlijk heeft niet iedereen deze handigheid in zich maar maakt het daarom wel extra gezelliger.

Sorry Peter,ik heb geen poot uitgestoken toen ik bij je was sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Peter,ik heb geen poot uitgestoken toen ik bij je was sorry

No problem Rob ,

Is misschien beter dat je overal afblijft

Nee nee,

Ik verwacht niet dat iemand helpt, anders zouden ze mijn hulp niet nodig hebben en zouden ze het zelf ook kunnen, maar indien ze wel wat kunnen helpen is dit leuk en mooi meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden