Ga naar inhoud

weer een nieuwe mod


ids30postma

Aanbevolen berichten

Vandaag een Passat CC 2010 stuurhuis opgehaald, inclusief draagarm met twee niveau sensoren aan vast ( waarvoor die nou weer dienen, joost mag weten), kosten € 150 euro :mrgreen:

 

Die sensoren zijn voor de DCC...

 

Als je voor je standkachel nog wterlangen nodig hebt, ik heb er nog een helebooel (nieuw) liggen...

 

grtz, dre

 

Moet je achter ook twee monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, voor DCC moet je achter een andere monteren... (weeral anders :D ) + boven aan de veren voor nog 2 en achter ook nog eentje.

 

Je modlijstje is indrukwekkend... maar je totaal ligt toch zo'n 7000 euro hoger dan hetgeen ik gehaald heb :shock: . En bij mij zit er dan nog zo'n 3000 euro aan spuitwerk in...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, voor DCC moet je achter een andere monteren... (weeral anders :D ) + boven aan de veren voor nog 2 en achter ook nog eentje.

 

Je modlijstje is indrukwekkend... maar je totaal ligt toch zo'n 7000 euro hoger dan hetgeen ik gehaald heb :shock: . En bij mij zit er dan nog zo'n 3000 euro aan spuitwerk in...

 

grtz, dre

 

Dat ligt ook aan de motor denk ik, ik was genoodzaakt een ander motor in te gooien :angry::angry::angry: , maar goed daar tegen heb ik inderdaad geen spuit werk gehad, misschien ben ik ook weer goed genaaid door mensen , ik weet het niet waar de prijs verschillen inzitten, dan heb ik nog een hoop weg gelaten betreft klemmetjes, busjes spuitlak, stekkertjes pinnetjes, en misschien is het in Nederland duurder dan in Belgie.. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herb,

 

Ik steek qua kosten mijn kop in de zand :embarassed:

 

Maar de R-Line sideskirt zijn origineel, geen gewone sideskirt die overgespoten zijn, maar de echte, ik zoek nog de rechterkant, want om die nieuw te kopen, daar word je echt verdrietig van :( ( 400 euro, voor één sideskirt, en dan nog niet eens kompleet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreke , of lucas , weten jullie dat, ik kan voor iemand anders een stuurhuis kopen , die komt uit een golf 6 bouwjaar 2012, zijn die stuurhuizen ook geschikt voor park assist.

 

gr ids

 

Ik weet niet of ik antwoord mag geven maar :lol:, bij een golf 6 stuurhuis zit de stuurhoeksensor in het stuurhuis. Volgens mij kun je die wel uitschakelen en je oude stuurhoeksensor gebruiken, of de boel ombouwen naar golf 6. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Passat CC stuurhuis onder geplaatst, het viel mij erg mee, 10 uur begonnen en 12:30 waren we klaar, moest even opnieuw calibreren, maar dat is alleen een kwestie van de stuur helemaal naar links en helemaal naar rechts, ik kreeg alleen een fout melding van mijn ESC, dat was wel even weer een pijn dossier aan mijn hoofd, maar bij thuis komst de storing gewist en kwam niet meer terug, dus ik weer blij, nu kunnen we opzoek naar een after market setje parking ass.

 

Nog een voordeel is dat het verschrikkelijke kraak geluid weg is, het geluid komt van de rubbers die op de draagarm zitten, je heb wel reparatie setjes ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Passat CC stuurhuis onder geplaatst, het viel mij erg mee, 10 uur begonnen en 12:30 waren we klaar, moest even opnieuw calibreren, maar dat is alleen een kwestie van de stuur helemaal naar links en helemaal naar rechts, ik kreeg alleen een fout melding van mijn ESC, dat was wel even weer een pijn dossier aan mijn hoofd, maar bij thuis komst de storing gewist en kwam niet meer terug, dus ik weer blij, nu kunnen we opzoek naar een after market setje parking ass.

 

Nog een voordeel is dat het verschrikkelijke kraak geluid weg is, het geluid komt van de rubbers die op de draagarm zitten, je heb wel reparatie setjes ervoor.

 

Wordt wel een hele " dure" passat zolangzamerhand Ids :D ben benieuwd of het lukt met je parking assist!

Vwb die rubbers: bekend probleem, 2 nieuwe draagarm rubbers en 2 nieuwe rubber metaallagers aan het subframe en je bent voor €100,- klaar.

 

Succès!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Passat CC stuurhuis onder geplaatst, het viel mij erg mee, 10 uur begonnen en 12:30 waren we klaar, moest even opnieuw calibreren, maar dat is alleen een kwestie van de stuur helemaal naar links en helemaal naar rechts, ik kreeg alleen een fout melding van mijn ESC, dat was wel even weer een pijn dossier aan mijn hoofd, maar bij thuis komst de storing gewist en kwam niet meer terug, dus ik weer blij, nu kunnen we opzoek naar een after market setje parking ass.

 

Nog een voordeel is dat het verschrikkelijke kraak geluid weg is, het geluid komt van de rubbers die op de draagarm zitten, je heb wel reparatie setjes ervoor.

 

Wordt wel een hele " dure" passat zolangzamerhand Ids :D ben benieuwd of het lukt met je parking assist!

Vwb die rubbers: bekend probleem, 2 nieuwe draagarm rubbers en 2 nieuwe rubber metaallagers aan het subframe en je bent voor €100,- klaar.

 

Succès!

 

Ik vind het wel één van de leukste mods, niet dat ie heel erg veel gebruikt zal worden, maar dat je gewoon zonder handen parkeert, en is ook weer gelijk een stap in de richting van Lane assist, maar dan moet ik ook de ABS pomp vervangen, maar dat is weer voor later. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was ik aan het rijden, en bij langzaam rijden hoorde ik krakend geluid bij het insturen, volgens mij komt het van de nieuwe stuurhuis af, ik heb ook idee dat er een soort spelling in het stuurhuis staat, als ik rechtdoor rijd dan staat de stuurhuis overdreven naar links, ik heb toen het stuur 2 tandjes naar rechts gezet, en had het idee dat het stuur recht stond maar vandaag had ik weer een moment dat het stuur over dreven naar links stond, wat kan dit zijn, om het stuurhuis zomaar uit elkaar te halen....????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn nieuwe stuurhuis correct gekregen, krakend geluid is weg en de spelling is weg, wat bleek nou dat de bouten waarmee het stuurhuis aan het frame vast zat, niet vast zaten, ik heb het niet gecontroleerd omdat mijn buurman toch al 25 jaar ervaren VW monteur is geweest, maar hij heeft toch wel een iets belangrijk over het hoofd gezien, hoe ik erachter kwam ... omdat ik dus dacht dat het nieuwe stuurhuis niet goed was, was ik dus zondag naar Belgie gereden om een ander stuurhuis te halen, die wilde ik vandaag er onder zetten, toen ik alles los had en aan de bouten die het stuurhuis vast hield wilde beginnen merkte ik dat ik ze gewoon met de hand los kon draaien, dus ik erg verbaast van ..hé.... :blink::blink: nu kwam de vraag " wat is wijsheid" een ander stuurhuis in of toch weer deze proberen en alles goed vast zetten, dus toch maar deze weer terug ingezet , en alles goed vast gezet , alles gecontroleerd en even proef gereden, nou het hele probleem was weg, ik blij :mrgreen:

post-16747-1423829288,1542_thumb.jpg

post-16747-1423829288,248_thumb.jpg

post-16747-1423829288,3417_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ids, ik zie dat jij het subframe met stuurhuis een enorm stuk hebt laten zakken, had je zoveel speling aan de kabels? Ik maakte meestal de stabilistatorstang los en dan het stuurhuis voor ik het subframe liet zakken.

 

Mooi dat het zo opgelost is, zonder buurman?? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden