Ga naar inhoud
  • 0

Wel of geen Multi functie indicatie (MFA)?


JoMe

Vraag

Mijn Passat Variant is van maart 2000 en is een comfortline. Nu vond ik van de week het label wat in de auto hing toen ik hem kocht (je weet wel die met de prijs en opties e.d) en nu staat daar op dat het ding een boordcomputer heeft.

 

Nu kan je het begrip boordomputer op verschillende manieren interpreteren maar ik ging mij afvragen of hier de MFA mee word bedoeld. De auto heeft wel een hendel waar de knoppen op zitten voor de bediening hiervan. Nu zou deze hendel natuurlijk ook standaard gebruikt kunnen worden en hoeft dit dus niet eens aangesloten te zitten.

 

Maar wie kan mijn vertellen hoe ik erachter kan komen of mijn wagen deze optie heeft of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja precies maar...... ik krijg hierop niet mijn verbuik e.d. te zien (schermpje bij de toerenteller voor de 3B). Dus mijn vraag is hoe ik erachter kan komen of dit met mijn auto kan of niet. Misschien functioneert het niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de 3B hoort deze info (verbruik, afgelegde afstand e.d.) in het schermpje in de toerenteller te verschijnen maar dat doet het dus niet. De wagen is destijds wel aan mij verkocht alszijnde met boordcomputer. Omdat er ook op de rechterhendel (helemaal op het uiteinde een soort switch die je naar boven en naar beneden kunt drukken en een reset-knop) functieknoppen zitten voor de bediening ervan, vraag ik mij dus af of hij de functie wel of niet heeft en of het mogelijk stuk is of dat het er gewoon niet op zit. Daarom zou ik graag willen weten op welke wijze ik erachter kan komen of dit wel of niet op mijn auto zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je klokken werk ziet er ongeveer zo uit:

3B(met alu/chrome ringen)

tachoringe.jpg

 

 

 

 

En dan kun je in het midden tussen je tellers of een heel klein schermpje onder in hebben als je een automaat hebt....

Of een half schermpje....

mfa_menu.gif

Of een heel scherm... en dat zou dan zo ongeveer uitmoeten zien:

mfa_kuehlmittel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo ik heb een passat uit mei 2000 een 1.8T en kan aflezen op display de gem. liters per km, enz. maar krijg niet te zien hoeveel km ik nog kan rijden met de tank inhoud zoals met de nieuwe passat modellen vanaf 2001.

Ik ga binnenkort de duitse teksten in het display omzetten in engels.

Is het ook mogelijk om daar andere software in te zetten waar ik wel de hoeveelheid km kan aflezen met de overige tankinhoud?

weet iemand dat?

mvg,

 

Duncan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels is het dus duidelijk dat mijn wagen het niet heeft. Omdat ik het toch wel graag wil ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor een andere tellerbak. Ik heb inmiddels begrepen dat er een andere kabelboom voor de unit moet komen. Iemand enig idee wat die dingen kosten? En is het zelf te doen? De tellerbak zal waarschijnlijk opok ingeleerd moeten worden, iemand van hier die dat kan? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden