Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 1.9 TDI 96KW


jm92

Vraag

Hallo allemaal.

 

Ik zit een beetje met het verbruik van mijn Passie

Ik heb een gemiddelde van 16,1 KM/ 1L

Dit heb ik gereden net op de weg naar huis.

Heb de teller op 0 gezet dat ik op de snelweg 100km/h reed en op de CC had gezet. Die heb ik toen 16km aangehouden en niks meer aangedaan.

 

Lijkt mij een beetje erg veel voor een TDItje

 

De Thermostaat is goed lijkt mij na een kilometertje of 6/7 op 90 graden en blijft daar ook bij stationair draaien.

Ook de Vacuum/Brandstofpomp is vervangen

Zijn er suggesties waar het aan zou kunnen liggen,

Motorisch geen modificaties

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is dat het verbruik wat je boardcomputer aangeeft of heb je het aan de pomp uit gerekend?

Boardcomputer is nl niet exact. Beste manier is het gereden aantal km delen door hoeveel liter je getankt hebt. Dat geeft een beter en accurater beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heeft Rene (Upseel) op de meeting al gedaan en daar kwamen geen rare dingen uit.

Zijn er dan suggesties waar naar gekeken moet worden. Ik weet het niet meer.

Bij gewoon uitlezen heeft hij ook geen motorische storing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op wat voor een afstand heb je die meting gedaan?

Daad werkelijk verbruik moet je echt op lange afstand meten.

1 op 19 is een wel erg positief verbruik. PD motoren kunnen idd zuinig zijn, maar alleen als je constante snelheid rijdt en niet versnelt of afremt.

Ook moet je niet harder rijden dan 120 km/u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb over een afstand van 16km constant 100km/h gereden in de 6de versnelling op de Cruisecontrol

 

Maar ben vorig weekend naar Dortmund geweest vanuit Alkmaar en daar had ik een gemiddelde verbruik op de BC van 16,9/ KM per L

Dat moet zuiniger kunnen volgens mij of ben ik gewoon een zeikerd.

 

Wat is het verbruik van andere TDItjes hier op het Forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je altijd al zo'n verbruik gehad dan? of was het eerder beter?

 

@Barry dat verbruik van 1/20 is in zen 6 zeker.

 

Ik rij in zen 5 en dan meestal 2000T op de cockpit (ong. 85km/h op teller) en dan geeft hij ook maar 1/16 mischien 1/17 aan zeker geen 1/25

 

Dat is de truc ook... laag in de toeren rijden, Barry rijd (voor zover ik gezien heb) op de ''nieuwe'' manier, opschakelen bij 2000-2200 toeren en dan constant zo'n hoog mogelijk versnelling. Natuurlijk niet met 50 in de 5 ofzo, hangt net van de auto af of die dat aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het idee gehad dat het verbruik eerder beter was.

 

En dat nieuwe rijden is leuk. Maar daar ga ik niet aan meedoen.

Bij 80kmh draait die motor 1600 Toeren in zen 6. Als je dan naar de versnellingspook kijkt dan wibbelt i van links aan rechts en auto trilt ook.

 

Ik probeer eigenlijk altijd rond de 2000 toeren te rijden

50 in H3

vanaf 60 H4

Vanaf 75/80 H5

En dan vanaf 95/100 H6

Dan zit de het toerental zon beetje rond de 2000T en loopt de motor mooi rustig en wanneer er ingehaald moet worden of iets dergelijks gaat de auto er zo vandoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Barry dat verbruik van 1/20 is in zen 6 zeker.

 

Ik rij in zen 5 en dan meestal 2000T op de cockpit (ong. 85km/h op teller) en dan geeft hij ook maar 1/16 mischien 1/17 aan zeker geen 1/25

 

Ik heb idd wel 6 versnellingen.

Heb je altijd al zo'n verbruik gehad dan? of was het eerder beter?

 

@Barry dat verbruik van 1/20 is in zen 6 zeker.

 

Ik rij in zen 5 en dan meestal 2000T op de cockpit (ong. 85km/h op teller) en dan geeft hij ook maar 1/16 mischien 1/17 aan zeker geen 1/25

 

Dat is de truc ook... laag in de toeren rijden, Barry rijd (voor zover ik gezien heb) op de ''nieuwe'' manier, opschakelen bij 2000-2200 toeren en dan constant zo'n hoog mogelijk versnelling. Natuurlijk niet met 50 in de 5 ofzo, hangt net van de auto af of die dat aankan.

 

Schakelen bij de 2000 rpm en wat Ozzy ook zegt geen 50 rijden in z'n 5. Verbruik gaat wel omlaag maar met wat je uitspaart aan geld kan je beter apart zetten want dat heb je weer nodig om je koppeling te repareren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Barry

Bij jou ging 50-55 in ze 4 en 80-85 in ze 6 makkelijk toch? of zag ik dat verkeerd.

 

@Jordy

Probeer is anders 1 maand beetje op de nieuwe manier te rijden, kijken of je verschil merkt. Anders ga je weer rijden zoals je altijd al hebt gedaan.

 

P.s. Bij het nieuwe rijden is het wel slim om af en toe flink door te trekken, door het te lang rijden met lage toeren, kunnen de schoepen van de turbo wat vast komen te zitten ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal het eens in de gaten houden wat het gaat doen.

 

Ik ga einde van de week tanken en dan weet ik wat me verbruik exact was op deze tank.

 

Zal zondag wel worden maar ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou jullie hebben niets te klagen hoor, mijn verbruikscijfers zijn de volgende:

 

Passat 96Kw/131PK 235/35R19 op 2,5bar Tiptronic.......wacht voor het......... gemiddeld 1:11 / 1:11,7 AAN DE POMP !! !!

 

En dat is met normaal rijden (op snelweg meestal 140 Km/u)

Thermostaat en temp. sensor zijn al vervangen en verder GEEN foutcode's...

 

nou jullie weer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden