Ga naar inhoud
  • 0

Olie verbruik 1.8tsi


Speedyace

Vraag

Zoals het onderwerp al aangeeft heeft de 1.8tsi 160pk 7dsg een beetje last van olie verbruik.

De auto heeft nu 113508 op de teller staan en er mag nu om de 2500km een liter olie bij. Dit was voorkort nog om de 8000km, ook veel lijkt mij. Maar het verbruik schiet nu de pan uit.

Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn. Ik zelf geef de schuld aan de dunne vw olie die er wordt voorgeschreven.

 

Ps. Het gaat om de auto van een maat van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

dat is wel een slagroomtaart waard denk ik zo..

Idd dit is netjes van ze, vaak proberen ze het probleem tijdelijk op te lossen, om safe te zijn tijdens de garantie periode. Maar hier hebben ze het heel goed aangepakt. Is wel een gebak/taart van een paar euro's waard voor het desbetreffende bedrijf ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De zuigers die zijn vervangen zijn niet van VW had ik eruit begrepen maar een modificatie.

Het revisiebedrijf heeft deze modificatie vaker gedaan en geeft op de reparatie 1 jaar garantie.

 

1 jaar garantie gaf/geeft VW ook wel op originele nieuwe zuigers..  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand wanneer af fabriek de modificatie is doorgevoerd, waarmee dit probleem is verholpen? Ik lees tot 2012 en t/m 2012. Dan wordt er weer gesproken dat in 2012 de wijziging is geweest?

 

Ik zag vandaag een lekker dikke 211 pk 2.0 TSI Variant staan van begin 2012 maar de gedachte om binnen afzienbare tijd met problemen te zitten .... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu de auto weer terug na de revisie.

Olie, oliefilter, koelvloeistof vervangen.

4 Zuigers vervangen.

Distributieketting met spanner vervangen.

Cilinderkoppakking vervangen.

€ 1850,00 excl. BTW

 

Gelukkig garantie.

Bij welk bedrijf heb je dit laten doen en hoe zit het met het olieverbruik nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probleem is niet dat je meteen weer olieverbruik hebt, zelfs met dezelfde originele zuigers en kleine schraapveren gaat het wel even goed, totdat de schraapveer verstopt raakt en dan is het weer mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt zeggen dat VAG geen blijvende oplossing bied, alleen een doekje voor het bloeden.

Triest maar waar en tenenkrommend.

De enige die het probleem echt blijvend oplost is Hartog Tuning uit Alkmaar, die heeft nieuwe gesmede zuigers met een hogere olieschraapveer die niet verstopt raakt.

Een oplossing zoals VAG ook had moeten toepassen als ze dit probleem serieus hadden willen oplossen.

Het probleem zal over enige tijd weer bij radar langskomen met eigenaren die zich wederom bij de neus genomen voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden