Ga naar inhoud

Advies tuning vw passat 1.4 tsi bwj 2011


PieterVerberkt

Aanbevolen berichten

ben bij van udenhout in den bosch geweest voor info over chippen en die vertelde me dat hun de samenwerking met abt gestopt is,nu is mijn passat 2.0tdi gechipt bij ths automotive en het is een hele ander auto geworden,gewoon helemaal super,ik raad iedereen aan die het overweegt,doen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het over chippen enz :D

 

chippen is motortuning en daardoor automatisch illegaal in .be (niet dat ik me daar 'n bal van aan zou trekken ofzo lol, maar strikt gezien mag het in z'n geheel niet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pon geeft in een verklaring uit dat ze vanaf 1 april dit jaar de samenwerking met ABT hebben opgezegd.

De reden is dat dit niet meer past in hun concept gezien de steeds strengere milieueisen, zoals de co2 uitstoot.

Maar bij navraag bij de vw dealer kun je alsnog de auto bij hun laten tunen. Dit gebeurt dan door OCT tuning.

Wel een ongeloofwaardig en zeer tegenstrijdig bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het over chippen enz :D

 

chippen is motortuning en daardoor automatisch illegaal in .be (niet dat ik me daar 'n bal van aan zou trekken ofzo lol, maar strikt gezien mag het in z'n geheel niet.)

 

Der mag niet veel in belgie zoals ik het lees met je auto? In nederland mag doen en laten wat je wilt, bij de apk zeg niemand er wat van.

 

Wat ik dan niet berijp is de chip tuning bedrijven in belgie zoals dvx. Als het illegaal is hoe kunnen deze bedrijven dan nog bestaan of mogen bestaan bij jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... Buiten de openbare weg mag alles natuurlijk. En die bedrijven kunnen altijd wel aangeven dat ze andere software aanpassingen doen natuurlijk. Verder draag je als eigenaar de verantwoordelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn passat volgende maand laten tunen en wou eigenlijk naar JD gaan maar als ik zie wat een prijsverschil er zit tussen JD en Vagtechniek denk ik nu over vagtechniek na. Waar zou het verschil inzitten?

 

Voor mijn 2.0 common rail maakt het qua pk's en nm's niet zoveel uit dat het ruim €200 verschil waarmaakt.

 

Twijfel slaat toe hier :blink: iemand een advies waarom de een wel en de ander niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn passat volgende maand laten tunen en wou eigenlijk naar JD gaan maar als ik zie wat een prijsverschil er zit tussen JD en Vagtechniek denk ik nu over vagtechniek na. Waar zou het verschil inzitten?

 

Voor mijn 2.0 common rail maakt het qua pk's en nm's niet zoveel uit dat het ruim €200 verschil waarmaakt.

 

Twijfel slaat toe hier :blink: iemand een advies waarom de een wel en de ander niet?

 

Een tuner beoordelen op vooraf haalbare winst in PK's en Nm's is echt ozin... Dat is vooraf namelijk totaal niet te zeggen,

Een goede tuner (dat zijn alleen de tuners die maatwerk leveren) tunen een auto met respect voor het materiaal, en dat kunnen ze vooraf niet zeggen. Elke zelfde auto is anders, en ook het vermogen en koppel verschilt wat ze vooraf dus niet weten... Laat staan dat ze vooraf al kunnen zeggen wat er uit te halen is... Helaas is een goede tuner alleen te herkennen door een andere goede tuner en niet door de uitdraai die je achteraf krijgt... Helaas wordt er veel gerommeld met die uitdraaien en ook met de rollerbanken...

 

Ga dus altijd voor maatwerk! Een tuner die vooraf ook niet globaal je auto "nakijkt" of tuning wel verastandig is moet je ook links laten liggen. JD is een goede tuner, en Hartog Tuning ook, deze heren hebben niet alleen verstand van tuning maar ook van het materiaal.

 

Ik zit nog niet zolang op het VW Passat forum, maar op het Audi forum is Hartog de meest gekozen tuner, maar daar hoor je ook goede verhalen over JD.

 

De "tuners" die je veel in advertenties tegenkomt waar je voor een prikkie je auto kan laten tunen uhhh... je auto kan laten vernachelen.. links laten liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden