Ga naar inhoud
  • 0

Achteruitrijcamera 3c


prh

Vraag

Het is me niet helemaal duidelijk welke camera ik moet hebben voor een variant 3c.

 

Op ebay kom je er meerdere tegen. Dan staat er 3c 2003-2005.?? Maten komen wel overeen.

 

http://www.ebay.nl/itm/Ruckfahrkamera-Touran-Passat-3C-Jetta-Caddy-Golf-Plus-/250771977402?pt=Auto_TFT_Monitore&hash=item3a632cb4ba#ht_7355wt_860

 

 

Of deze:

http://www.ebay.nl/itm/CAR-Reverse-Came ... 6388wt_802

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog even over de Pioneer AVIC-F9xxBT in combinatie met low budget Chinese ebay camera;

ik heb de voeding (zowel de + als de -) nu aangesloten op de sigarettenaansluiting bij de achterbank, en heb haarscherp beeld zonder storingen.

Als je de min aansluit op de massa van de achterklep stoort de camera bij alle activiteiten van de achterklep (achteruitrijlamp, ruitenwisser en mistlamp).

Extra draadje trekken dus en het probleem is opgelost.

Er staat dan stroom op de camera zodra je het contact aanzet, maar de Pioneer schakelt zelf om zodra de achteruit wordt ingeschakeld (bij mij tenminste).

Voordeel is dat je de camera ook kunt gebruiken tijdens het rijden (beeld wordt dan gedeeld tussen camerabeeld en de navigatie).

Makkelijk bij gebruik van een fietsendrager of het rijden met de caravan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Camera erin gezet en beeld is prima.

 

Heb alleen de verkeerde gekregen. Nu teveel op de grond gericht

 

Kabel moet nog weggewerkt worden.

 

Hoe krijg je die door dat rubber heen? Zit een plastic bus achter met een veer of zo erin

post-16975-1423829154,9744_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad de kabel doorvoer door het rubber in de achterklep is een vervelend werkje.

Beste werkt (is mijn ervaring) met bv. een elektradraad er door heen proberen te raken.

Zit bij de meeste een kunststof vernauwing bij de overgang van buiten naar binnen.

 

Waarschijnlijk de draad het beste van binnen naar buiten proberen te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sommige gelukzakken hebben daar zelfs nog 'n plastic buisje inzitten dat prima kan dienen om de kabel doorheen te voeren, zijn we op de guymod dagen achter gekomen. Dat scheelt nogal wat vloekwerk als je dat hebt zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3c voor 2008 hebben kleiner handvat. Je kan hem anders wel groter maken met een dremel of iets anders.

Zijn hier nog die dat gedaan hebben hier.

 

 

Zijn er ervaringen over het vergroten van het handvat, zodat een MJ 2008 camera erin kan? Mijn auto is van 2007 (MJ 2008), maar ben bang dat ik een klein handvat heb.

 

grtz

Bernd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb blijkbaar een vroege achterklep. Her handvat en de kentekenverlichting zitten op een soort plaat vast geschroefd tegen de binnenkant van de klep. Dus ik moet ook de kentekenplaatverlichting vervangen voor nieuwere versie.

 

Iemand ervaring met het ombouwen naar groter gat voor camera en nieuwe kentekenplaat verlichting? Kan ik elke verlichting pakken van een latere versie en passen/klikken die er dan zonder aanpassing in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb via internet een aftermarket achteruitrijcamera aangeschaft voor mijn Passat 3C variant uit 2007.

Installatie is alleen iets minder plug en play dan gehoopt.

 

Ik hoop dat jullie tips hebben waar ik de volgende bekabeling kan aansluiten:

ACHTERZIJDE:

- blauwe kabel [Reverse ling (+12VIN)]

- zwarte kabel [Reverse ling (GND]

 

VOORZIJDE:

- zwarte kabel [geen label] neem aan massa?

- rode kabel [ACC+12V] neem aan geschakelde plus? Heb ik al achter de radio ivm antenneversterker

- blauwe kabel [monitor test (+12V OUT)] geen idee waar ik deze moet aansluiten???

post-21060-1423829595,6053_thumb.jpg

post-21060-1423829595,6521_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de blauwe niet voor achteruitrij schakeling? Kan je aan de achteruitrijlamp koppelen

 

Niet nodig als je al een signaal achter radio hebt via can bus.

 

Stroom gaat van radio al naar achter door de kabel

 

 

O en je moet ook een gat boren in plastic achter kentekenverlichting. In de plastic houder om kabel door te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook bezig om via ebay 2de hands onderdelen aan te schaffen voor de achteruitrijcamera voor mijn 3C5. De kabel heb ik nieuw via Kufatec vorige week binnen gekregen maar ik moet nu de rest. Mijn 3C5 is van modeljaar 2009. In ETKA zag ik dat er 2 regelmodules zijn: 3C0 907 441 en 3C9 907 441. De 3C0 is tot 2-11-2009 en de 3C9 is vanaf 2-11-2009.

 

Hoe weet ik nu welke ik moet hebben?  Google kon mij ook niet echt verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 3C0 is voor de 3C variant, de 3C8 is voor 3C sedan en de 3C9 en 3AE is voor de 3AA dacht ik.

Je hebt een 3C dus zou ik voor de de 3C0 module kiezen.

Dan rest er nog de camera en de module, 2 draadjes voor de voeding van de camera en een video kabel (gewone antennekabel,met fakra stekkers - oem zijn grijze stekkers.

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=3c0907441&_sacat=0&_from=R40

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu camera, module (high dus) en de kabel tussen de camera en module via eBay besteld voor +/- 250 euro. De kabel van de module en de RNS heb ik via Kufatec (80 euro). Zojuist heb ik bij de dealer de piepschuim/foam houder voor de module, wat losse stekkers en reparatiedraden besteld. Ik wil de originele bedrading niet verknippen. Dus dan maar een y-spiltter zelf maken. :mrgreen:

aangepast door Electric
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de camera zelf ingebouwd. Bezig geweest van 09:30 tot 15:00 uur, maar de camera werkt! :mrgreen: Ook het draaien van het stuur zorgt ervoor dat de lijntjes meedraaien. Het meeste tijd ging zitten in het doorvoeren van de kabel door het rubber naar de kofferklep.

 

Nu nog een keer kalibreren, gewoon voor de lol... :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden