Ga naar inhoud
  • 0

electronica probleempje met deur en ramen


Gemineye

Vraag

Allen,

 

Ik ben nieuw op dit forum. Heb een paar weken geleden een VW passat variant 1.9tdi 74kw uit 2004 gekocht, en na die tijd het volgende ontdekt. Na wat speurwerk heb ik ontdekt dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar misschien dat de combinatie ervan mijn speurwerk wat kan verkorten.

 

Als ik de auto op slot doe of van slot haal dan doet de deur rechtsachter helemaal niets, ook niet na herhaaldelijk klikken. Als hij open is blijft hij open, als hij dicht is blijft hij dicht. Van diezelfde deur reageert het electrische raam nergens op, of ik deze nou bedien vanaf de bestuurdersdeur of op de achterdeur zelf.

Van de beide deuren rechts (dus ook de voordeur) werkt de deursensor niet.

Overigens; als ik de auto op slot doe met de AB dan knipperen de lichten niet, ze knipperen wel als ik de auto van slot haal.

 

Ik ben niet echt technisch aangelegd, maar mijn idee is het volgende;

Ik verwacht een kabelbreuk of een soortgelijk probleem ergens in de kabelslurf tussen de B-stijl en de rechterachterdeur.

Kapotte deursensor of slecht contact bij de deur rechtsvoor. (waar zit die deursensor??)

 

Nog andere suggesties? Zou ik de binnenbekleding van de deur er ook af moeten hebben? Ik hoop van niet, daar heb ik met mijn vorige auto niet zulke goede ervaringen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals ik het nu lees heb je een kabelbreuk of je regelapparaat van de achterdeur defect. Dit omdat je electrische raam niet werkt.

 

Laat de auto eens door een forumlid uitlezen.. Dan komt een defect regelapparaat en/of kabelbreuk direct naar boven.

 

Een defect deurslot lijkt mij gezien de problemen bij jouw auto uitgesloten, maar ik kan me vergissen.

 

Binnenbekleding los bij een Passat is geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, gisteravond even bij dieseltje thuis geweest en de auto uitgelezen. De enige foutmelding die er in staat is dat er geen contact gemaakt kan worden met de module in de rechter achterdeur. Zo gauw ik even tijd heb begin ik mijn speurtocht dus in de rechter achter deur, om te kijken of er iets los ligt. Is dat niet het geval, dan ga ik nog in de B-stijl kijken of daar iets los ligt. Is dat beide niet het geval, dan weet ik het nog eventjes niet hoe dan verder :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn passie uit 2003.

Bij mij was de stekker in de slurf eruit geschoten. Was langer bezig om de slurf weer mooi erop te krijgen dan de stekker er weer in te klikken.

Toevallig ook rechts achter.

Als er een probleem is met 1 van de deuren of achter klep gaan de knipperlichten niet knipperen bij het sluiten. Bij openen wel.

 

Ik zeg kijk in de slurf en je weet alles.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag toevallig met de auto langs de garage geweest omdat deze koelvloeistof lekte. Dat viel helaas niet onder garantie (het probleem is later pas ontstaan), de deur viel wat hun betreft wel onder garantie (probleem bestond al tijdens de koop), dus daar mag ik weer voor langs komen. Dat scheelt weer, hoef ik zelf niet te pielen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan iemand mij vertellen waar ik de kabel kan bestellen. Het gaat om de kabel die uit de deur komt en in de B-stijl geklikt wordt in de slurf, links en rechts!

 

Bvd Richard

 

Op de sloop of bij de dealer. Is verder aftermarket niet te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een tip:

 

Vandaag worstelde ik met het probleem dat mijn rechterachterdeur niet meer open wilde. Van buitenaf en van binnen ook niet, daarbij kwam dat hij op het kinderslot zat. Ik heb uitgesloten dat het een kabelbreuk was thv de B-stijl in de "slurf" en ook heb ik de bedieningschakelaar in de bestuurdersdeur tijdelijk vervangen. Toen het probleem nog niet opgelost was kreeg ik van een gerenomeerd forumlid de tip om even de accu los te halen en de kabels tegen elkaar te houden, en jawel toen de accu weer aangesloten was werkte alles weer!

 

Hoe simpel kan het soms zijn, Alle bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijn deur van achter de chauffeur heeft het opgegeven.

Je krijgt ze niet meer open en het raam werkt ook niet hoe je ook probeerd. :(

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen want op de keuring doen ze er heel lastig over

alvast bedankt :)

 

Welkom op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden