Ga naar inhoud
  • 0

Autolock problemen.


GdJ

Vraag

Hallo heren,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Ik heb problemen met mijn autolock systeem.

Als ik weg rij gaat bij 15km per uur met autolock systeem in werking.

Maar als de motor nog draait en ik wil uitstappen gaat mijn autolock systeem niet uit op mijn deur. Dus is van buiten niet te openen als je de deur dicht gooit (Ben ik in de nacht achtergekomen bij -4 graden :angry: ). Pas als ik een paar keer de hendel aan de binnen kant deur gebruik gaat het autolock er af en dan is het een paar uur goed. Na een aantal uren blijft hij de eerste keer weer op autolock staan. Het lijkt of er een schakelaartje die autolock moet uitschakelen blijft hangen.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en weet wat ik eraan kan doen?

 

Ben zelf wel handig maar voor ik de deurpaneel ga verwijderen wil ik graag wat informatie.

Weet ook niet hoe ik de deurpaneel moet verwijderen.

 

Weet iemand ook hoe dat moet (wil namelijk niks kapot maken)?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet hier niet zoveel van.

Op mijn vorige passat (een 3BG) was het ook aangezet. Je moest als je met een draaiende motor wilde uitstappen dan 2 keer aan de hendel van de deurontgrendeling trekken.

 

Op de 3C heb ik het niet.

Ik weet alleen dat je het met VCDS aan of uit kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op mijn vorige passat (een 3BG) was het ook aangezet. Je moest als je met een draaiende motor wilde uitstappen dan 2 keer aan de hendel van de deurontgrendeling trekken.

Dat is hetzelfde als bij een 3C. Ik heb het wel ingesteld op mijn 3C en heb mezelf nooit buitengesloten als ik via het bestuurdersportier de auto verlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals het bij mij werkt:

- inschakelen bij ca 20 km/u

- uitschakelen bij sleutel uit contact

- individuele deuren zijn van binnenuit te openen, maar schakelt bij geen van allen de autolock uit (ontgrendelt enkel die deur)

- als een individuele deur is geopend en je rijdt weer weg, dan sluit die deur weer bij 20 km/u

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zoals het bij mij werkt:

- inschakelen bij ca 20 km/u

- uitschakelen bij sleutel uit contact

- individuele deuren zijn van binnenuit te openen, maar schakelt bij geen van allen de autolock uit (ontgrendelt enkel die deur)

- als een individuele deur is geopend en je rijdt weer weg, dan sluit die deur weer bij 20 km/u

 

+1 :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je uitstapje hoort alleen van die deur het autolock uit te gaan. De andere deuren horen wel op autolock te blijven.

Alleen bij mij blijft dus soms alle deuren op autolock. Hierdoor kun je dus niet 1 van de deuren van buiten openen wanneer je uit bent gestapt. Gr Gerrit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je uitstapje hoort alleen van die deur het autolock uit te gaan. De andere deuren horen wel op autolock te blijven.

Alleen bij mij blijft dus soms alle deuren op autolock. Hierdoor kun je dus niet 1 van de deuren van buiten openen wanneer je uit bent gestapt. Gr Gerrit.

Dat is exact wat Erwin zegt.

Bij de 3BG kon je als je was uitgestapt en de deur had gesloten dezelfde deur gewoon weer openen.

Als ik jou was zou ik het uizetten, je kunt zo voor rare situaties komen te staan :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb geen idee. Hij gaat wel altijd van slot met de afstandsbediening en open van buiten.

Hij gaat ook wel van slot als autolock uit gaat doordat ik de motor uit doe. Dan kan ik de deur ook gewoon weer van buiten open doen.

Kan alleen soms niet instappen bij de deur waar ik ben uitgestapt met draaiende motor en autolock aan. Hij activeert soms de Buitenhandgreep niet meer wanner ik met autolock aan uitstap. Dan gaat het opslot schakelaar lampje in de deur ook niet uit bij uitstappen (bij draaiende motor). Dat gebeurt normaal wel.

 

gr Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de vraag is, hoe kom je er dan terug in ? want zoals ik je verhaal begrijp staat je auto dus volledig op slot met een draaiende motor ?

Bij is het toch zo dat wanneer ik uitstap met draaiende motor met de auto-lock aan dan kan ik netjes terug instappen via de deur waar ik ervoor ben uitgestapt.

De centrale vegrendelknop blijft toch niet hangen ofzo ?

Kan je eens wat proberen voor ons,

Gewoon dezelfde handeling doen zoals je altijd zou doen maar dan zonder uit de wagen te gaan.

Dus gewoon bij draaiende motor en auto-lock erop bvb de bestuurdersdeur open maken en zonder uit te stappen terug de deur dicht doen- kan je er dan op letten wat het symbool doet aan de deurhendel (met het hangslotje dat normaal geel kleurt wanneer hij terug vergendeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk niet dat dat het probleem is. Ik denk dat het portierslot "ziek " is. De werking hoe f ik niet verder uit te leggen, dat is hier boven al uitgebreid gedaan.

Als het portierslot stroef gaat (denk aan het kabeltje) kun je het slot soms van buiten niet openen. Als de deuren met auto lock ontgrendeld is dit een mechanische handeling geen elektrische! Bij het uitzetten van het contact en het eruit trekken van de sleutel heb je wel een elektrische handeling vanuit het BCM. Mijn advies is om het kabeltje zeker te controleren en bij twijfel te vervangen en zelfs het slot te vervangen/repareren. Niet smeren daar kunnen de contacten niet tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de vraag is, hoe kom je er dan terug in ? want zoals ik je verhaal begrijp staat je auto dus volledig op slot met een draaiende motor ?

Bij is het toch zo dat wanneer ik uitstap met draaiende motor met de auto-lock aan dan kan ik netjes terug instappen via de deur waar ik ervoor ben uitgestapt.

De centrale vegrendelknop blijft toch niet hangen ofzo ?

Kan je eens wat proberen voor ons,

Gewoon dezelfde handeling doen zoals je altijd zou doen maar dan zonder uit de wagen te gaan.

Dus gewoon bij draaiende motor en auto-lock erop bvb de bestuurdersdeur open maken en zonder uit te stappen terug de deur dicht doen- kan je er dan op letten wat het symbool doet aan de deurhendel (met het hangslotje dat normaal geel kleurt wanneer hij terug vergendeld)

 

 

Ik kan dus inderdaad niet instappen en moet de nood sleutel van de reserve sleutel gebruiken.

de centrale vergrendeling blijft niet hangen, want als ik niet met draaiende motor de deuren van slot wil doen met afstandsbediening werkt alles wel normaal.

 

Als ik met draaiende motor en autolock aan ( hangslotje dicht op deur brand geel) de deur open doe aan de binnen kant dan gaat dus soms het lampje (hangslot dicht geel op deur) niet uit. Dus werkt buitenste hendel niet. Als het lampje dan wel (hangslot dicht geel op deur) uitgaat dan werkt hendel wel. En inderdaad als ik dan de deur weer dicht doe, dan gaat het lampje(hangslot dicht geel op deur) weer branden. Hij doet het meestal alleen niet als de auto een nacht niet gebruikt is. Na een paar keer van binnen te openen werkt hij weer. Vorst!!!! lijkt mij sterk bij zo´n auto.

 

Gr Gerrit

 

ps bedankt dat jullie mee denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uit Uw laatste post zou ik zelf ook het slot gaan verdenken. Is helaas, zelfs voor zo'n auto's, een toch wel gekend probleem.

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=47333

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=195&t=43515

Het is wel zelf te doen maar dan wel met de nodige technische kennis omdat het hele slot eruit moet.

de kabel zou ik niet verdenken aangezien alles normaal werkt met uitzondering dan van het auto-lock systeem. Indien het de kabel zou zijn dan zou je permanent de deur niet open krijgen van buitenaf, of toch alleszins problemen moeten hebben ook bij het gewoon ontgrendelen van de wagen.

 

edit,

Heeft u ook last dat de bestuurdersdeur niet open te maken is wanneer je met de auto-lock erop, voor dat je uit de wagen stapt, eens op het knopje drukt om alle deuren van het slot te halen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Uit Uw laatste post zou ik zelf ook het slot gaan verdenken. Is helaas, zelfs voor zo'n auto's, een toch wel gekend probleem.

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=47333

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=195&t=43515

Het is wel zelf te doen maar dan wel met de nodige technische kennis omdat het hele slot eruit moet.

de kabel zou ik niet verdenken aangezien alles normaal werkt met uitzondering dan van het auto-lock systeem. Indien het de kabel zou zijn dan zou je permanent de deur niet open krijgen van buitenaf, of toch alleszins problemen moeten hebben ook bij het gewoon ontgrendelen van de wagen.

 

edit,

Heeft u ook last dat de bestuurdersdeur niet open te maken is wanneer je met de auto-lock erop, voor dat je uit de wagen stapt, eens op het knopje drukt om alle deuren van het slot te halen ?

 

Hallo Wulfke,

 

Als Ik op het knopje druk om alle deuren van het slot te halen dan gaat het wel goed. Ook als Ik de sleutel uit het contact haal.

 

Gr Gerrit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik Kijk eerst even wat hij doet als het niet meer vriest. En als het dan nog niet goed is laat Ik hem even uitlezen. Gr Gerrit.

 

Het vriest niet meer en probleem is verholpen. Vind het wel slecht. Van zo'n auto mag je dat toch niet verwachten.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is inderdaad jammer voor een auto die toch wel een aardig prijskaartje heeft.

Maar goed dat het terug naar behoren werkt.

Hou er wel rekening mee dat het probleem maar tijdelijk weg is, wanneer er terug een vriesperiode komt kan U mogelijks terug problemen verwachten vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen,

 

Hier exact dit probleem en zelfs kapje van het slot er af en met de hand bediening werkt ook niet.

Deur wil niet van het slot ( met reserve sleutel ) 

In de deur brand lampje autolock ook niet.

ANWB is onderweg

Met mechanische sleuteltje ( 100 x proberen draaien en duwen tegen de deur) en een uur verder .... bingo deur open.

Word vervolgd.

 

zucht

aangepast door MarkB
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden