Mijn AVF blijft sinds kort kouder dan verwacht. Als ik op de snelweg rijdt met deze temperaturen, komt de meter niet boven de 75 gr, in de stad wordt hij iets warmer en dus bijna 90 gr, maar zodra ik weer ga rijden, loopt ie meteen weer terug.
Ik heb de thermostaat al een keer los gehad helaas had ik toen niet de juiste gekregen en heb ik de oude weer moeten inbouwen. Er zaten in ieder geval geen onderdelen tussen (in het verleden blokkeerde bij mijn vorige Passat een O-ring de thermostaat ), en hij bewoog goed heen en weer, moeizamer dan de nieuwe die ik had gekregen.
De ventilator draait gewoon, als de motor koud is ook.
Ik heb een paar vragen:
1. Hoort de fan altijd te draaien?
2. Klopt mijn redenatie dat de thermostaat dicht blijft bij een koude motor, zodat het een circuit is met minder water wat eerder opwarmt?
3. Als je de onderste slang van de radiator wil afhalen, en de henn-kupplung (gebogen draad) loshebt, is het dan gewoon een kwestie van trekken?
4. Kan dit probleem veroorzaakt worden door een kapotte temperatuur sensor?
5. Als de temp sensor stuk is, is dan de motor temperatuur gewoon OK?
Ik heb al heel wat afgezocht, maar kon nog niet 1,2,3 vinden welke methode ik het beste kan volgen om het probleem te verhelpen.
Vraag
DaSuperGrover
Mijn AVF blijft sinds kort kouder dan verwacht. Als ik op de snelweg rijdt met deze temperaturen, komt de meter niet boven de 75 gr, in de stad wordt hij iets warmer en dus bijna 90 gr, maar zodra ik weer ga rijden, loopt ie meteen weer terug.
Ik heb de thermostaat al een keer los gehad helaas had ik toen niet de juiste gekregen en heb ik de oude weer moeten inbouwen. Er zaten in ieder geval geen onderdelen tussen (in het verleden blokkeerde bij mijn vorige Passat een O-ring de thermostaat ), en hij bewoog goed heen en weer, moeizamer dan de nieuwe die ik had gekregen.
De ventilator draait gewoon, als de motor koud is ook.
Ik heb een paar vragen:
1. Hoort de fan altijd te draaien?
2. Klopt mijn redenatie dat de thermostaat dicht blijft bij een koude motor, zodat het een circuit is met minder water wat eerder opwarmt?
3. Als je de onderste slang van de radiator wil afhalen, en de henn-kupplung (gebogen draad) loshebt, is het dan gewoon een kwestie van trekken?
4. Kan dit probleem veroorzaakt worden door een kapotte temperatuur sensor?
5. Als de temp sensor stuk is, is dan de motor temperatuur gewoon OK?
Ik heb al heel wat afgezocht, maar kon nog niet 1,2,3 vinden welke methode ik het beste kan volgen om het probleem te verhelpen.
Alvast bedankt!
Frank
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten