Ga naar inhoud

DaSuperGrover

Members+
  • Aantal items

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over DaSuperGrover

Profile Information

  • Plaats
    Almere
  • Naam
    Frank

DaSuperGrover's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedoel je daar ook mee, dat het geen enkel probleem is, en ik er gerust mee door kan rijden?
  2. Ik heb ze gevonden! Prijs valt ook nog wel mee, je bent er alleen weer even mee zoet
  3. Het is een AVF. @Vdub, zijn dit dan de afdichtingen van de slangen?
  4. Bij het vervangen van mijn thermostaat, HIER TE LEZEN, viel me op dat op de motorafdekking links voor heel erg veel meer troep zich verzameld had dan rechtsvoor. Ik heb destijds geen foto's genomen, maar in het plaatje is het ter hoogte van de rode cirkel Ook zit er nogal een vettige aanslag aan de onderste intercooler slang. Ik heb geprobeerd te zoeken op het forum, maar niet kunnen vinden wat dit zou kunnen zijn?
  5. GEFIXED! Metertje staat weer mooi 'vastgelijmd' op 90 graden....
  6. Nieuwe thermostaat is geplaatst! Had nog wel wat voeten in de aarde, 1 van de 2 boutjes van het thermostaathuis viel ergens naar beneden, tot op heden nog niet teruggevonden. Nu heeft VW hier een M7 (!) bout voor gebruikt, dus even wachten tot de dealer weer open was. Na plaatsen van de bout, zeek het er nog uit Bleek dat de O-ring klem had gezeten en daardoor niet meer afdichtte. Na vervangen is de lekkage weg, en de auto wordt weer veel sneller warm. Straks bij de kerst visite maar eens kijken hoe ie zich houdt op de snelweg.......
  7. Heb de thermostaat toen niet getest in water of zo, beetje dom :-0
  8. Hoi Wakes, ik had een alternatieve thermostaat, maar daar paste het 'brugje' niet in de houder..... Ik ga vanmiddag wel even naar dezelfde zaak, ze zouden een ander merk gaan proberen, ze hadden er nog nooit van gehoord. Ik kan natuurlijk ook het nokje afbreken, maar dan ben je nog meer aan het klootzakken om dat ding erin te krijgen
  9. Maar als de thermostaat nou juist dicht zou blijven zitten, dan blijft toch alleen het kleine circuit door de motor lopen? Wat dus betekend dat ie juist normaal op temperatuur komt, maar bij te veel opwarmen niet het gehele circuit gaat gebruiken? Ik zag dat de thermostaat bij de stealer iets van €35,- kost, bij een automaterialenzaak hier is het meestal maar iets van €15,- Weet iemand of een alternatieve thermostaat ook in de houder (2 op het plaatje) past?
  10. Iemand ook nog antwoord op de 5 vragen van mijn openingspost?
  11. Engine - 01 en Instruments - 17 Lijkt niet heel verkeerd toch? Maandag maar eens een thermostaat scoren, laatste keer paste hij niet in de houder die op het blok geschroefd moet worden, dus onverrichter zaken weer de oude teruggezet
  12. Ik heb hier een VAG-COM kabel liggen, zou toch gewoon in de fault-codes van de engine naar boven moeten komen dan? Stond niks, maar zal hem er zo eens even aanhangen.
  13. Mijn AVF blijft sinds kort kouder dan verwacht. Als ik op de snelweg rijdt met deze temperaturen, komt de meter niet boven de 75 gr, in de stad wordt hij iets warmer en dus bijna 90 gr, maar zodra ik weer ga rijden, loopt ie meteen weer terug. Ik heb de thermostaat al een keer los gehad helaas had ik toen niet de juiste gekregen en heb ik de oude weer moeten inbouwen. Er zaten in ieder geval geen onderdelen tussen (in het verleden blokkeerde bij mijn vorige Passat een O-ring de thermostaat ), en hij bewoog goed heen en weer, moeizamer dan de nieuwe die ik had gekregen. De ventilator draait gewoon, als de motor koud is ook. Ik heb een paar vragen: 1. Hoort de fan altijd te draaien? 2. Klopt mijn redenatie dat de thermostaat dicht blijft bij een koude motor, zodat het een circuit is met minder water wat eerder opwarmt? 3. Als je de onderste slang van de radiator wil afhalen, en de henn-kupplung (gebogen draad) loshebt, is het dan gewoon een kwestie van trekken? 4. Kan dit probleem veroorzaakt worden door een kapotte temperatuur sensor? 5. Als de temp sensor stuk is, is dan de motor temperatuur gewoon OK? Ik heb al heel wat afgezocht, maar kon nog niet 1,2,3 vinden welke methode ik het beste kan volgen om het probleem te verhelpen. Alvast bedankt! Frank
  14. Plusdraad komt vanaf het blok onder het dashboard, uit mijn hoofd de middelste +30 (vlnr. 75, en dan 3(?)x30)
  15. Tijdens het inbouwen van mijn 13 polige aansluiting van mijn trekhaak (zie viewtopic.php?f=111&t=17191&start=15#p280212) heb ik de vaste stroomdraad naar mijn trekhaak moeten trekken. Nadat dit gelukt is, is mijn module 46 niet meer benaderbaar De functies van de module werken nog wel gewoon, anti-carjacking doet het nog bv. Iemand een idee hoe ik communicatie met de module weer op gang kan 'helpen' ? De rest van de modules die in mijn auto geinstalleerd zijn doen het nog wel gewoon, dus met de VAG-COM stekker verbindingen lijkt niks mis.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden