Ga naar inhoud

  • 0

Bluetooth


Sido

Vraag

Goedenavond,

 

Sinds enige tijd ben ik in bezit van een Passat 2.0 TDI highline uit 2007.

Nu op dit forum wat rond te hebben gekeken heb ik enige dagen geleden maar een Vag-kabel besteld om de auto

even op enige fouten na te kijken(handrem gaat niet meer automatisch, parkeersensoren spastisch, enz..)

 

Nu ben ik ook even bezig geweest om mijn telefoon(iphone 4 ios6.0) te verbinden met de fabrieks af geinst. carkit.

In de boekjes staat heel duidelijk dat ik de info en service knop na elkaar in moet drukken en dan gaan zoeken met mijn telefoon. Ten eerste heer ik geen enkel signaal van de carkit en mijn telefoon kan ook niks vinden. Wel doet de verlichting van de carkit het(de twee knopjes).

Zelf heb ik de module onder de bijrijderstoel al los gehad om te resetten alleen mag dat niks helpen.

 

 

Kan iemand op dit forum mij er mee helpen?

 

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Mijn iPhone 4 pairde anders probleemloos. Probleem ligt niet in 'Apple of VW', maar eerder dat de apparatuur van TS stamt uit de tijd dat Apple nog voor de lonely few was.

 

VW zag net als KPN het succes vd Iphone niet aankomen.

De topman van KPN vond de Iphone maar ongeschikt, had KPN niet nodig in hun assortiment....hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ookal niet? en nu dan?

 

*of had ik dan toch beter een bmw aan kunnen schaffen?*

Wat ik wil zeggen is......... dat er zoveel verschillende modules zijn dat je goed moet weten of aan andere moet vragen bij wie het werkt welke module je moet hebben. Maar schaf aub geen BMW aan. ( Black Man`s Wheels ) :mrgreen:

 

grt jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik hier nog mis is de "touch adapter oplossing". Deze adapter connect aan de standaard bleutooth module van de auto, je telefoon connect dan weer aan de touch adapter. En jouw iPhone kun je dan weer verbinden aan de touch adapter (overigens staat zo'n touch ook nog eens een stuk mooier). Ik heb zo'n 3 jaar geleden deze touch adapter voor ongeveer 150 euro nieuw in duitsland gekocht (via eBay).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Simpelste oplossing : rood MFA ; Skoda module erin... wat duurder dan een VW module, en ongeveer even duur als een toucht adapter, en werkt perfect zonder gerommel met een touch adapter. Alle info op het mfa, te bedienen via RNS / Stuur / hendel....

Ik heb nog geen enkele VW module gezien die met iphone werkt in kombinatie met een rood MFA en zonder touch adapter.

 

Voila... da's de laatste keer dat ik het zeg. Het is al in zoveel topics gezegd...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sido,

 

Ik heb een passat uit mei 2007 met zo'n lelijk paddestoeltje op het dash. Bijgevoegd foto van het onderdeel (Bluetoothadapter) die ik erin geklikt heb. Zowel iPhone 4 als Iphone 5 en Blackberry Bold Touch werken probleemloos. Zelfs aansturen van Siri gaat handsfree. Ik hoop dat het je helpt.

post-17246-1423828021,7428_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je moet als nog een Module hebben die de iPhone ondersteund.

 

Maakt nie uit welk systeem je hebt.

 

Ik zag vanmorgen toen ik uit wanhoop de stekker even controleerde/aandrukte toevallig dat ik een Nokia module onder de voorstoel heb. Toch pairde mijn iPhone 5 tot afgelopen vrijdag wel met de touch adapter die ik via mp heb overgenomen. Sinds vrijdag geeft de touch adapter een bluetooth probleem bij het verbinden met de UHV, maar dat lijkt me eerder te liggen aan de software update voor de touch adapter die ik vorig weekend heb geïnstalleerd. Hoewel het dan wel weer raar is dat het een paar dagen goed is gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je moet als nog een Module hebben die de iPhone ondersteund.

 

Maakt nie uit welk systeem je hebt.

 

Ik zag vanmorgen toen ik uit wanhoop de stekker even controleerde/aandrukte toevallig dat ik een Nokia module onder de voorstoel heb. Toch pairde mijn iPhone 5 tot afgelopen vrijdag wel met de touch adapter die ik via mp heb overgenomen. Sinds vrijdag geeft de touch adapter een bluetooth probleem bij het verbinden met de UHV, maar dat lijkt me eerder te liggen aan de software update voor de touch adapter die ik vorig weekend heb geïnstalleerd. Hoewel het dan wel weer raar is dat het een paar dagen goed is gegaan...

 

 

Dat kan, Nummer kan een 3c0 zijn van Nokia Met G index

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even de bijgeleverde Volkswagen Passat Bijbel op schoot gehad vanmiddag en exact

meerdere malen de pairing methode uitgevoerd dat in de bijbel staat beschreven(Info -> Service).

In de bebruiksaanwijzing staat in 3.1 beschreven dat de carkit een pieptoon geeft als hij een singaal afgeeft om te pairen.

 

Het maakt in mijn geval niet uit hoe ik de knoppen in druk(kontakt aan of uit, lopende motor of niet), hij geeft geen pieptoon.

Dus de oude nokia kon mijn carkit ook niet vinden.

 

 

Nu heb een onder mijn bijrijdersstoel gekeken bij de telefoonmodule en de stekker even los gehad en opnieuw geprobeerd

te pairen, maar helaas.

Wel zag ik dat er een kabeltje was doorgeknipt in de kabelboom van de module, een rood met wit kabeltje. Het andere end van het kabeltje

zat nog in de stekker op pin 16.

 

Weet iemand waar dit kabeltje van is? of heeft iemand een schema van dit kabelboompje?

Ook las ik hier op het forum dat je noormaal ook een telefoonmenu in de mfa hoort te hebben, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rood/wit is de mute kabel, die heb je niet meer nodig bij nieuwere modules... zit ook niet meer in de auto vanaf januari 2007.

 

Waarom hij niet wil pairen heb ik geen ervaring mee... ik gebruik altijd veel jondere spullen. Als je een rood displayu (groot, MFA+) hebt kan ik er je eentje goedkoop aanbieden... wel eentje die alleen met Nokia werkt, maar alle mogelijkheden heeft, ook SMS lezen op je MFA enz...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke, bedankt voor je reactie.

 

Mijn auto is van na januari 2007, waarom zou hij dan bij mij doorgeknipt zijn?

Mijn module heeft de code 3C0 035 729 F. Is dit dan een nieuwere module?

 

Ik heb het nu geprobeert met:

 

Iphone 4

HTC .....

Iphone 4 jailbreak icm de rsap appOude nokia

BB

 

Geen van allen ziet de auto.

Alleen vanmiddag op de snelweg met een snelheid van 170kmph gaf hij 1 klein pieptoontje en zag mijn

niet gejailbreakte iphone heel even de carkit.

Ik snap er iks van, zou mijn module gewoon gaar zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gerd bedankt voor het aanbod! Als er dit jaar niet uit kome zal er voor zorgen dat ik in buurt van Beilen ben:D

 

Zijn er niet ergens op internet lijsten beschikbaar met compatible combi's of iets dergelijks?

En tot welk bouwjaar en welk type module werkt met Rsap?

 

Is het ook mogelijk dat er iets met vcds aangemeld moet worden ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden