Ga naar inhoud

Tablet in dashboard


ErikL

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben op zoek naar wat tips en hulp.

 

Ik heb een passat CC uit 2009. Mijn RNS 510 is onlangs gestolen. Helaas is ook de vervanger, een JVC met afneembaar front, er al uit gejat. Het frontje is alles wat ik nog heb.

 

Reden om nu iets te willen installeren dat ik er volledig uit kan halen. Ik ben van plan om een 7 inch tablet (google nexus 7) te plaatsen.

 

De tablet moet geplaatst worden ter hoogte van de radio. Ik dacht dat te doen door op een of andere wijze een Brodit houder op die plaats te monteren. Tevens wil ik een 'goedkope' autoradio plaatsen waar nu de cd wisselaar zit. Deze zit in een vak in de bovenzijde van het handschoenenvakje.

 

De bedoeling is dat de radio dienst doet als een soort 'versterker' waarbij de tablet audio middels bluetooth over de speakers streamed. Wellicht kun je de radio ook nog benaderen middels de afstandsbediening. Maar hoofdzaak is dat de tablet de navigatie en mp3 taken overneemt.

 

Nu zit ik met de volgende dingen:

- Heeft iemand nog tips? Het klinkt immers redelijk eenvoudig. Maar da's theorie, ik zal vast wel iets over het hoofd zien. Ik heb bv nog geen idee hoe de houder te monteren en dit netjes af te werken.

- Waar/bij wie zou ik terecht kunnen voor een dergelijke installatie? Ik ben namelijk zelf niet erg handig met auto's. Ik woon in Almere en ik

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan en uit zoals de mijne

ik heb een originele docking station verwerkt in mijn telefoon houder , de usb verbonden met een usb lader , en deze usb lader verbonden op een zekering die op contact werkt

telefoon in de houder contact op en hij laad direct op , even telefoon voor de nfc tag houden en de bleutooth gaat aan en de wifi gaat uit

zo een houder integreren in de leegte waar ooit je radio zat

dit is een proef modell en word nog verbeterd met der tijd

dacht me iets te laten frezen op maat waar de houder in past

post-3679-1423828003,2751_thumb.jpg

post-3679-1423828003,4626_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rolf

Ik vind het er wel degelijk uitzien, ik heb wel ergere dingen gezien :mrgreen:

 

@Guyke

Had jij daar eerst een telefoonhouder oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas had ik daar dus een originele telefoon houder , dus na het verwijderen van de telfoon houder bleef er een gapend gat over en de schroefdraad openingen voor die lelijke schroeven in te schroeven

vermits er niks deftig op de markt is voor de eperia p alu , heb ik me de tafel houder gekocht en deze gemonteerd op een zelf geplooide beugel die oorspronkelijk diende als pedaal cover

nogmaals dit is een proef houder , het gapend gat word weg gewerkt bij de volgende houder

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas had ik daar dus een originele telefoon houder , dus na het verwijderen van de telfoon houder bleef er een gapend gat over en de schroefdraad openingen voor die lelijke schroeven in te schroeven

 

Oh, dat wist ik niet!

 

Spuit dat hoekijzer en schroefkoppen dan ff matzwart......... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie genade, dat ziet er lelijk uit....

 

Ik had een houten blokje pas gemaakt in de hoek. Zwart spuiten en niemand ziet het verschil.

 

Maar uh, ik zie op de achtergrond "Airbag" staan. Als die af gaat, en hopelijk gebeurd dat nooit, maar stel het gebeurd wel om de bijrijder te beschermen. Knalt dan die aifone/tablet/telefoon dan ook in de gezicht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben d'r nog niet zo zeker van of ik het nog wel wil.

 

Ik heb vandaag genavigeerd met de tablet. Het kan. Maar erg enthousiast ben ik er niet over. De gps is ie wel regelmatig kwijt en het scherm sloeg ook regelmatig in de slaapstand. Met laagstaande zon zie je nog maar weinig op je schermpje vanwege de reflectie. Kortom, het kan maar het is er overduidelijk niet specifiek voor gemaakt.

 

Een TomTom in de linkerhoek, een simpele radio en brodit-tablethouder is mijn alternatief. Ik ga d'r nog eens een nachtje over slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben d'r nog niet zo zeker van of ik het nog wel wil.

 

Ik heb vandaag genavigeerd met de tablet. Het kan. Maar erg enthousiast ben ik er niet over. De gps is ie wel regelmatig kwijt en het scherm sloeg ook regelmatig in de slaapstand. Met laagstaande zon zie je nog maar weinig op je schermpje vanwege de reflectie. Kortom, het kan maar het is er overduidelijk niet specifiek voor gemaakt.

 

Een TomTom in de linkerhoek, een simpele radio en brodit-tablethouder is mijn alternatief. Ik ga d'r nog eens een nachtje over slapen.

 

Maar met een blauwtand 0bd2 adapter en een leuke realtime app op je tablet zoals torque of iets dergelijks dan begint het op dat dashbord te lijken van de tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas had ik daar dus een originele telefoon houder , dus na het verwijderen van de telfoon houder bleef er een gapend gat over en de schroefdraad openingen voor die lelijke schroeven in te schroeven

 

Jongens, Lets face it. Ook op het forum is het volop Crisis en dit is gewoon de kant die het op gaat met modden op dit forum. De tijd van superchique mods die jaloersmakend en fenomenaal zijn afgewerkt ligt gewoon achter ons. Vanaf wordt alles gewoon in Full-Oostblok-style afgeleverd. Is niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller klaar.

 

Guy, ik zeg hulde dat je zelfs tijdens de crisis onverminderd doorgaat met modden! Oostblok-style modding is vanaf nu de norm geworden. Ik zeg: Wie is de volgende met een Oostblok-style mod?

 

 

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas had ik daar dus een originele telefoon houder , dus na het verwijderen van de telfoon houder bleef er een gapend gat over en de schroefdraad openingen voor die lelijke schroeven in te schroeven

 

Jongens, Lets face it. Ook op het forum is het volop Crisis en dit is gewoon de kant die het op gaat met modden op dit forum. De tijd van superchique mods die jaloersmakend en fenomenaal zijn afgewerkt ligt gewoon achter ons. Vanaf wordt alles gewoon in Full-Oostblok-style afgeleverd. Is niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller klaar.

 

Guy, ik zeg hulde dat je zelfs tijdens de crisis onverminderd doorgaat met modden! Oostblok-style modding is vanaf nu de norm geworden. Ik zeg: Wie is de volgende met een Oostblok-style mod?

 

 

:wink:

 

 

wat ben je toch aant zeveren man , guy zei toch dat dit een proefmodel is :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden