Ga naar inhoud
  • 0

Dreunend geluid bij 1800 toeren passat 130 tdi


Boere77

Vraag

Als ik met de auto optrek en door de 1700 a 1900 toeren kom dan hoor je een beetje dreunend geluid. lijkt wel een beetje op een subwoofer. bij de 2000 toeren is het geluid over... De binnenspiegel zie je ook trillen tussen de 1700 en 1900 tpm. tis best irritant allemaal als je wat langer aan het rijden bent onder de 2000 toeren... hoor graag van jullie wat de kwaal kan zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
stel dat het de turbo is wat kost dat ongeveer.....

 

Voor de Passat weet ik niet. Maar bij 'n Ibiza was een nieuwe turbo ca. 1750 euro excl. werkloon. Maar dat hoeft het natuurlijk helemaal niet te zijn. Kan ook wat anders zijn.

 

Bij die Ibiza begon het overigens met een zware brom tot zo'n 2000 toeren, tijdje later schoot het ding vrijwel direct in noodloop zodra je een beetje stevig gas gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het dreunen kan aan heel veel dingen liggen. Ik had ook een dreun die moeilijk te vinden was. Bleek de aanzuigslang naar het luchtfilter te zijn. Probeer het eens te vinden door iemand anders gas te laten geven terwijl je zelf de boel onder de kap onderzoekt. Kijk als eerste naar rammelende kappen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het ook bij 1900 a 2000 tpm. Bij de dealer hebben ze het luchtfilter huis opnieuw gemonteerd. Deze bleek goed te zitten. Men zegt nu dat het bij het flexibele uitlaatstuk met de cat. zit. Hier zou speling opzitten. Het geluid word versterkt in de demper van de uitlaat.

 

Zeeeeeeer irritant geluid.....je zou je auto zo verkopen...

 

Passat 130 pk H6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderdeel prijs is iets van 300 euro.

 

Verder een uurtje werk.

 

Bij mij bleek het probleem met het vervangen van dit onderdeel wel te verminderen, maar het is niet weg.

 

Zaken als slangen en luchtfilterhuizen kunnen m.i. niet zo'n zwaar dreunend geluid veroorzaken. Dat is meer een rammel als een dreun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hello everybody!

 

Ik heb sinds vorige week mijn 1998 Passat 81kw verkocht (is naar Polen) en een 96kw uit 2004 aangeschaft. Heerlijk, snelle auto maar ook dit probleem. Hier en daar al begrepen dat de uitlaat waarschijnlijk onder een bepaalde spanning staat en als die wordt losgehaald en opnieuw wordt vastgezet het eventueel over zou kunnen zijn... :roll:

 

Het is vooral tussen de 1700 en 200RPM bij het gasgeven, in mij optiek dus met aanzuigen van lucht (filterhuis, aanzuigbuizen) of de trillingen die door de uitlaatgassen worden veroorzaakt in het exhaustsysteem :roll:

 

Maar we hebben met ze alle dus nog steeds niet de oplossing..... :?:

 

Ik ga zodra ik even meer tijd heb er eens naar (laten)kijken want het is inderdaad hoogst irritant! :roll:

 

latex; Michel 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook wel iets dat er op lijkt.

Als ik vanuit een laag toerental in de 4e, 5e of 6e versnelling ineens plankgas optrek, is er even een hele diepe brom / trilling.

Het lijkt het meeste erop, alsof je met je achterwielen over ribbels rijdt.

 

In de 1e, 2e of 3e versnelling heb ik het niet.

als ik boven de 2000 toeren begin is het er ook niet.

Als ik het gaspedaal rustig steeds dieper trap ook niet.

 

het is er dus alleen bij accelereren vanaf laag toerental en hoge versnelling en gaspedaal in één keer diep intrappen.

 

wie het weet mag het zeggen.

 

Het lijkt er dus op dat het alleen optreedt, als de motor veel kracht moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is moeilijk om zo een theorie te geven .

gebrom of resonanties kunnen een beetje van overal komen ;maar de meest voorkomende bij de^passat zijn (uitlaat ,luchtfilterhuis,dachboard )

het beste is de wagen eens op de brug zetten , een geeft gas en de andere luisterd van waar de resonanties komen .

ge kunt ook de gaspedal blokkeren op het toerental waar hij het doet en dan zelf op onderzoek gaan .

is een beetje een vervelende aandoening voor een wagen waar maar een remedie voor bestaat (zoeken ,zoeken ,zoeken ).

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op een brug testen wordt in mijn geval lastig.

 

hij doet het immers alleen in een hoge versnelling (en laag toerental) waarbij de motor veel kracht moet zetten die hij even niet kwijt kan.

 

Het is zelfs zo, dat ik er zomers minder last van heb, domweg omdat de motor door de warmere, ijlere lucht minder potentie heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook wel iets dat er op lijkt.

Als ik vanuit een laag toerental in de 4e, 5e of 6e versnelling ineens plankgas optrek, is er even een hele diepe brom / trilling.

Het lijkt het meeste erop, alsof je met je achterwielen over ribbels rijdt.

 

In de 1e, 2e of 3e versnelling heb ik het niet.

als ik boven de 2000 toeren begin is het er ook niet.

Als ik het gaspedaal rustig steeds dieper trap ook niet.

 

het is er dus alleen bij accelereren vanaf laag toerental en hoge versnelling en gaspedaal in één keer diep intrappen.

.

 

Exact het zelfde wat ik al jaren heb.

valt op zich mee en ik heb er mee leren leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden