serow Geplaatst 6 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 november, 2012 mede passat rijders, mijn passat 3C 2007 BXE stottert met rook erbij. het is alleen 's ochtends met een koude start voel je hem even schokken (duurt enkele seconden) en niet lekker lopen. hij rookt op dat moment ook. het is alleen in de ochtend bij de eerste start van de dag. heb zondag morgen gestart en gelijk achter gekeken. kan dit een erge probleem zijn of is het normaal bij bxe? had nog gelezen dat dit wel std is bij een bxe dat zij schokken. Groetjes Serow Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 7 november, 2012 ik moest van Ozzy zeggen dat je motor kapot is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 7 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 7 november, 2012 Ik moest zeggen dat je hem dan 's middags pas moest starten. nee hoor, geintje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 7 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 7 november, 2012 Ik heb dit de laatste tijd weer wat meer dan anders. Misschien dat de (voor)gloeispiralen op zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 serow Geplaatst 8 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 november, 2012 @Matthijs, als het aan Ozzy licht, moet ik gelijk de auto verkopen voor 5000 euro. @Barry, 's middags starten heeft geen nut ben ik telaat, heb hem 's ochtends nodig @Rob, ja daar zit ik ook aan te denke, het is echt met het 4 5 graden buiten dan doet hij dat en anders niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 19 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 november, 2012 Vanochtend starte die van mij wel heel erg beroerd. Aangezien ik in de log al eens een foutmelding hiervan had gezien en hij zaterdag een grote beurt krijgt vandaag maar meteen vier nieuwe gloeispiralen besteld....................... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 serow Geplaatst 19 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 november, 2012 Robl, kun je mij erna even laten horen of het de groeispiralen zijn? dan gooi ik er ook 4 nieuwe in.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 19 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 november, 2012 Ja natuurlijk. Maar mijn situatie hoeft niet de jouwe te zijn. Eerst had ik dit: 1 Fault Found: 005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13) P161D - 000 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 172993 km Time Indication: 0 Date: 2012.04.06 Time: 08:43:42 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 12.08 V Bin. Bits: 00101000 Temperature: 1.8°C Bin. Bits: 00110000 daarna 1 Fault Found: 005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13) P161D - 000 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 175928 km Time Indication: 0 Date: 2012.05.29 Time: 19:05:10 Freeze Frame: RPM: 1134 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 12.54 V Bin. Bits: 00101100 Temperature: 14.4°C Bin. Bits: 10110000 Om goed te kunnen vergelijken moet het t/m zondag koud blijven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 serow Geplaatst 19 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 november, 2012 hmm.. ja ik denk dat ik binnen enkele weken ook vagcom aan ga schaffen elke keer afhankelijk zijn van andere is niet leuk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 24 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2012 Aangezien mijn monteur de afspraak van vandaag had afgezegd vandaag zelf maar aan de slag gegaan. Omdat ze bij het bxe-blok niet onder het kleppendeksel zitten durfde in het wel aan. Dus zelf sleutelen. Is weer een goeie check of je gereedschapverzameling nog compleet is. Heb ze vervangen zonder ze eerst door te meten. Begreep dat de weerstand minder dan 1 ohm moet zijn. Binnen doormeten gaat iets gemakkelijker. Resultaat: 0,4 0,5 0,4 6,0 (gemeten met een goedkope multimeter). Er was dus maar 1 kapot. Enfin, kan de auto voor 42 euro op dit punt er weer 180dkm tegenaan. Ingreep is een fluitje van een cent: - motorafdekking verwijderen - rond de gloeispiralen vooraf even met de compressor schoonblazen om vuil te verwijderen - de kabel op de gloeispiralen lostrekken - met pijpsleutel 10 de spiralen losschroeven in omgekeerde volgorde de nieuwe inbouwen. Heb gemerkt dat er in mijn gereedschapkist nog 1 ding ombreekt: een momentsleutel voor het lichte werk. Heb ergens gelezen dat ze met 15nm vastmoeten maar mijn momentsleutel begin bij 30nm.................. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2012 bij 25Nm breken de gloeibougies... heb even een mooi KB artikel ervan gemaakt. viewtopic.php?f=164&t=47202 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 27 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2012 @serdar Mijn auto start na het vervangen al een paar dagen weer normaal al moet ik wel zeggen dat het de laatste dagen niet zo koud is. Als je het 1x gedaan hebt is het een kwartier werk. Als ik bovenstaande reactie van Matthijs lees ben ik door het oog van de naald gekropen. Heb ze behoorlijk vastgezet uit angst voor het lostrillen. Desondanks heb ik geen krak of knap geluid gehoord..................... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 serow Geplaatst 27 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2012 @serdarMijn auto start na het vervangen al een paar dagen weer normaal al moet ik wel zeggen dat het de laatste dagen niet zo koud is. Als je het 1x gedaan hebt is het een kwartier werk. Als ik bovenstaande reactie van Matthijs lees ben ik door het oog van de naald gekropen. Heb ze behoorlijk vastgezet uit angst voor het lostrillen. Desondanks heb ik geen krak of knap geluid gehoord..................... Rob, je bent top, bedankt voor je mede deling, ik zal het binnenkort ook vervangen! en mijn reactie erbij vermelden! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 24 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 24 maart, 2018 En? al gelukt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
serow
mede passat rijders,
mijn passat 3C 2007 BXE stottert met rook erbij.
het is alleen 's ochtends met een koude start voel je hem even schokken (duurt enkele seconden) en niet lekker lopen.
hij rookt op dat moment ook.
het is alleen in de ochtend bij de eerste start van de dag.
heb zondag morgen gestart en gelijk achter gekeken.
kan dit een erge probleem zijn of is het normaal bij bxe? had nog gelezen dat dit wel std is bij een bxe dat zij schokken.
Groetjes
Serow
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten