Ga naar inhoud

  • 0

Roest op de achterklep: garantie of Kulanz???


Tikra

Vraag

Wij hebben ook het "probleem" met de achterklep - de stealer zegt dat wij er maar 70% krijgen vergoed en dat het kulanz is en geen garantie. Bij mij word de gehele achterklep vervangen voor een nieuwe. 3 dagen werk en GEEN vervangend vervoer!

Enkele maanden geleden is het dak gewoon opnieuw gespoten (maar ook geen vervangend vervoer).

 

Ik ga denk ik contact opnemen met Duistland want volgens mij hebben wij toch 12 jaar garantie op de lak?!

 

Welkw eravring hebben julie? Overspuiten is blijkbaar niet mogelijk.

Dus gewoon slikken en de 350 ex btw betalen en laten uitvoeren?

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Beste heren, voor de laatste 25% moet ik een brief naar Pon sturen, de dealer kan mij hier niet in tegemoet komen. Wie helpt mij aan een Email adres en eventueel een opzet voor een brief/mail. Heb van de dealer alleen het adres gekregen. Reageren mag ook via PB.

 

grt Jan

 

 

=====================>>>>>>>>>>>>>>>

Heren, neem je niet genoegen met 75% - de regeling is 100% - dreig met een brief na Duitsland - geloof mij het helpt. Ik heb destijds een email gestuurd na Duitsland (Kundendienst) en (!) een cc. naar de dealer - en voilá - 100% vergoed.

 

gr. Helge

PS: als je moeite hebt met het formulieren van het email dan help ik graag (bin tenslotte niet voor niets Duitser)

 

 

:idea::idea::idea::idea::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste forum lezers,

 

Afgelopen week is mij achterklep ook gespoten, na drie dagen kon ik mijn sleutels weer ophalen, vooraf was mij ook medegedeeld dat er coulance regeling was van 75% en eigen bijdrage van 25%, op de dag dat ik mijn sleutels kon ophalen, heb ik helemaal geen rekening gekregen of een mededeling dat ik 25% moest betalen, wel had ik in die drie dagen dat ze met mijn auto bezig waren geweest, PON nederland gebeld en gevraagd hoe het zat met de coulance regeling, ik heb ze verteld, dat ik het wel erg raar vond dat met verschillende maten werd gehandteerd, en blijkbaar moet men eerst veel tambooer en herrie maken om 100% coulance te krijgen, nou ja in ieder geval hoefde ik niks te betalen, kreeg zo de sleutels mee, nou bedankt AVENU in naarden.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste heren, voor de laatste 25% moet ik een brief naar Pon sturen, de dealer kan mij hier niet in tegemoet komen. Wie helpt mij aan een Email adres en eventueel een opzet voor een brief/mail. Heb van de dealer alleen het adres gekregen. Reageren mag ook via PB.

 

grt Jan

 

Jan gewoon een brief sturen aan:

 

PON After Sales

 

Zuiderinslag 2

3833 BP Leusden

Postbus 72

3800 HD Amersfoort

THE NETHERLANDS

Tel: +31 (0)33 4949944

 

Vertel gewoon wat er is gebeurd en dat je geen genoegen neemt met de aangeboden regeling, aangezien het een structurele productiefout is waarbij een gehele serie achterkleppen is gaan roesten.

Verzoek gewoon om alsnog 100 % coulance of een schriftelijke reactie waarmee je naar je rechtsbijstandsverzekering kunt gaan.

 

Succes,

mvg Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste forum lezers,

 

Afgelopen week is mij achterklep ook gespoten, na drie dagen kon ik mijn sleutels weer ophalen, vooraf was mij ook medegedeeld dat er coulance regeling was van 75% en eigen bijdrage van 25%, op de dag dat ik mijn sleutels kon ophalen, heb ik helemaal geen rekening gekregen of een mededeling dat ik 25% moest betalen, wel had ik in die drie dagen dat ze met mijn auto bezig waren geweest, PON nederland gebeld en gevraagd hoe het zat met de coulance regeling, ik heb ze verteld, dat ik het wel erg raar vond dat met verschillende maten werd gehandteerd, en blijkbaar moet men eerst veel tambooer en herrie maken om 100% coulance te krijgen, nou ja in ieder geval hoefde ik niks te betalen, kreeg zo de sleutels mee, nou bedankt AVENU in naarden.

 

gr ids

 

ids heb jij op het zelfde nummer gebeld als willen aan geeft, kan ik aan jou zaak refereren.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt, gewoon PON in Amersfoort bellen, vertel je verhaal en zegt dat je niet akkoord gaat en vreemd vind dat personen met de zelfde problemen, de ene wel 100% coulance krijg en de andere maar 75%, bij mij gingen ze contact opnemen met AVENU in naarden en vervolgens niks meer van gehoord, en ook niks betaald, dus ik denk dat het wel heeft geholpen, mijn telefoontje naar PON Nederland, en zeggen dat je informatie uitwisselt op passatforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is bij mij naar mijn tevredenheid opgelost. In eerste instantie 75% om 25% waar het bij mij om 425€ ging. ( De hele achterklep wordt vervangen ) Dit vond ik dus teveel. Pon gebeld en mijn verhaal gedaan, en gezegd dat 425€ teveel is en ik daar geen genoegen mee nam maar dat 200€ netjes zou zijn. De auto is 5 jaar oud en wilde geen stennis gaan maken aan de telefoon. Na 2 dagen terug gebeld en alles netjes geregeld, ook hebben ze meteen de dealer gebeld en alles netjes geregeld. Nu nog een afspraak maken. De dealer Auto Maas in nieuwkoop :thumb: en importeur PON :thumb: hebben het voor mij netjes geregeld. Ik ben er blij mee. :mrgreen:

 

Grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg een hele nieuwe achterklep. en als ik daarvoor 200€ moet betalen vindt ik niet erg de auto is niet nieuw meer en zit dus niet meer in de garantie. Ben daar om ook zeer tevreden over de dealer en PON.

 

Grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Jan,

 

Gefeliciteerd dat het alsnog goed afgewikkeld is. €200 euro vind ik inderdaad ook nog wel kunnen. Weet alleen niet of die €200 excl. de BTW is. Mijn 25% zou op meer dan €500 uitkomen incl. de BTW (zie factuur)

 

Maar fijn dat je weer nieuwe klep hebt gekregen. Om dit te weer te voorkomen, zal ik de boven en onderrand van de chromen sierstrip gaan dichtkitten. Als je namelijk vanaf de bovenrand naar de chromen sierstrip kijkt, zie je duidelijk dat er openingen zijn. Hier zal het water zich ophopen en weer voor roest kunnen zorgen.

 

Gr. Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Jan,

 

Is het allemaal gelukt met je achterklep? Ik ga binnenkort de boven en onderrand met Tectyl inspuiten om waterophoping te voorkomen.

Ik zou het eerst dichtkitten maar Tectyl is toch beter omdat het ook onderin de strip komt.

 

Gr. Edwin

 

 

Even opletten met tectyl. Dat kan de aanwezige waslaag (af fabriek roestwering) aantasten en dan ben je verder van huis... En vervalt ook nog eens zeker de garantie. Dus niet zomaar er iets opspuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Jan,

 

Is het allemaal gelukt met je achterklep? Ik ga binnenkort de boven en onderrand met Tectyl inspuiten om waterophoping te voorkomen.

Ik zou het eerst dichtkitten maar Tectyl is toch beter omdat het ook onderin de strip komt.

 

Gr. Edwin

 

 

Even opletten met tectyl. Dat kan de aanwezige waslaag (af fabriek roestwering) aantasten en dan ben je verder van huis... En vervalt ook nog eens zeker de garantie. Dus niet zomaar er iets opspuiten.

 

Ik heb mijn nieuwe klep open gemaakt voor het inbouwen van de camera en het is type 2008 die volgens mij geen roest problemen meer heeft, ziet er ook heel degelijk uit aan de binnenzijde. Weet niet zeker maar dacht zelfs dat deze gegalvaniseerd waren net als de hele nieuwe Passat B 7. Tectyl had bij de oude kleppen ook niks geholpen , was roest van binnenuit door slechte kwaliteit en/of verkeerd behandeld plaatstaal.

Wat Nard zegt: weer gaan " knoeien" aan zo'n mooie nieuwe klep, hoe goed bedoeld ook, leidt alleen maar tot problemen wanneer er onverhoopt iets mee mocht zijn. Je hebt op de nieuwe klep gewoon weer garantie.

Dus gewoon beetje wassen en af en toe in de was zetten.

 

Mvg Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou hiero ook met de dealer in de clinch geweest.

 

Contactpersoon van Bourguignon beweert hoog bij laag dat er geen sprake is van roest van binnenuit.

Door de aansluiting van de kentekenverlichting op de klep zou water kunnen binnendringen en roest veroorzaken. Dus geen garantie.

 

Het aanbod

- spuiten achterklep (alles wat onder achterruit zit)

- door gerenomeerde spuiter

- montage nieuwe kentekenverlichting, chromestrip en VW-logo

- 75% coulance waarmij eigen bijdrage op 175 euro komt

 

Hiermee ben ik akkoord gegaan.

Omdat deze spuiter altijd schriftelijk garantie op z'n werk geeft zal die flink aan de bak moeten om alle bobbels in de lak voor eeuwig te herstellen :-)

 

@mario

Jij ook al een aanbod gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden