Ga naar inhoud
  • 0

Welke kleur komt overeen met OEM-velgen?


BlackPassat

Vraag

Sommige van de originele aluminium VW-velgen die we (BlackPassatJunior en ik) hier in huize BP hebben, kunnen wel een spraytje verf gebruiken. Puur als spotrepair, een volledige spuitbeurt van de velgen is niet nodig.

Nu lees ik in de Volkswagendocumentatie dat de kleur "Brillant Silber" wordt genoemd.

Ik weet echter niet of dat Brillant Silber van de velgen overéénkomt met de kleur LA7W die volgens http://cdb.vwcolor.info/DE/PowerSearch.mvc/ óók Brillant Silber heet. Overigens is LA7W een Skoda nummer, welke overeenkomt met de kleur die bij Audi Reflexsilber wordt genoemd.

 

Wie kan duidelijkheid verschaffen over welk kleurnummer het meest overeenkomt met de zilveren kleur op originele VW-velgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt Dany. Is dat bij alle toeleveranciers zo? De 17" Longbeach velgen onder BPJ's 3BG zijn van SCM terwijl de 18" Daytona's onder mijn CC (volgens mij) van Ronal zijn. De 17" Sima zijn zeker van Ronal. Ik kan me voorstellen dat er kleurverschil zit tussen de verschillende merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou er een kleurenwaaier o.i.d. beschikbaar zijn? Dat zou het je stukken makkelijker maken.

Ral 9006 Zilver Hoogglans is het meest gebuikt voor poedercoate Ral benaderd de kleur maar niet echt OEM.

 

EDIT: denk dat deze korter komt bij OEM zilver.

akzo nobel : kleur Argentum

 

Voor BBS velgen kan je 1L verf bestellen bij BBS dat OEM is.

BBS gebruikt speciale zilververf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is het nou juist Barry: ik kan van alle VAG auto's de kleurnummers vinden maar van de velgen weet niemand een kleurnummer.

Zelfs bij een schade hersteller geweest, ook die weten van niks. Ik vraag me werkelijk af hoe ze dat doen bij een schade van 1 velg. Dan zullen ze toch echt niet alle vier de velgen gaan spuiten om kleurverschil te voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfs bij een schade hersteller geweest, ook die weten van niks. Ik vraag me werkelijk af hoe ze dat doen bij een schade van 1 velg. Dan zullen ze toch echt niet alle vier de velgen gaan spuiten om kleurverschil te voorkomen?

Bij OEM velgen wordt er 1 nieuwe velg besteld en kan je verzekeren dat kost geld

1 velg is bijna de prijs van een set.:shock:

Heb al meermaals nieuwe velg moeten aankopen door schade veroorzaakt door derden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nog niet op pad geweest maar van het weekend viel me wel op dat er toch een behoorlijk kleurverschil zit tussen de Longbeach velgen en de Daytona's. Nu veronderstelde ik dat al maar ik had stiekem hoop dat het mee zou vallen.

Dat kleurverschil zorgt er wel voor dat ik voor drie types velgen ook drie verschillende kleuren aan zou moeten laten maken.

Misschien toch maar leren leven met de (minimale) beschadigingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je de beschadigingen nog hersteld? Zo ja, hoe is het resultaat?

 

Vandaag mijn wintervelgen verwisseld door de zomervelgen.

Bij het schoonmaken van de wintervelgen zag ik enkele kleine beschadigingen en oxidatie. Daar ga ik binnenkort eens mee aan de slag met een spuitbusje.

De genoemde RAL 9006 is (veel) donkerder dan de kleur die er nu op zit.

Ook de kleur RAL 9022 (perl hellgrau) lijkt wat donkerder.

De kleur RAL 7047 (telegrau 4) lijkt nog het dichtst in de buurt te komen..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vooralsnog heb ik de (minimale) beschadigingen aan de velgen niet hersteld. Inmiddels hebben we drie sets OEM velgen (van BPJ en van mij) die alledrie een totaal verschillende kleur hebben.

Ik heb de velgen nu allemaal in de D-Lux van Car pro staan, dit is een soort glascoating die de velgen een goede bescherming geeft, de kleine schades neem ik vooralsnog even voor lief. Dank voor je kleurnummers Rob, die RAL 7047 ga ik wel checken met mijn velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb mijn RS6'en laten poedercoaten in RAL 9022, geen succes voor mij....

 

Of het de juiste kleur is??

 

viewtopic.php?f=104&t=34403&start=285#p536301

 

 

Maar ik volg dit topic wel even, moet mijn winterset (phoenix) ook nog opknappen deze zomer. :angel:

Daar wil ik graag zo'n helder mogelijke zilvergrijs op hebben. (de BBS achtige kleur :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb mijn RS6'en laten poedercoaten in RAL 9022, geen succes voor mij....

 

Of het de juiste kleur is??

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 85#p536301

 

 

Maar ik volg dit topic wel even, moet mijn winterset (phoenix) ook nog opknappen deze zomer. :angel:

Daar wil ik graag zo'n helder mogelijke zilvergrijs op hebben. (de BBS achtige kleur :mrgreen: )

Ja jij bent ervaringsdeskundige :mrgreen:

Snap trouwens nog niet waarom het bij jou mislukt is. Volgens mijn kleurenwaaier is de RAL9022 van jouw velg donker dan de kleur die ik nu heb :shock:

 

Ik heb het voordeel (is tevens nadeel ;-) ) dat ik mij deze velgen naafkappen heb in de kleur van de velg. Hier kan ik zo de grijstinten in de RAL-kleurenwaaier naast leggen. Het is dus de bedoeling dat ik zo weinig mogelijk kleurverschil met de naafkapjes ga zien.

De audivelgen zijn welliswaar metallic maar dat is voor mij geen must.

Las toevallig op een andere forum dat 2 komponenten verf wordt geadviseerd omdat "gewone" lak niet bestand zou zijn tegen olie, brandstof, remstof etc. Maar als bijvoorbeeld Motip speciale bussen voor velgen op de markt brengt mag je er toch van uit gaan dat die een stootje kunnen hebben?

 

@de moderators

mag dit topic naar Carrosserie of Onderstel verplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zat zowat te surfen en kwam dit tegen OEM kleur VW/Audi

 

http://www.vwgroup-paintandbody.co.uk/e ... _06_18.htm

 

Aqua-Premium-systeem (velgenlak)

Metallic-grondlak op waterbasis -LWG 056 1H7 A1- => ca 160€

Overspuitbaar met 2K-HS-blanke lak (geëlastificeerd) => verfwinkel te vinden

primer resp. met 2K-HS-variovuller -LGF 786 004 A4-, kleur grijs => ca 130€

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden