Ga naar inhoud
  • 0

Levensduur automaat 2.0 Highline?


Slingermans

Vraag

Beste forumleden, heb eventueel serieus interesse in een Passat 2.0 Highline automaat van 2001 (142000 km). Aangezien ik helaas zo nu en dan wel eens negatieve verhalen over de (oudere) VAG automaatbakken las/hoorde vroeg ik me af wat ongeveer de levensduur van zo’n automatenbak is en bij welke kilometer stand hij zo’n beetje aan vervanging/revisie toe zal zijn?.

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Onder mijn passat, ook een 2001, zat origineel een 4 bak automaat. Dus geen tiptronic. Deze bak is met 500.000 km onder de auto vandaan gehaald.

De bak was nog perfect. Belangrijkste is regelmatig de bak-olie en het filter in de automaat te vervangen.

Revisie is alleen noodzakelijk als de bak stuk is.

Als je de wagen bij een garage bedrijf koopt, zou je kunnen overwegen om dat bij de koop af te spreken dat versnellingsbak olie en bijbehorend filter vervangen worden. Daarna om de ca 60.000~80.000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties, een 2.0 met 142000 km op de teller moet dus, normaal gesproken, geen problemen met de automatenbak opleveren?. Wat voor automatenbak (tiptronic?)zit er eigenlijk in een Passat 2.0 van 2001 en zit er misschien een verschil tussen die in een benzine of diesel daar ik verneem dat jullie het allemaal over een diesel Passat hebben?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meen dat er bij een 3BG 2.0 benzine een 96 kw motor in ligt met een Tiptronic (5bak automaat). Herkenbaar aan de optie dat je de pook naar rechts kunt drukken en dan zelf kunt schakelen (+ en - )

Voor deze bakken geldt hetzelfde goed onderhoud verlengt de levensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wederom bedankt, het is een 2.0 85 kw/116pk motor en van af de foto te zien is het geen tiptronic, daar je de pook niet naar rechts kan drukken, maar een "gewone" automaat. Heb hier een link (zie hier onder) naar de site van de verkoper, gaat om de eerste auto in het aanbod.

 

http://www.qualitycarservice.nl/occasions.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ziet er van af de foto's inderdaad eerlijk en netjes uit, verkoper komt ook betrouwbaar over. Omdat de wagen (Almelo)helaas niet bij mij (Friesland) in de buurt staat heb ik nog geen proefrit gemaakt. "Probleem" is vaak dat ik na een proefrit niet meer na hoef te denken over de aankoop maar dat dat reeds, door de proefrit, beslist is ;) . Ben nog in dubio aangezien ik nog een andere (merk)auto in overweging heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Das een geheel andere motor met niet het olie verbuik van de 2.0 echter heeft deze een andere kwaal.

hoog benzine verbruik :mrgreen:

 

Nou, als ik de technische gegevens van beide auto's op VWE.nl vergelijk dan neemt de 2.0 automaat, al is het verschil niet groot, gemiddeld meer dan de V5.

 

(V5 gemiddeld 1:10,9 en de 2.0 automaat gemiddeld 1:10,3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens autoweek doet de V5 automaat(tt5) 1:10,2 en de 2.0 Automaat(ag4) 1:10,4

 

De V5 die ik op het oog had, heb de auto inmiddels bekeken en is (mij) helaas afgevallen, is/was geen automaat. Heb bij de vergelijking op vwe.nl de kentekens van desbetreffende voertuigen ingevoerd en kwam zo tot bovenstaande vergelijking/verbruiksgegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat het verbruik in beide gevallen tegen zal vallen, althans dat is mijn ervaring met beide automaten.

Mijn 110pk TDI Passat had een AG4 en liep tussen de 1 op 12 en 14 met 19", toen ik hem heb omgebouwd naar 130pk tdi met TT5 bleef dat verbruik.

 

Mijn Allroad verbruikt met TT5 1 op 10-11, welliswaar is de Allroad met V6 tdi en quattro etc wel 400kg zwaarder dan de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind zelf een verbruik van 1:10 inderdaad ook aan de (te)hoge kant, vooral met de huidige benzine prijzen. Ook het hoge toerental, wat een 4bak automaat zal hebben, staat mij helaas tegen. De 2.0 automaat van de link spreekt mij erg aan maar gezien zijn verbruik en 4bak automaat neem ik, ondanks de interessante prijs, niet de moeite de auto te gaan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden