Ga naar inhoud
  • 0

stand van de voorwielen veranderen


gerdtdi

Vraag

Zoals je al had gelezen in mijn eigen topic, ben ik er gister dus achter gekomen dat ik rechts bulten op de binnen kant van de banden heb.

Dit schijnt te wijten dat ik zonodig met een andere et waarde moest gaan rijden.

Kleine update:

 

Passat is AP verlaagt, ongeveer een kleine 7 cm naar beneden. Rond om is de passat op bbs ck 20 inch gezet, met pirelli p nero banden van het maatje 235-30-20.

Voor een 8,5j wiel en achter een 9,5j wiel.

Achter liggen de banden getrokken er op en voor gewoon netjes.

Achter is de et waarde wat veranderd, en als je langs de auto kijkt kun je ook duidelijk zien dat de voor wielen echt op het binnen vlak staat, terwijl hij achter kaas recht staat.

 

Nu komt de vraag voor de specialisten( nee ozzy ik zit niet op jou goed bedoelde topic vervuilende adviesen te wachten)

Is het zo genoemde camber voor te verstellen, zodat ik fatsoenlijk mn banden op kan rijden.

Het begroot me de teennagels uit als ik naar het rubber kijk wat gewoon weg naar de kl##ten is.

 

Ik heb vanmorgen voor nood de 17 inch bbs winterwielen er maar onder geschroefd.

Tis niet vertrouwd dat mn kleine man in de auto zit, als ik gister ook een klapband had gekregen,,Phooe :blink:

 

Wie o wie heeft de oplossing.

Vragen beantwoord ik graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

vraag die ik me stel is: wat stak er dan zo tegen aan die sport maxx 'en van dunlop? ik heb ook zo 'n set gehad op m'n vorige auto en ik was daar super tevreden over: die banden hadden echt ongelooflijk veel grip imho :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inpricipe heb ik niets egen deze merken, ik heb alleen het idee dat contis fijner rijden. Ook gaan ze meer km mee.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

De band heeft geen oplawaai gehad, anders was mn velg ookwel volledig naar de kloten, wat betrefd het load index.

Ik mag er toch vanuit gaan dat een leverancier hier wel rekening mee houdt. De pirelli p nero zero 235 30 20 is zoals ik het kn leze speciaal ontwikkeld voor de wat grootere autos die een sportief onderstel hebben. Ook claimt pirelli dat ze tot 23 inch een comfortabele band levert met hooge prestaties.

En ik moet toegeven, ik weet haast wel zeker dat dit geen onzin is.

Pirelli is van oudsher gewoon een goede band, alleen nie voor mij.

 

Klein zeikertje ben ik he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar wat ik niet snap ... waarom volgend jaar pas uit lijnen... als je camber niet goed staat, dan is dat bij zowel de zomer als de winter wielen. Alleen door je extreme maat zomerwielen slijt het daar heel hard. Of heb ik het nu mis?

 

Een kleine afwijking heeft op een langere afstand meer effect. Als een wiel breder (J-waarde/breedte band) is of verder weg staat van het montagevlak (ET waarde/spoorverbreder), dan is de afstand langer en is de afwijking groter.

 

Overigens hoeft het niet aan de camber/wielvlucht te liggen. Als het wiel te veel naar buiten staat (uitspoor) dan komt de binnenzijde van de band meer naar voren te liggen (in de rijrichting geeft dit meer weerstand) wat een snellere slijtage tot gevolg heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik blijf nu echt niet o rijden, met de kans dat ik mn winterbanden ook verknoei.

Ik ga deze week ff bij mn vriend Jos langs, kijken wat die zegt.

Mocht die mij niet kunnen helpen, dan ga ik naar dokkum bellen.

Lijkt mij een goed adres

 

Moet niet vergeten dat ik zelf dr niet veel in rijdt, op de achterbank zit iets wat mij heel dierbaar is, en aangezien de wielen het enige contact met de weg is, wil ik dit gewoon goed hebben. Geen discussie mogelijk :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bandens panning is altijd ongeveer 2,5 tot 2,7 bar

 

woooow, ik kan me vergissen, maar dat lijkt mij écht wel heel weinig voor zo 'n laag profiel rubber hoor. Die druk wordt al voorgeschreven voor de standaard 16" wielen :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier is eerder een topic over geweest en of ET te maken kon hebben met scheef afslijten.

 

ik heb problemen gehad met extreme slijtage/Cuppen van de banden rondom (10K met setje 18" conti's...auw). Een aantal malen uitgelijnd en rekening gehouden met de verlaging en banden op de auto staan nu max rechtop. Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat slechte schokbrekers de oorzaak waren van de vreemde slijtage.

 

Ik rij nu met vredestein ultrac sessenta 235 35 19". Best ok, maar maken wel kabaal. Heb inmiddels zo'n 40k met de set gereden en ze zijn zover ik kan zien nog niet op.

 

Ik heb zelf geen ervaring met ap, dat is toch een "B" merk van weitec oid? Heb zelf de koni's 40mm. Hiervoor oem schokbrekers met eibach veren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag is de passat bij Jos geweest, hij is rond om uitgelijnd.

Er zat nogal wat in, en met deze woorden uit Jos zijn mond wist ik eigenlijk wel genoeg.

 

Ondanks dat ik nu winterbanden rijdt, heb ik het gevoel dat hij minder geluid maakt op de banden.

Nou ja we gaan het zien, jammer van de 235-30-20 pirelli p zero nero bandjes :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit jaar heb ik mijn passie ook uit laten lijnen (bij Lammert in Dokkum).

 

Hij adviseert om jaarlijks uit te lijnen omdat je altijd wel eens iets raakt en door gebruik de afstelling vaak verloopt.

Hier kan ik mij alles bij voorstellen aangezien ik best wel een paar keer per jaar een stoepje te hard neem of een verkeersdrempel over het hoofd zie :embarassed:

 

Klinkt aannemelijk maar kan ook een verkooppraatje zijn.

En waarom ook niet, als je pefectionistisch bent ingesteld en jaarijks honderden euries over de balk gooit voor mods dan kunnen die 80 euries er ook wel van af 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden