Ga naar inhoud
  • 0

stand van de voorwielen veranderen


gerdtdi

Vraag

Zoals je al had gelezen in mijn eigen topic, ben ik er gister dus achter gekomen dat ik rechts bulten op de binnen kant van de banden heb.

Dit schijnt te wijten dat ik zonodig met een andere et waarde moest gaan rijden.

Kleine update:

 

Passat is AP verlaagt, ongeveer een kleine 7 cm naar beneden. Rond om is de passat op bbs ck 20 inch gezet, met pirelli p nero banden van het maatje 235-30-20.

Voor een 8,5j wiel en achter een 9,5j wiel.

Achter liggen de banden getrokken er op en voor gewoon netjes.

Achter is de et waarde wat veranderd, en als je langs de auto kijkt kun je ook duidelijk zien dat de voor wielen echt op het binnen vlak staat, terwijl hij achter kaas recht staat.

 

Nu komt de vraag voor de specialisten( nee ozzy ik zit niet op jou goed bedoelde topic vervuilende adviesen te wachten)

Is het zo genoemde camber voor te verstellen, zodat ik fatsoenlijk mn banden op kan rijden.

Het begroot me de teennagels uit als ik naar het rubber kijk wat gewoon weg naar de kl##ten is.

 

Ik heb vanmorgen voor nood de 17 inch bbs winterwielen er maar onder geschroefd.

Tis niet vertrouwd dat mn kleine man in de auto zit, als ik gister ook een klapband had gekregen,,Phooe :blink:

 

Wie o wie heeft de oplossing.

Vragen beantwoord ik graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je wil de wielen er dus rechter onder krijgen?

Weet je hoeveel negatief camber je nu dan hebt?

 

Ik heb de 3C laatst laten uitlijnen en hij staat nu op 1,2 graden negatief. Opzich wel aardig wat, maar dat komt door de verlaging. Ik wissel de wielen om de 10k tussen voor en achter en de banden slijten aardig recht af. Wel iets meer aan de binnenkant. Maar geen rare dingen op de wangen ofzo.

 

Een goede uitlijn specialist kan je zeker al een stuk op de goede weg helpen met zijn advies. Maar als je aan het eind van je stelbereik zit moet je toch andere maatregelen gaan treffen. Dus of boven je veerpoot verder naar buiten brengen of je draagarm naar binnen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij slijtage aan de binnenzijde van de band zou je inderdaad in theorie teveel negatief Camber kunnen hebben, vreemd dat het dan maar aan 1 zijde is. Is natuurlijk lastig als ie verlaagd is, weet niet wat er met de stand van de draagarmen is gebeurd, aan de silentblokken aan de achterzijde van de draagarmen kun je ook niet veel meer dan 2 a 3 mm schuiven, de hoek van het Caster zou dan in theorie ook gaan veranderen omdat je de draagarm aan de voorzijde niet kunt verstellen maar dat is waarschijnlijk van geen invloed op de stuureigensvhappen. Je zou echt een specialist moeten hebben die met verlagingsetjes en uitlijnen raad weet en niet de eerste beste kwikfit, weet er hier niet effe eentje in de buurt. Misschien dat je wel eerst de sporing zou kunnen controleren, die kan gewoon op nul staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee wouter ik rijdt zonder spacers, ik denk ook dat ik maar eens opzoek g naar een uitlijn specialist.

Probleem is nu gewoon dat ik op mn winter wielen een et heb van 44 en de 20 inch een et van 38.

Nu heb ik ergens gelezen van plus 10 en min 10 met je et, ga nu ernstig twijfelen of dit zo is.

 

Ik heb vandaag de banden eens aandachtig bekeken, en ja links zitten echt een stuk of 11 bulten op,rechts is gewoon mooi afgesleten. Welliswaar alleen aan de binnen kant, mar geen bulten te zien. Ik was al klaar met de sport maxx die ik onder mn 3bg heb gehad, pirelli komt er ook niet weer om.

De conti banden lijken toch op alle vlakken het beste bij mijn rij steil te passen. Ik heb op bandenmarkt 2 20 inch banden gekocht.

Ik laat hem uitlijnen door een specialist,ofik zal aanhoren hoe hij hier over denkt en dan ga ik eerst de goedkope banden voor dr opleggen om te kijken wat er gebeurt.

Maar dit is pas volgend jaar aan bod.

De Bbsen hangen gepoetst en warm en droog op de zolder. De kleine steenslag plekjes heb ik met de dremel er uitgepolijst.

Dus zijn ze weer in top conditie voor het nieuwe jaar. Mocht iemand een goede uitlijn specialist weten , ik houdt me warm aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar wat ik niet snap ... waarom volgend jaar pas uit lijnen... als je camber niet goed staat, dan is dat bij zowel de zomer als de winter wielen. Alleen door je extreme maat zomerwielen slijt het daar heel hard. Of heb ik het nu mis?

 

 

Het schijnt dat je et waarde ook er aan mee draagt. De winterwielen hebben er vorig jaar ook zo onder gezeten.

Het uitlijnen of opnieuw aflaten stellen, gaat zeker een deze dgen gebeuren.

Zoek alleen ff een persoon die dit kan.

 

Jos wordt er geoppert, dit was ook al een advies van Jaap, en dat ga ik dan ook zeker opvolgen.

Zal deze week dr eens heen gaan.

 

Op de band staat 88Y en extra load,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitlijnen is maar 1 adres voor:

 

http://www.uitlijnspecialist.nl

 

Heeft mijn Passat ook uitgelijnd. Werkt niet met de standaard gegevens maar doet het helemaal zelf.

Als je speciale wensen hebt dan houd hij daar rekening mee.

Zou daar zeker heen gaan. Kost dacht ik 80 euro.

Hij lijnt de boel uit....en daarna mag je een stuk rijden om te testen...niet goed gaat de auto weer op de brug...net zolang tot je tevreden bent.

Aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sport max niet goed pirrelli niet goed , je mag eender welk merk onder je passat gooien als de boel niet goed staat slijten ze allemaal als gek :wink:

 

die banden zullen absoluut super goed zijn, maar ze vallen mij gewoon tegen.

En tja ik kan de banden nu ook niet de schuld geven, de zooi staat niet goed duss :embarassed:

 

de conti banden maken iets meer lawaai, maar de grip en wegligging is voor mijn gevoel super.

Ik heb ze onder een vr6 gehad 17 inch en op 3 passats in 16 en 2 x 18 inch.

 

die uitlijn specialist das een goeie tip, die ga ik maandag bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Loadindex van 88 is te laag voor een Passat. Volgens mij is minimaal 95 nodig...

 

Hoho.. kalm aan.. 95 is hoog hoor.. ik heb nu 94 eronder liggen, die mogen 670kg (x4= 2840kg) en dat is eigenlijk al genoeg als je het mij vraagt.

Ik heb ook 2 michelins van 91 liggen, die mogen 615kg

 

Maar 88 vond ik idd ook wat ''te laag''

 

Zie link voor meer info: http://www.gbshop.nl/content/informatie ... sindex.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar heb je met die dikke BBS velgen niet meer as-last? dan geld die dealer advies in principe niet meer in dit geval..

 

Nee joh het heet niet voor niks lichtmetaal....

 

Ja licht man.. :roll: , die dingen zijn zwaarder dan stalen velgen :shock: (mijn lichtmetalen 17'' weegt veel meer dan me 16'' stalen velg)

 

Back On-Topic AUB. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan denk ik dat je "bulten" niet echt met je camber te maken heeft. Eerder probleem met de band, kan ook zijn dat je m een keer goed geraakt hebt waardoor karkas van band kapot is.

 

Ik heb dan wel geen 3C maar rij al jaren rond met best veel negatief Camber en heb alleen last van overmatige slijtage aan de binnenkant. Let wel op dat je met grotere banden/velgen de bandenspanning redelijk hoog houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden