Wiekolino Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Hallo allemaal, Ik ben benieuwd of er nog meer mensen last hebben van roest aan de binnenkant van de deur net langs de kitnaad ? Ik zag daar een paar kleine oneffenheden en heb gelijk met een klein mesje de lak weggekrast en jawel hoor ROEST Nou heb ik (net zoals Antonio) een hekel aan roest. Zou dit ook onder de dealergarantie vallen ook al heb je geen dealeronderhoud meer? Mijn passat is van 2000 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Oliver Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 De auto is waarschijnlijk door een slechte spuiter voorbereid en gespoten..... [schild=4 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Just kidding!!!![/schild] Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Denk dat dit niet meer onder de garantie valt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passatvw Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Ik heb het niet, zo ver ik heb kunnen ontdekken, maar wat betreft garantie, ik kan hier geen uitspraak over doen, bellen denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wiekolino Geplaatst 27 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 De auto is waarschijnlijk door een slechte spuiter voorbereid en gespoten..... [schild=4 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Just kidding!!!![/schild] Whahahahahahah lol Ja, ik denk dat ik maar een terug moet gaan naar die “kloo...., kijken of ik daar garantie krijg. Zal wel niet, want die ‘meneer ‘ heeft niets aan de binnenkant gedaan, en loopt nu tegen Volkswagenkwaliteit aan. Ik denk dat ik nog niet eens de moeite doe om naar de dealer te gaan.en het maar weer aan die "meneer "moet overlaten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Hoe is het mogelijk dat onze auto gaan roest???? Is volkswagen zo slecht in kwaliteit????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wiekolino Geplaatst 27 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Hoe is het mogelijk dat onze auto gaan roest???? Is volkswagen zo slecht in kwaliteit????? Moet je Ford maar eens bekijken . met name de Focus Das helemaal een ramp . Bij de meeste vallen de kitnaden er spontaan uit. en daaronder een bonk roest. Tenopzichte van de Ford valt de roest bij mij nog wel mee maar ja, dit moet evengoed niet kunnen . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Er is ook een hudig model C klasse geloof ik .. die is verkeerd gespoten en is flink gaan roesten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wiekolino Geplaatst 27 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Dan krijgen de fabrieken toch een flinke claim te betalen want als er, een het heeft dan hebben het er ook meer. Ford geeft toch ook tien jaar fabrieksgaratie: roest van binnenuit. En als de kitnaad loslaat dan is er toch sprake van een ernstige fout Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Ja, ik heb dat ook ongeveer daar maar alleen op het linker voorportier en wat minder erg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wiekolino Geplaatst 28 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2007 alles zuiver gemaakt en je ziet dat de zinklaag toch goed zijn werk doet, daarom is er meer sprake van lakonthechting als van echte roest. Na het schuren en opruwen even afplakken 1 een laagje roestwerende etsende primer opgebracht 2 daarna twee lagen grondlak 3 beetje aftoppen 4 lak (kleur) aanbrengen 5 lak (blanke lak) aanbrengen 6 klaar is kees Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 28 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2007 Ziet er weer keurig uit Moet het zelf ook maar eens goed inspecteren en behandelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Reggydub76 Geplaatst 29 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Dat heb je netjes gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 29 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Toppie Wiekolino! alsof ik mijn eigen werk bekijk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wiekolino Geplaatst 29 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Toppie Wiekolino!alsof ik mijn eigen werk bekijk Oefening baart kunst, Chippie @Keek mischien kun je zelf met een beetje zuivermaken, gronden en bijtippen een heleboel leed (kosten) besparen Als je blaartjes ziet kun je het beter voorblijven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LvR Geplaatst 29 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Misschien een domme vraag voor jullie, maar wat versta je onder een etsende primer? Als ik een bus primer koop (Motip) hoe kan ik dan zien of dat een etsende primer is? Of doel je op een speciaal merk?Dat "etsende"spreekt mij wel aan ivm met de extra hechtende werking; of zijn alle primers i.h.a etsend? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ChromPassat Geplaatst 29 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Mooi werk ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wiekolino Geplaatst 29 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Misschien een domme vraag voor jullie, maar wat versta je onder een etsende primer? Als ik een bus primer koop (Motip) hoe kan ik dan zien of dat een etsende primer is? Of doel je op een speciaal merk?Dat "etsende"spreekt mij wel aan ivm met de extra hechtende werking; of zijn alle primers i.h.a etsend? Nee niet elke primer is etsend . Je zou in de productbeschrijving per merk moeten kijken welk soor primer je hebt . In ieder geval zou ik de tweekompenenten washprimer gebruiken. Spuitbussen zijn meestal minder van kwalitiet. ofwel minder doeltreffend. Etsende Washprimer TYPE TWEE KOMPONENTEN REACTIEPRIMER op basis van polyvinyl-butyraal met een verharder op basis van fosforzuur. TOEPASSING Wash primer wordt gebruikt als etsende hechtprimer op diverse metalen. Bij toepassing van wash primer onder een lak of laksysteem, wordt de duurzaamheid, in vergelijk met met een laksysteem zonder primer, aanzienlijk verlengd. Op het blanke metaal onstaat een gecompliceerde reeks reacties, waarbij het fosforzuur van de verharder component reageert met het metaaloppervlak, terwijl tegelijk uitharding van de washprimer plaatsvindt. Door deze gelijktijdige reacties wordt een uitstekende hechting verkregen. EIGENSCHAPPEN • zeer snelle droging • uitstekende hechting • uitstekende corrosiewering • uitstekende slagvastheid ONDERGROND De ondergrond dient vrij te zijn van roest, vet en vuil. Een verzinkt oppervlak kan door transport en/of opslag verontreinigd zijn met corrosieprodukten. Corrosieprodukten komen ook voor op "hard" aluminium en op geextrudeerd materiaal. Door deze niet altijd zichtbare zouten kan de hechting van elk laksysteem na een vochtbelasting zeer sterk teruglopen. Omdat deze corrosieprodukten zich zeer moeilijk laten verwijderen, wordt alleen door stralen of een chemische voorbehandeling een gegarandeerd schoon oppervlak verkregen. N.B. Na een goede chemische voorbehandeling wordt het aanbrengen van een etsende primer minder noodzakelijk. VERWERKING Bij de verwerking op lage temperatuur of bij een hoge relatieve vochtigheid, dient men bedacht te zijn op vochtinsluiting. Door het snel verdampende oplosmiddel treedt, vooral op aluminium, een sterke afkoeling op. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid, dat er vocht op het lakwerk condenseert en er vochtinsluiting plaatsvindt. Deze vochtinsluiting is zichtbaar als een witte waas en een matter uiterlijk. Een primerlaag met vochtinsluiting geeft onvoldoende hechting en verliest zijn specifieke eigenschappen. POTLIFE De primer in gemengde toestand (stamlak met verharder) heeft een potlife van maximaal 5 dagen. De potlife is mede afhankelijk van de omgevingstemperatuur (een hogere temperatuur geeft een kortere potlife). OVERSPUITBAARHEID De aangebrachte washprimer is, afhankelijk van de omgevingstemperatuur en laagdikte, na ca. 10-30 minuten overspuitbaar. De wash primer is overspuitbaar met de meeste lucht- en moffeldrogende en tweekomponentenlakken. BUITENDUURZAAMHEID De buitenduurzaamheid is, vanwege de zeer geringe laagdikte, zonder aflak of vullende primer onvoldoende. DROGING Stofdroog na ca. 3-5 minuten Kleefvrij na ca. 5-8 minuten Montagedroog na ca. 10-15 minuten Overspuitbaar na ca. 10-30 minuten De droging is bepaald bij 20 °C, een relatieve vochtigheid van 65% en een laagdikte van 8 µm. De washprimer kan na aanbrengen eventueel gemoffeld/geforceerd gedroogd worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 29 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Mooie uitleg Wiek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LvR Geplaatst 29 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Wiek, je bent GEWELDIG !!!!!!!!!!! Hartelijk dank voor je uitgebreide en snelle reactie. Weer veel geleerd. Heb je misschien een merknaam? (dan kan ik daar direct naar vragen/zoeken). groet en dank, Leo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wiekolino Geplaatst 29 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2007 Simpel , je gaat een autospuiterij of lakzaak binnen en vraagt naar de : tweekomponentenprimer op basis van polyvinyl-butyraal met een verharder op basis van fosforzuur. Bv van Sikkens of Glasurit , maar er zijn nog veel meer merken. Je hoeft ook niet veel te kopen want met een beetje doe je al heel veel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Oliver Geplaatst 30 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2007 En dat graag allemaal in een lakstiftverpakking....kan ik wat plekjes aantippen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatTDi Geplaatst 6 april, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2007 Ja heb ik ook last van, bij het rechter achterportier. Die van mij is van 2001. Jij hebt het trouwens netjes opgeknapt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
volvwil Geplaatst 12 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2007 bijrijderkant voordeur heb ik het getver maar geen bovag of garantie? volgens mij zag ik in het koekje bovenin het achteraam ook wat me niet bevalt...2001 3B sedan... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
alaskabear Geplaatst 13 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2007 Ziet er uit als professioneel spuitwerk, doe je ook hele auto’s (lol). Benjamin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten