Ga naar inhoud

Roest aan binnenkant deur


Wiekolino

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen last hebben van roest aan de binnenkant van de deur net langs de kitnaad ?

 

Ik zag daar een paar kleine oneffenheden en heb gelijk met een klein mesje de lak weggekrast en jawel hoor :twisted: ROEST :twisted:

 

Nou heb ik (net zoals Antonio) een hekel aan roest.

 

Zou dit ook onder de dealergarantie vallen ook al heb je geen dealeronderhoud meer?

Mijn passat is van 2000

post-2084-1423822166,5801_thumb.jpg

post-2084-1423822166,6582_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto is waarschijnlijk door een slechte spuiter voorbereid en gespoten..... :lol::lol::lol:

[schild=4 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Just kidding!!!![/schild]

 

Whahahahahahah lol :)

Ja, ik denk dat ik maar een terug moet gaan naar die “kloo...., :P

kijken of ik daar garantie krijg.

 

Zal wel niet, want die ‘meneer ‘ heeft niets aan de binnenkant gedaan,

en loopt nu tegen Volkswagenkwaliteit aan. :evil:

 

Ik denk dat ik nog niet eens de moeite doe om naar de dealer te gaan.en het maar weer aan die "meneer "moet overlaten :roll::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het mogelijk dat onze auto gaan roest????

 

Is volkswagen zo slecht in kwaliteit?????

 

:blink:

 

Moet je Ford maar eens bekijken . met name de Focus

Das helemaal een ramp . Bij de meeste vallen de kitnaden er spontaan uit.

en daaronder een bonk roest.

 

Tenopzichte van de Ford valt de roest bij mij nog wel mee maar ja, dit moet evengoed niet kunnen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles zuiver gemaakt en je ziet dat de zinklaag toch goed zijn werk doet,

daarom is er meer sprake van lakonthechting als van echte roest.

 

Na het schuren en opruwen even afplakken

 

1 een laagje roestwerende etsende primer opgebracht

2 daarna twee lagen grondlak

3 beetje aftoppen

4 lak (kleur) aanbrengen

5 lak (blanke lak) aanbrengen

6 klaar is kees

post-2084-1423822171,7204_thumb.jpg

post-2084-1423822171,7985_thumb.jpg

post-2084-1423822171,8298_thumb.jpg

post-2084-1423822171,861_thumb.jpg

post-2084-1423822171,8923_thumb.jpg

post-2084-1423822171,9391_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag voor jullie, maar wat versta je onder een etsende primer? :embarassed: Als ik een bus primer koop (Motip) hoe kan ik dan zien of dat een etsende primer is? Of doel je op een speciaal merk?Dat "etsende"spreekt mij wel aan ivm met de extra hechtende werking; of zijn alle primers i.h.a etsend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag voor jullie, maar wat versta je onder een etsende primer? :embarassed: Als ik een bus primer koop (Motip) hoe kan ik dan zien of dat een etsende primer is? Of doel je op een speciaal merk?Dat "etsende"spreekt mij wel aan ivm met de extra hechtende werking; of zijn alle primers i.h.a etsend?

 

Nee niet elke primer is etsend . Je zou in de productbeschrijving per merk moeten kijken welk soor primer je hebt . In ieder geval zou ik de tweekompenenten washprimer gebruiken. Spuitbussen zijn meestal minder van kwalitiet. ofwel minder doeltreffend.

Etsende Washprimer

TYPE

TWEE KOMPONENTEN REACTIEPRIMER op basis van polyvinyl-butyraal met een verharder op basis van fosforzuur.

TOEPASSING

Wash primer wordt gebruikt als etsende hechtprimer op diverse metalen. Bij toepassing van wash primer onder een lak of laksysteem, wordt de duurzaamheid, in vergelijk met met een laksysteem zonder primer, aanzienlijk verlengd.

Op het blanke metaal onstaat een gecompliceerde reeks reacties, waarbij het fosforzuur van de verharder component reageert met het metaaloppervlak, terwijl tegelijk uitharding van de washprimer plaatsvindt. Door deze gelijktijdige reacties wordt een uitstekende hechting verkregen.

EIGENSCHAPPEN

• zeer snelle droging

• uitstekende hechting

• uitstekende corrosiewering

• uitstekende slagvastheid

ONDERGROND

De ondergrond dient vrij te zijn van roest, vet en vuil.

Een verzinkt oppervlak kan door transport en/of opslag verontreinigd zijn met corrosieprodukten. Corrosieprodukten komen ook voor op "hard" aluminium en op geextrudeerd materiaal. Door deze niet altijd zichtbare zouten kan de hechting van elk laksysteem na een vochtbelasting zeer sterk teruglopen. Omdat deze corrosieprodukten zich zeer moeilijk laten verwijderen, wordt alleen door stralen of een chemische voorbehandeling een gegarandeerd schoon oppervlak verkregen.

N.B. Na een goede chemische voorbehandeling wordt het aanbrengen van een etsende primer minder noodzakelijk.

VERWERKING

Bij de verwerking op lage temperatuur of bij een hoge relatieve vochtigheid, dient men bedacht te zijn op vochtinsluiting.

Door het snel verdampende oplosmiddel treedt, vooral op aluminium, een sterke afkoeling op. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid, dat er vocht op het lakwerk condenseert en er vochtinsluiting plaatsvindt. Deze vochtinsluiting is zichtbaar als een witte waas en een matter uiterlijk. Een primerlaag met vochtinsluiting geeft onvoldoende hechting en verliest zijn specifieke eigenschappen.

POTLIFE

De primer in gemengde toestand (stamlak met verharder) heeft een potlife van maximaal 5 dagen. De potlife is mede afhankelijk van de omgevingstemperatuur (een hogere temperatuur geeft een kortere potlife).

OVERSPUITBAARHEID

De aangebrachte washprimer is, afhankelijk van de omgevingstemperatuur en laagdikte, na ca. 10-30 minuten overspuitbaar. De wash primer is overspuitbaar met de meeste lucht- en moffeldrogende en tweekomponentenlakken.

BUITENDUURZAAMHEID

De buitenduurzaamheid is, vanwege de zeer geringe laagdikte, zonder aflak of vullende primer onvoldoende.

DROGING

Stofdroog na ca. 3-5 minuten

Kleefvrij na ca. 5-8 minuten

Montagedroog na ca. 10-15 minuten

Overspuitbaar na ca. 10-30 minuten

 

De droging is bepaald bij 20 °C, een relatieve vochtigheid van 65% en een laagdikte van 8 µm. De washprimer kan na aanbrengen eventueel gemoffeld/geforceerd gedroogd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel ,

je gaat een autospuiterij of lakzaak binnen en vraagt naar de :

tweekomponentenprimer op basis van polyvinyl-butyraal met een verharder op basis van fosforzuur. Bv van Sikkens of Glasurit , maar er zijn nog veel meer merken.

Je hoeft ook niet veel te kopen want met een beetje doe je al heel veel :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden