carakovac79 Geplaatst 16 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 Hoort Dsg6 bak te schakelen net als het 1 versneling dat je niet voelt dat hij schakelt naar andere versneling of Want zo is het bij audi wel je zou zegen dat het 1 versneling maar is Al vast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 16 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 Als je rustig rijdt, voel je er niks van. Bij stevig doortrekken merk je t natuurlijk wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 16 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 zeker in de lage versnellingen merk je het echt wel hoor... Maar heb je het nou ook over een audi met DSG? Ik was in het begin ook in de veronderstelling mede door de reclame destijds op tv.... maar het overschakelen is echt wel merkbaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 16 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekocht Want ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 16 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 tja, en ik blijf erbij: als ik rustig optrek... voel ik gewoon totaal niks van het schakelen, in geen enkele versnelling. [flauwe kul modus] zou bijna denken dat 't ligt aan mijn audi motorblok [/flauwe kul modus] Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 16 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 was de audi niet een multitronic? Dat is nl een duwband systeem een verre afstammeling van de DAF variomatic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 16 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 was de audi niet een multitronic? Dat weet ik niet meer het was A4 avant. 1.9 tdi 130 pk uit 2004 Dat is nl een duwband systeem een verre afstammeling van de DAF variomatic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 16 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 Dus als ik dit alles lees is dat normaal hoe die overschakelt?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bootje_Ronald Geplaatst 16 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 Yep, de dsg heeft zeker in de eerste 3 versnellingen (zeker bij koud blok) een voelbaar schakelmoment. JD kan dit aanpassen door de dsg te optimaliseren. Heeft 'ie bij mijn passie gedaan. Merkbaar beter... Multitronic van Audi werkt met lamellen; da's een ander principe. Bij 'normaal' rijden schakelt de dsg niet merkbaar. Kortom: wat je beschrijft, lijkt me normaal... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 16 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2012 Yep, de dsg heeft zeker in de eerste 3 versnellingen (zeker bij koud blok) een voelbaar schakelmoment. JD kan dit aanpassen door de dsg te optimaliseren. Heeft 'ie bij mijn passie gedaan. Merkbaar beter... Wat kost dat ongeveer??? Multitronic van Audi werkt met lamellen; da's een ander principe. Bij 'normaal' rijden schakelt de dsg niet merkbaar. Kortom: wat je beschrijft, lijkt me normaal... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 17 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2012 Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekochtWant ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op. Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 18 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2012 Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekochtWant ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op. Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ? ja .ik ben ook benieuwd???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 18 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2012 Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekochtWant ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op. Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ? ja .ik ben ook benieuwd???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ATS Geplaatst 18 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2012 als je rustig op trekt zou je boven de 50 km / uur niks/weinig moeten merken van het op en af schakelen. rij je sportief, dan zal je het wel voelen. dsg is lerend dus even rustig rijden om het uit te proberen al niet werken. Je zult dan wat langer rustig moeten rijden om het uit te proberen. Als ik of mijn vriendin er een tijdje in gereden heeft is te merken in het op en afschakelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 18 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2012 Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekochtWant ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op. Ik ben ook benieuwd wat voor DSG optimilisatie JD (of VAG Techniek ?) kan uitvoeren en wat dit kost. Iemand antwoorden ? ja .ik ben ook benieuwd???? je geeft het antwoord al, kijk op de site van JD of VAG techniek. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 19 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 ik weet wel genoeg,dank jullie wel voor jullie antwoorden. even iets anders voor mensen die 2.0tdi 140/170pk rijden hoeveel gebruiken jullie autos??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ATS Geplaatst 19 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2012 zou even dit topic bekijken; http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=33469 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 25 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2012 wat voor problemen hebben DSG baken of zijn die wel vertrouwbar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 25 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2012 ik weet wel genoeg,dank jullie wel voor jullie antwoorden. even iets anders voor mensen die 2.0tdi 140/170pk rijden hoeveel gebruiken jullie autos??? Ik heb een 2.0TDI 170PK uit 2008. Gekocht in Januari dit jaar en er pas 17.000km mee gereden. Dus de DSG bak schakelt nog steeds erg goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 25 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2012 wat voor problemen hebben DSG baken of zijn die wel vertrouwbar Interessante vraag. Zou ook wel eens willen weten wat voor problemen forum-gebruikers hebben gehad. Ik denk, dat als je netjes de DSG-onderhouds-intervallen aanhoud en de olie+filter vervangt dat de bak lang mee zal gaan. En natuurlijk niet overbelasten met een te-zware aanhanger/caravan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 25 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2012 Nee over mijn passat3c variant highline dsg6 125kw uit 2007 heb hem afgelopene donderdag gekochtWant ik heb ook een x audi automaat gereeden en daar voelt het als 1 versnelig is En nu met DSG6 als ik langzam optrekt dan voel ik tussen 1 en 2 iets meer dan de rest Inderdaad, het voelen van het schakelen van 1 naar 2 voel ik ook als ik heeeeel rustig en ook lang rustig moet optrekken. Bv als je voor een stoplicht staat en een zware vrachtwagen zit voor je en trekt ook langzaam op. hoe is de gevoel en geluid van terugschakelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
carakovac79
Hoort Dsg6 bak te schakelen net als het 1 versneling dat je niet voelt dat hij schakelt naar andere versneling of
Want zo is het bij audi wel je zou zegen dat het 1 versneling maar is
Al vast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten